Gå til innhold

Skyrim støtter omsider mer minne (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg har hvert heldig selv, da jeg kun har opplevd random crash to desktop en sjelden gang i mellom. Når sant skal sies så er Bethesda kjent for sine noe ustabile spill, og jeg forventet vel at det ikke kom til å være noe annerledes nå. =)

Endret av oczer
Lenke til kommentar

Ser ut som artikkel forfatter ikke har fulgt helt med. Problemet med drager som flyr baklengs og at spillerens motstandsdyktighet mot magi kalkuleres helt feil, ble løst for over en uke siden med oppdatering 1.3.

LAA oppdateringen som kom for to dager siden er versjon 1.3.10 og løser ingenting mer en å gjøre LAA tilgjengelig for de av oss som har 4GB ram.

Ikke at det har noe å si for de fleste av oss men for de som fortsatt benytter 1.1 (steam offline modus) så kan det jo være greit å vite, hvilken oppdatering man er på og hvilken oppdatering som gjør hva.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ah, angrer på at jeg oppdaterte. fungerte helt fint. så oppdaterte jeg. nå får jeg problemer med at musen pluttselig er ute av spillet og i windows. noe som resulterer i at jeg ikke kan snu meg rundt, og trykker jeg på museknappen legges spillet ned og jeg returnerer til windows. helt ok, men da vil det ikke gjennopprettes. litt kjedelig. og mainquest bugget seg i tilleg til masse fler buggs i spillet. kjedelig.

Lenke til kommentar

ah, angrer på at jeg oppdaterte. fungerte helt fint. så oppdaterte jeg. nå får jeg problemer med at musen pluttselig er ute av spillet og i windows. noe som resulterer i at jeg ikke kan snu meg rundt, og trykker jeg på museknappen legges spillet ned og jeg returnerer til windows. helt ok, men da vil det ikke gjennopprettes. litt kjedelig. og mainquest bugget seg i tilleg til masse fler buggs i spillet. kjedelig.

 

Det siste problemet ditt løses ved å bruke alt-tab for å bytte til spillet to ganger. Litt irriterende om man har mange åpne vinduer, men man slipper ihvertfall å starte på nytt. =)

Lenke til kommentar

Fortsatt en del som sliter med Crash To Desktop på PC-versjonen etter å ha spilt i 100+ timer, mye av dette er ikke fikset (og alle foreslåtte fikser er forsøkt). Venter på patch 1.4.

 

Har alltid hatt mange CTD i Bethesda spill, og som oftest skjedde det oftere og oftere jo lengre jeg spilte.

 

Jeg fant ut et sted ut et sted at vis du tok liv av karaktern din av og til og ventet til spillet autoloader av seg selv så saver du, vil du ikke få CTD lengre. Det funka for Oblivion, Fallout 3 og hadde nylig en CTD i Skyrim også. Hoppa utfor en klippe, og nå crasher jeg ikke lengre.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt en eneste CTD på Skyrim, kansje jeg er heldig.

Men opplever enda litt stuttering her og der, men på ta til takke å si slikt: Ja det er jo et stort spill som krever å loade litt

 

Men det jeg ikke skjønner er etter seneste Nvidia driver som skulle adde Ambient Occulsion til Skyrim, den menyen finner jeg ikke i 3D behandlingen på Nvidia kontrollpanel. Skyggene i dette spillet er blant de værste jeg har sett, ja selv på en PC.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Skyggene i dette spillet er blant de værste jeg har sett, ja selv på en PC.

Det skyldes en forferdelig latskap hos utviklerne, kombinert med at dette spillet i hovedsak er laget for konsoll.

 

Med andre ord bruker de prosessorkraft og ikke 3d kort til skygger i hovedsak, noe som er forferdelig dårlig og gir virkelig dårlig kvalitet på den delen av grafikken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du burde ikke si mer, brsseb, før du har spilt mer. Hvis du ser gjennom sticky-tråden om problemet på Skryim-forumet, vil du se at det blir verre jo lengre man spiller på en save. Jeg fikk ikke CTDs før rundt 50-60 timer, og da jeg hadde spilt 80-90 timer ble det uspillbart. Ga meg for noen uker siden etter 2-3 dager med feilsøking. Tester det hver gang det kommer en patch eller hotfix, men de har enda ikke adressert CTDs.

 

LAA fiksen (4gb) hjelper kun med å utsette problemet en liten stund. Jeg må fortsatt unngå halve spillverdenen for at det ikke skal krasje.

Endret av whorebeast
Lenke til kommentar

Steam gjer deg for deg, om du har slått på automatiske oppdateringar.

 

Toman: Skuggene vert dramatisk mykje betre om du set shadow filtering (hugser ikkje heilt den spesifikke ini-verdien) til 1 eller 4 (0/max), default er midt i og medfører flickring og dilldall. 1 er skarpast og sjølvsagt best om du køyrer med AA.

Lenke til kommentar

skyrim er lagt på hyllen til vi får mod tools , elder scrolls er best når spillere tar saken i egene hender =)

 

Fikk spillet på release til PC, men har ikke spilt det enda, venter på mod tools! :)

 

Når det kommer til at jeg vil ha det på PS3, så skal jeg vente med det til GotY versjon, som da mest sansyneligvis vil ha masse DLC og masse problemer er fikset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...