Gå til innhold

Ekstra liten minnepinne fra Kingston


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den ser ikke mindre ut enn denne fra Verbatim. Som forøvrig har vært i salg i norske butikker i flere måneder :-)

 

verbatim-europe.co.uk/en_1/product_netbook-usb-drive-8gb_7754_0_30846__11177.html

 

Nei, etter å ha dobbeltsjekket målene, er Verbatim sin faktisk ganske mye mindre... Kingston fail :-)

Endret av Martin-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den ser ikke mindre ut enn denne fra Verbatim. Som forøvrig har vært i salg i norske butikker i flere måneder :-)verbatim-europe.co.uk/en_1/product_netbook-usb-drive-8gb_7754_0_30846__11177.htmlNei, etter å ha dobbeltsjekket målene, er Verbatim sin faktisk ganske mye mindre... Kingston fail :-)

 

hvorfor fail?

Lenke til kommentar

hvorfor fail?

 

Fordi de markedsfører den som en av verdens minste, salgsargumentet et at den skal være bitte liten, men så finnes det allerede andre alternativer som er mindre OG ser mye bedre ut imo. Dessuten sliter jeg aldri med å ta min Vetbatim ut, passet perfekt som lagringsmedium i bilspiller sammenheng :-)

Lenke til kommentar
hvorfor fail?
Fordi de markedsfører den som en av verdens minste, salgsargumentet et at den skal være bitte liten, men så finnes det allerede andre alternativer som er mindre OG ser mye bedre ut imo. Dessuten sliter jeg aldri med å ta min Vetbatim ut, passet perfekt som lagringsmedium i bilspiller sammenheng :-)

 

Ser fortsatt ikke "failen" du snakker om.. De markedsfører den som EN av verdens minste, ikke verdens minste. Og som Mikkn sier, mindre er ikke alltid bedre..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og jeg mister minnepenner i normal størrelse fordi de er så små:p

 

Du sier noe der.. kan ikke finne den farskens minnepennen min som ligger på skrivebordet mitt en plass!

 

@BFF-BattleFieldForever, NAS e greit for hjemme lagring, men ikke fult så mye når en er på skole/jobb. Kan bli tungt å bære den med seg i lengden :p

Lenke til kommentar

Merk at det ikke står oppgitt hastighet...

Jeg blir ikke overrasket om disse har 20/5 les/skriv sekvensielt, og rundt 2-3 IOPS skriv (0,01MB/s for småfiler). Prøv å kopier en mappe med drivere eller et program/spill over til den så kan du sitte der til neste dag...

Det er mulig skrivefarten er grei nok til den har blitt fylt én gang, men tviler på denne har noen form for GC, og erase-write er ennå tregere enn bare skriv når den er ny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merk at det ikke står oppgitt hastighet...

Jeg blir ikke overrasket om disse har 20/5 les/skriv sekvensielt, og rundt 2-3 IOPS skriv (0,01MB/s for småfiler). Prøv å kopier en mappe med drivere eller et program/spill over til den så kan du sitte der til neste dag...

Det er mulig skrivefarten er grei nok til den har blitt fylt én gang, men tviler på denne har noen form for GC, og erase-write er ennå tregere enn bare skriv når den er ny.

 

Det er sikkert ikke så gæærnt gjetta. Jeg har prøvd tilsvarende pinner fra Verbatim og Sandisk. Sandisk lå pa 15 MB/s les, mens Verbatim lå rundt 11.

 

Men som boot-device for freenas og system storage på blu-ray spillere, funker de veldig bra.

Lenke til kommentar

Merk at det ikke står oppgitt hastighet...

Jeg blir ikke overrasket om disse har 20/5 les/skriv sekvensielt, og rundt 2-3 IOPS skriv (0,01MB/s for småfiler). Prøv å kopier en mappe med drivere eller et program/spill over til den så kan du sitte der til neste dag...

Det er mulig skrivefarten er grei nok til den har blitt fylt én gang, men tviler på denne har noen form for GC, og erase-write er ennå tregere enn bare skriv når den er ny.

 

 

Hvordan tror du Kingstons HyperX USB pens er da.

Lurer på om jeg skal kjøpe meg en slik :

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657996

evt 128GB til rundt 2000,- :whistle:

 

Ingen vits med USB3 pen om de er utstyrt med treg kontroller og nand.

 

Review

http://www.storagereview.com/kingston_datatraveler_hyperx_30_review

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Og jeg mister minnepenner i normal størrelse fordi de er så små:p

Du sier noe der.. kan ikke finne den farskens minnepennen min som ligger på skrivebordet mitt en plass!

På tide å rydde på skrivebordet, kanskje? :!:

 

Jeg synes egentlig ikke størrelsen er noe problem, når det gjelder minnepinner er mindre bedre. Jeg har også en fast plass jeg oppbevarer minnepinnene mine, slik forsvinner de aldri. ;)

 

Jeg ville vært mer interessert i en minnepinne med USB 3.0. For å kunne utnytte USB 3.0-ytelsen måtte nok minnepinnen vært litt større, but so be it.

 

Men for de som vil ha en bitteliten minnepinne, er det jo ikke noe å si på. Kunne selv tenke meg en liten minnepenn.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...