Gå til innhold

Oppfølgeren til denne kan få 3D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper de styrer unna 3D-bølgen. For min del er det kun et minus dersom de stapper telefonen med masse ekstra 3D som fordyrer den, samt slenger på ekstra linse. Da vil jeg heller ha ett godt kamera i stedenfor to. Om det er snakk om softwareendringer er det selvsagt en annen sak.

 

Personlig ser jeg ikke hensikten med 3D på mobil, og ser på det kun som et leketøy som er artig den første uken for så aldri bli brukt igjen. Men nå har jeg aldri prøvd det, så mulig jeg ville blitt positivt overrasket...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

3D- funksjonene i de bærbare 3D enhetene er ikke bra for oss. Vi takler det nok en liten stund, før vi får hovedverk, og synet går bort.

 

3D funksjonene er bare et leketøy, som learntofly sa. Den steroskopiske 3D-en som sitter i nintendo 3DS, Optimus 3D og Evo 3D er ødeleggende for synet. Ikke bare det, det kan lett oppstå hovedverk som ikke går vekk igjen, ifølge diverse eksperter.

 

Jeg for min del holder meg til min splitter nye galaxy note :)

Lenke til kommentar

Har selv en Samsung Galaxy Note som jeg mener er en absolutt verdig avtager etter min SII. Sentralt grunnet størrelsen og oppløsningen på skjermen. Nå skal det innrømmes at jeg tilhører den kategorien som kanskje i litt større grad vektlegger stor skjerm enn de fleste. Og når nå SIII lanseres med en 5-tommers 1280-720 skjerm (forørvig med forbehold om usikkerheten rundt disse tekniske data), så aner jeg konturene av at saker og ting ser ut til å stabilisere seg rundt 5 tommer. For meg blir det nok et nederlag å gå ned fra 5,3 til 5 tommer i så måte, men er SIII interessant nok ellers. så skal man jo ikke se bort ifra at jeg svelger denne kamelen. I likhet med svært mange andre er jeg selvsagt svært interessert i å se lanseringen. Skummelt dette med mobil, hvordan man kan bli hekta. Nå trodde jeg virkelig jeg kom til å ha min NOTE leeenge før jeg fikk noe annet. Men slikt kan man åpenbart ikke tenke, og iallefall ikke si høyt i mobilverden. Det blir spennende å se hvorvidt SIII'en klarer å få meg til å skifte mobilekteskap.

Lenke til kommentar

3D er helt uinteressant for meg. Så det er enten irrelevant, eller en ulempe (om det går utover andre ting), om de går for 3d.

Å lese slike meninger er helt uinteressant og irrelevant for meg. Er du ikke interessert i 3D så ikke kjøp slike produkter.

 

Ja, stemmer, for alt som skiller telefoner fra hverandre er 3D vs ikke 3D? Det er en uheldig utvikling om en av de beste telefonprodusentene begynner med en endring av sine produkter, som i aller beste fall ikke fører til noen nevneverdig forverring av produktet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har Lg optimus 3d og Nintendo 3ds.

I denne tråden observerer jeg at det kun er mennesker uten 3d-kapable enheter som svarer.

Jeg finner dette ganske interessant, hvordan personer uten nevneverdig kjennskap til 3d kan lire av seg den ene uvesentligheten etter den andre.

Når det er sagt;

 

Jeg er fornøyd med 3d-enhetene mine.

Nintendoen ble kjøpt på lanseringsdato i mars, 2011 og har vært spilt noen hundre timer med siden det.

Den har ikke gitt meg noen bivirkninger.

De eneste ankepunktene jeg har er at den har en veldig liten skjerm og mangler støtte for vanlige videofiler.

3d-funksjonen er i en del spill essensiell for spillopplevelsen da det bla. er lettere å bedømme avstand. Noen spill har godt modellerte figurer der man virkelig kan se at det er 3d, mens andre spill går for en løsning der figurene mest minner om pappfigurer satt opp foran en bakgrunn. Det fungerer greit nok det også.

 

Lg-telefonen min kjøpte jeg i juli da den kom til Bergen.

Det jeg liker med denne er stor og fin skjerm, innebygd støtte for forskjellige 3d-formater for både bilde og lyd, støtte for spill i 3d, samt at det generelt er en rask telefon.

Jeg liker også veldig godt å ta bilder og film i 3d. Den filmer da i 720p uten hakking.

Det blir helt habile videoer av dette, og når jeg legger dem på youtube kan seerene velge å se dem enten i 2d eller i 3d.

Jeg vil få nevne at 3d-filmer i formatet side-by-side kan skaffes fra det store internettet.

 

Ankepunktene mine er dog noen flere på denne telefonen, men er da mest relatert til en noe irresponsiv touch og ellers andre software-relaterte ting.

 

Men tar jeg for meg kun 3d-biten er det kanskje litt lav oppløsning på skjermen som er det eneste lille jeg kan klage på. Man ser at skjermen blir "vertikalt delt" når man aktiverer et 3d-spill. Man ser det ikke like lett når man spiller 3d-video.

 

Uansett, det har ikke gitt noen bivirkninger å bruke denne telefonen heller.

 

Jeg har kun truffet en som har blitt dårlig av å se 3d.

Han sier dette skyldes en genfeil.

Jeg tenker med dette at det nok er ganske individuelt hvordan man reagerer på 3d, og at folk uten 3d-erfaring nok kan avstå fra å kommentere på ting de ikke kan noe om.

 

Tredimensjonal hilsen fra

Otto

Lenke til kommentar

Jeg har Lg optimus 3d og Nintendo 3ds.

I denne tråden observerer jeg at det kun er mennesker uten 3d-kapable enheter som svarer.

Jeg finner dette ganske interessant, hvordan personer uten nevneverdig kjennskap til 3d kan lire av seg den ene uvesentligheten etter den andre.

Når det er sagt;

 

 

Hvordan observerer du dette rent konkret? Ikke gå i den arrogante fellen å anta at bare fordi folk mener noe annet enn deg, så mangler de kunnskap om saken.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har Lg optimus 3d og Nintendo 3ds.

I denne tråden observerer jeg at det kun er mennesker uten 3d-kapable enheter som svarer.

Jeg finner dette ganske interessant, hvordan personer uten nevneverdig kjennskap til 3d kan lire av seg den ene uvesentligheten etter den andre.

Når det er sagt;

 

 

Hvordan observerer du dette rent konkret? Ikke gå i den arrogante fellen å anta at bare fordi folk mener noe annet enn deg, så mangler de kunnskap om saken.

 

AtW

 

Vel, les selv da.

Jeg ser en som mener 3d er tull. Vi kan anta at han ikke har brukt penger på noen 3d-enhet.

Det er to stykker med hver sin galaxy note, disse sverger til den, altså ingen grunn til å anta at disse innehar noen autostereoskopiske enheter.

 

Vi har også en som bla. skriver at 3d på mobiler "i beste fall ikke fører til noen nevneverdig forverring av produktet."

 

Så dette høres i mine ører ut som om posterene har liten, om noen erfaring med autostereoskopiske skjermer, basert på parallax barrier-teknologien.

 

Og du på din side, ATWindsor, skriver: "3D er helt uinteressant for meg. Så det er enten irrelevant, eller en ulempe (om det går utover andre ting), om de går for 3d."

 

Og det kan jeg si deg, jeg akkumulerer ikke kunnskaper om den slags irrelevante tema.

Det er da ingen grunn til å tro at du skulle bruke mye energi på det om du finner 3d uvesentlig.

 

Og helt på tampen her, ATWindsor, litt arroganse har aldri drept noen. :)

Hilsen din venn i tre dimensjoner,

Otto.

Endret av ultramannen
Lenke til kommentar

Jeg har Lg optimus 3d og Nintendo 3ds.

I denne tråden observerer jeg at det kun er mennesker uten 3d-kapable enheter som svarer.

Jeg finner dette ganske interessant, hvordan personer uten nevneverdig kjennskap til 3d kan lire av seg den ene uvesentligheten etter den andre.

Når det er sagt;

 

 

Hvordan observerer du dette rent konkret? Ikke gå i den arrogante fellen å anta at bare fordi folk mener noe annet enn deg, så mangler de kunnskap om saken.

 

AtW

 

Vel, les selv da.

Jeg ser en som mener 3d er tull. Vi kan anta at han ikke har brukt penger på noen 3d-enhet.

Det er to stykker med hver sin galaxy note, disse sverger til den, altså ingen grunn til å anta at disse innehar noen autostereoskopiske enheter.

 

Vi har også en som bla. skriver at 3d på mobiler "i beste fall ikke fører til noen nevneverdig forverring av produktet."

 

Så dette høres i mine ører ut som om posterene har liten, om noen erfaring med autostereoskopiske skjermer, basert på parallax barrier-teknologien.

 

Og du på din side, ATWindsor, skriver: "3D er helt uinteressant for meg. Så det er enten irrelevant, eller en ulempe (om det går utover andre ting), om de går for 3d."

 

Og det kan jeg si deg, jeg akkumulerer ikke kunnskaper om den slags irrelevante tema.

Det er da ingen grunn til å tro at du skulle bruke mye energi på det om du finner 3d uvesentlig.

 

Og helt på tampen her, ATWindsor, litt arroganse har aldri drept noen. :)

Hilsen din venn i tre dimensjoner,

Otto.

 

Riktig, som jeg trodde kun ren spekulasjon fra din side, som du har minimal dekning for. Jeg tror du vil være tjent med å være forsiktig å anta at folk ikke har erfaring med noe bare fordi de ikke liker det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har Lg optimus 3d og Nintendo 3ds.

I denne tråden observerer jeg at det kun er mennesker uten 3d-kapable enheter som svarer.

Jeg finner dette ganske interessant, hvordan personer uten nevneverdig kjennskap til 3d kan lire av seg den ene uvesentligheten etter den andre.

 

 

Jeg har en 3DS, og det er ikke lenge jeg gidder å spille med 3D-effekten på i Ocarina of time for å si det sånn. Effekten er kul, men tåler jo ikke det grann bevegelse og man føler seg ganske låst i en stiling. Og på en så liten skjerm har det egentlig ikke mye for seg med 3D-effekter, ihvertfall ikke etter min smak. Andre får selvfølgelig mene hva de vil :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...