Gå til innhold

Guide: Fem klassiske PC-pek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

beste er å bytte ut alle ikon med en tekstdokument med innehold: shutdown -s

 

lagre det som .Bat fil

endre ikon på filet til for eksempel firefox

 

da slår den seg av, du kan også legge det innpå startmenyen. hver gang pc'n starter opp går det 60 sek før den slår seg av igjen :D

 

jeg gjore det på 20 skulepcer en gang på barneskulen :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Den mest klassiske for meg er "ctrl+alt+pil-ned" (eller pil til høyre/venstre) Denne får de fleste pc ukyndige til å dra av seg håret i frustrasjon :-DFor de som ikke har prøvd det.. dette får skjembildet til å snu seg i den retningen som pila peker. Og til de som sliter med å bildet ok igjen.. ctrl+alt+pil opp ;-)

 

Virker vel kun på maskiner med ATI-skjermkort, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Tips nr1. Blir da mye morsomere hvis man avslutter explorer.exe i taskmanager, og er man enda mer full av faen kan man jo fjerne de fra booten i msconfig. Tok it-avdelinga på ungdomskolen over en time på og finne ut hva som var galt med pc'en til lærern min :DSynets også at det kunne blit nevnt noe av det morsome man kan gjøre i BIOS også. Feks. Underklokking :p = lagg i alt av programmer

 

Underklokking FTW!

Lenke til kommentar

På ungdomskoletiden greide jeg å finne et lureprogram via et IT blad kalt Komputer.

Den fungerte tilsynelatende som et virus som sletta alt i sanntid i windows 95/98.

 

Endret filnavnet litt og lekte meg, fikk lurt noen på skolen til å kjøre exe filen på en pc han hadde gjort masse lekser på. Husker ansiktsuttrykket hans som det hadde vært i går da han så alle mappene forsvant på et blunk. så tok det en stund og han fikk beskjeden "HAHA THIS WAS JUST A JOKE!" tett etterfulgt av "(oversatt til norsk)Ikke åpne enhver fil du finner på nett eller på pc'n din helt ukritisk, mange av de er farlige!"

 

Fyren som ble lurt var på god vei mot svenskeknappen før jeg rakk å avbryte han med at hvis han slo av pc'n så hadde han iallfall mistet alt :b

 

Måtte løpe fort etterpå da..

 

På slutten av ungdomskolen før vi gikk ut i ferie var det en luring som hadde lagt inn script med format C:\ på alle skrivebordsikonene .. på alle pc'ene på skolen. Teit forklart, men endte opp med at samme fyren fikk masse jobb med å installere OS igjen før han fikk ferie :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

På slutten av ungdomskolen før vi gikk ut i ferie var det en luring som hadde lagt inn script med format C:\ på alle skrivebordsikonene .. på alle pc'ene på skolen. Teit forklart, men endte opp med at samme fyren fikk masse jobb med å installere OS igjen før han fikk ferie :)

På ungdom skolen jeg gikk kjørte de formatering mellom hvert skole år uansett. Og det er ikke så mye jobb og formatere skolepc'er, du har jo en flott ting som heter image.

Er ikke verre en at de setter image opp mot en server og formaterer alle pc'ene samtidig :p

Endret av EvenBratsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...