Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Nexus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Ruver i lomma

- Ruver i lomma

- Ikke HDMI

- Høy pris

 

Huh?

 

2 minus for ruver i lomma og "ikke HDMI"? Hva menes med det? Det finnes adapter for HDMI utgang som heter MHL Micro USB to HDMI adapter cable. Enkelte tver har til og med MHL innebygd. Så joda, mobilen kan kobles til tver/monitorer what ever med HDMI inngang.

 

Dere tenker kanskje på at den ikke har en dedikert HDMI utgang?

 

Ellers en veldig g d test, liker også at dere har testet mobilbank (noe jeg elsker å bruke, kontra kodebrikke):)

 

Venter enda på telefonen, bare telehuset klarte å levere den snart...

Lenke til kommentar

Mreinha: Det er ikke like enkelt for meg som ikke har testet den. Det jeg kan si blir mer generelle betraktninger.

 

Vi trekker ikke vanligvis for mangel på HDMI, men etter hvert som prisen går opp går også kravene opp. HDMI er en praktisk teknologi for å vise bilder og video fra telefonen på storskjerm - og mange telefoner har det. Denne har det ikke. Det er mulig å bruke en MHL-overgang, men overganger er litt upraktisk, og akkurat MHL er det litt vanskelig å få tak i i vanlige butikkhyller.

 

Mange av telefonene som på en eller annen måte støtter HDMI har mer standard utstyr (Micro HDMI), eller så følger det med overgang.

Lenke til kommentar
Galaxy Nexus er ikke like tett integrert mot Facebook som andre smartmobiler.

Og godt er det! Facebook integrasjon bør Facebook selv stå for ved hjelp av f.eks. en applikasjon. At Facebook applikasjonen ikke fungerer skikkelig må Facebook ta på sin kappe, men nå har Facebook vert ganske sløve på oppdateringer til Android applikasjonen sin ganske lenge. Så at den ikke var klar til telefonen kom for salg var vel ikke så veldig overraskende.

 

At Google legger med sin egen portefølje er vel bare å forvente i og med at det er deres eget OS...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...