Gå til innhold

Tilbake til Karkand (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker kartpakken, men det er jo åpenbart at den ikke er noen form form for expansion pack. Derimot synes jeg den tilfører noe mer enn det som rehash-pakkene til Call of Duty gjør. Nemlig det at med Frostbite 2, får man nå sprengt seg gjennom murvegger og lignende, som åpner nye ruter og dermed nye taktikker i forhold til hva man kunne gjøre i de samme brettene i Battlefield 2.

 

Jeg liker kartpakken bedre enn originalbrettene til Battlefield 3. Hovedsaklig er dette fordi de er store, og dermed føler jeg meg mer som en E-soldat på en E-slagmark, fremfor en ADHD-unge i en LEGO-by slik jeg føler meg i Call of Duty eller originalbrettene til BF3 (ikke noe galt med det i CoD, men slik skal ikke Battlefield-brett være!). Men det er ikke bare størrelsen, men også utformingen av brettene. Mens originalbrettene i BF3 føles trange og "rektangulære", føles Karkand-brettene langt mer åpne for flanking og flere samtidige lagoperasjoner som fungerer uavhengig av hverandre. I de originale brettene blir man ofte tvunget gjennom trange korridorer hvor det kan ligge én mann med en MG og meie ned alt som prøver seg gjennom, og det finnes ingen ruter rundt man heller kan ta for å komme bak jævelen. Dette er utrolig frustrerende, da særdeles mange av brettene raskt kokes ned til "chokepoint-battles" og "base-rape", noe som er hysterisk umorsomt å spille.

 

Karkand-pakken er for meg et flott tillegg, og jeg mener at brettene legger til mer spilltid enn hva fire "vanlige" Battlefield 3-kart ville gjort. De nye våpnene tilfører kanskje ikke særlig mye nytt, men flere våpen er flere våpen, og man kan ikke akkurat klage på det. Så lenge de ikke er alt for ubalanserte, da. :)

 

Det skal dog sies, at når jeg spiller Karkand-brettene, lurer jeg ofte på hva som skjedde med Dice. Hvorfor i huleste valgte de å lage BF3-brettene så ubalanserte og trange? Hva skjedde me all åpenheten? Friheten? Slagmarken?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

I motsetning til deg så har ikke jeg så veldig lyst å returnere til de "gamle" BF3 kartene lenger. Det eneste kartet jeg ikke syns er spesielt moro er Wake Island. De andre tre, og spesielt Strike at Karkand er helt utrolig moro! Å spille med 2-3 kompiser her når man virkelig får det til er det gøyeste jeg har opplevd i BF-historien (med unntak av kunstflyging med bombeflyet på El Alamain).

 

Edit: Takk for at du satte ord på følelsene mine Jenssen!

Endret av Blank-File
Lenke til kommentar

Tja. Jeg syntes de 4 gamle kartene bringer mest camping. Alle sitter i hvert sitt hjørne inni ett eller annet hus med supressed M249 og skyter de som løper forbi. Også den vanlige bermen av snipere på toppen av de høyeste bygningene/på combat-zone grensa.

Wake har jeg nesten ikke spilt. Jeg er utrolig lei av det kartet.

 

B2K brakte masse fine ekstra- bugs (som om ikke spillet hadde nok fra før) og performance- issues, dog jeg ikke er berørt av sistnevnte direkte.

Hit detection og dårlig netcode skinner tydeligere frem nå enn før B2K.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er i same båt som Hr. Jenssen og Blank-File. B2K-karta er så utruleg mykje meir Battlefield enn vanilla - store, opne, og alle cap pointsa er ikkje trykte saman i midten av kartet. Først med B2K klarte eg å spele berre fordi det var kjekt, og ignorere progresjonsmaset. Sist eg hadde den kjensla var for to hardware-oppgraderingar sida, i 2142.

Lenke til kommentar

Synest forsåvidt det er litt rart at russarane i BF3 framleis skrik på hollywood-russisk (ie. engelsk med fake aksent), når dei klarte å få det eine laget til å faktisk prate russisk seg i mellom i 2142. Sjølv om ein "Pan Asian Coalition" kanskje i realiteten heller hadde velt seg kinesisk som primærspråk...

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Faen til lei jeg er russere nå, få tilbake MEC og Kina! Russland på Wake og Karkand bli helt feil.. -.-
Det har faktisk noe å si hvem du dreper når du spiller et multiplayer skytespill? Altså, det har noe å si hvilken aksent disse folkene har?

 

Yup, det mener jeg. Russere med gebrokken engelsk er ganske så lame også. Skulle vert som på BF2; Kina, MEC, og USMC.

Lenke til kommentar

Jeg liker kartpakken, men det er jo åpenbart at den ikke er noen form form for expansion pack. Derimot synes jeg den tilfører noe mer enn det som rehash-pakkene til Call of Duty gjør. Nemlig det at med Frostbite 2, får man nå sprengt seg gjennom murvegger og lignende, som åpner nye ruter og dermed nye taktikker i forhold til hva man kunne gjøre i de samme brettene i Battlefield 2. Jeg liker kartpakken bedre enn originalbrettene til Battlefield 3. Hovedsaklig er dette fordi de er store, og dermed føler jeg meg mer som en E-soldat på en E-slagmark, fremfor en ADHD-unge i en LEGO-by slik jeg føler meg i Call of Duty eller originalbrettene til BF3 (ikke noe galt med det i CoD, men slik skal ikke Battlefield-brett være!). Men det er ikke bare størrelsen, men også utformingen av brettene. Mens originalbrettene i BF3 føles trange og "rektangulære", føles Karkand-brettene langt mer åpne for flanking og flere samtidige lagoperasjoner som fungerer uavhengig av hverandre. I de originale brettene blir man ofte tvunget gjennom trange korridorer hvor det kan ligge én mann med en MG og meie ned alt som prøver seg gjennom, og det finnes ingen ruter rundt man heller kan ta for å komme bak jævelen. Dette er utrolig frustrerende, da særdeles mange av brettene raskt kokes ned til "chokepoint-battles" og "base-rape", noe som er hysterisk umorsomt å spille.Karkand-pakken er for meg et flott tillegg, og jeg mener at brettene legger til mer spilltid enn hva fire "vanlige" Battlefield 3-kart ville gjort. De nye våpnene tilfører kanskje ikke særlig mye nytt, men flere våpen er flere våpen, og man kan ikke akkurat klage på det. Så lenge de ikke er alt for ubalanserte, da. :)Det skal dog sies, at når jeg spiller Karkand-brettene, lurer jeg ofte på hva som skjedde med Dice. Hvorfor i huleste valgte de å lage BF3-brettene så ubalanserte og trange? Hva skjedde me all åpenheten? Friheten? Slagmarken?

 

Akkurat dette jeg håpet på å høre, synes dice dreit seg ut da de lagde bf3kartene, Operation Firestorm er for meg det eneste kartet som er mulig å spille. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor de ikke lager kart med samme størrelse som i bf1942, hvor 64 spillere faktisk var "mulig".

 

Jeg tror aldri jeg kommer til å få den samme følelsene som jeg fikk da jeg kjørte over de store kartene som el alamein og gazala i en jeep, mens jeg håpet på at ingen fly skulle oppdage meg. Hvis du setter deg i et mindre kjøretøy i bf3, så sitter du der maks i 30 sekunder, før du har kommet til destinasjonen din.

 

For meg så virker det ikke som at dice tar battlefield like seriøst som de gjorde på den tiden, nå handler det ikke om balanse, men å få stappet inn så mange unlocks og achievements som mulig, noe som skaper en sykt slitsom slagmark, hvor du får lockons på deg konstant. Da jeg startet å spille for noen uker siden virket det utrolig bra, men nå som folk har fått tak alle unlocksene, så tror jeg det vil ta flere år før spillet blir skikkelig balansert, men da har vi vel allerede fått bf4/2143.

Lenke til kommentar

Sannelig en stor oppdatering for noen baner...3,9GB som skulle lastes ned her. Går jo fort med 70 mbit-linje, men likevel.

 

Fire store brett, nye våpen, nye kjøretøy, nye spillmekanikker, en svær patch som endrer på balanse og en rekke andre ting (ny grafikk for IRNV-siktet bl.a.), osv. Da tar det lett litt plass.

Ofte er det vel også slik at en del spillinnhold pakkes ned i samme fil (gjerne "container"-filer), og at utvikleren da like greit sender med hele nye containeren istedenfor at patch-programmet må styre med å pakke opp, legge til endring, og så pakke ned igjen gamle containeren. For min egen del er det ikke så farlig om det kommer litt store patcher, man kan jo alltids finne andre ting å gjøre på i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Sannelig en stor oppdatering for noen baner...3,9GB som skulle lastes ned her. Går jo fort med 70 mbit-linje, men likevel.
Fire store brett, nye våpen, nye kjøretøy, nye spillmekanikker, en svær patch som endrer på balanse og en rekke andre ting (ny grafikk for IRNV-siktet bl.a.), osv. Da tar det lett litt plass.
Ofte er det vel også slik at en del spillinnhold pakkes ned i samme fil (gjerne "container"-filer), og at utvikleren da like greit sender med hele nye containeren istedenfor at patch-programmet må styre med å pakke opp, legge til endring, og så pakke ned igjen gamle containeren. For min egen del er det ikke så farlig om det kommer litt store patcher, man kan jo alltids finne andre ting å gjøre på i mellomtiden.

 

+ at det sikkert også kan bli feil under prosessen også har man det gående med kidz på forumene som ikke får spillet til å funke.

Lenke til kommentar

Må si at jeg er noe skuffet over B2K. Da jeg først hørte at de gode gamle BF banene skulle bli gitt nytt liv ved hjelp av Frostbite 2.0, trodde jeg at banene skulle gi meg samme følelsen som jeg fikk da jeg spilte BF2.

 

Fragspammen på Karkand inf. only, var jo genialt. De talløse timene på Wake, når jeg spilte som USA og vi ble rævkjørt, med alle de håpkøse forsøkene på å komme seg i land med en båt. Det var jo akkurat dette som var battlefield(i allefall for meg). Eller hva med TV Station på Sharqi? Bli rapet av MEC sin Havoc. Eller kjøre susende gjennom Dragon Valley i en buggy? Listen er lang....

 

Det er akkurat disse tingene jeg savner i BF3. Jeg håpte at DICE skulle gjenskape banene til punkt og prikke. Det virker derimot som om de har blitt tilpasset konsoll, på en eller annen måte. Jeg har følelsen av at banene er mindre. Dette kan vel kanskje skyldes at foggen ikke er tilstede, iallefall ikke i samme grad som på BF2 Karkand, der du såvidt kunne se over broen mellom Train Accident og Gatehouse.

 

For meg virker det ikke som om Banene er en remake fra BF2, men heller en ny versjon av banene som er tilpasset et annet spill.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg kunne få lagt inn denne kartpakken nå, siden jeg har Limited Edition. Har ikke hatt tid til å spille spillet mer enn litt testing, selv om jeg har hatt det siden slipp datoen.

 

Når jeg startet Origin så startet den å laste ned 3.9 GB, det er korrekt? For meg så virket det som den nesten lastet ned spillet, selv om dette er innstallert fra før. Skjønner meg ikke helt på Origin, for når jeg innstallerte så virket det som den lastet det ned i stedet for å hente fra platen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...