Gå til innhold

Samsung vil lansere super-nettbrett før iPad 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Dette høres ut som en katastrofe som kun venter på et OS å skje på. Hva slags GPU er det de mener skal kompensere for denne oppløsninga? Er folk virkelig så trangsynte når det gjelder oppløsning at de vil går tilbake til førstegenerasjons Honeycomb tablets når det gjelder flyt i menyer etc bare for å få noe som du kan ha en 1080p film som en halvskjermswidget på? Iditiotiske forbrukerforventninger har allerede fucka opp kameraemarkedet ved å ikke skjønne hva megapiksler innebærer, og nå er det visst tabletmarkedet sin tur

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Dette var gode nyheter, nå er vi ikke avhengig av Apple for å få høyere oppløsning.

Håper høyoppløselige LCD-skjermer også vil blir brukt på nye laptoper. I dag må man kjøpe 5 år gamle laptoper for å få 2048x1536 oppløsning.

Fordelen med nettbrett er at det er enkelt å bruke dem på høykant, det er få nettsider som utnytter 2560 piksler i bredden...

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker de ikke tegra 3? Ville ikke den være et godt alternativ ettersom GPU er viktig pga oppløsningen? Jeg er veldig positiv til høyere oppløsning så lenge man kan skrudd den litt ned i spill :-)

 

Jeg tipper at de Bruker egne sustembrikker iogmed at de scorer bedre på ytelses tester en Tegra sine. Pluss det at etter hva jeg har opplevd så er Samsung sine bedre på filformat støtte enn Tegra. Slik er det ihvertfall på en Kamerats Galaxy Note mot min Onkels Eee Pad transformer.

Lenke til kommentar

Dette høres ut som en katastrofe som kun venter på et OS å skje på. Hva slags GPU er det de mener skal kompensere for denne oppløsninga? Er folk virkelig så trangsynte når det gjelder oppløsning at de vil går tilbake til førstegenerasjons Honeycomb tablets når det gjelder flyt i menyer etc bare for å få noe som du kan ha en 1080p film som en halvskjermswidget på? Iditiotiske forbrukerforventninger har allerede fucka opp kameraemarkedet ved å ikke skjønne hva megapiksler innebærer, og nå er det visst tabletmarkedet sin tur

 

Jeg sliter med å skjønne hva du mener er problemet med 4MP skjermer?

Det er nå 10 år siden IBM T220 skjermen kom med 9MP oppløsning, drevet av et enslig Matrox G200-kort. De beste CPU-ene da var AMD Athlon 1.2GHz og Intel P4 1.7GHz, Pentium III var i ferd med å falle av lasset. Tror du ikke at 10 års utvikling har gjort oss i stand til å drive en skjerm med under halvparten så høy oppløsning?

 

Jeg antar at full skjermoppløsning kun vil være relevant for 2D. Spill som krever 3D vil bruke normal 1280x800 oppløsning, der skjermkortet styrer 4 piksler for hver GPU-piksel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

lol... så du foretrekker heller å sitte med den samme gamle oppløsningen på padden resten av livet? Hurra for utviklinga... :D Må huske at vi utvikler oss framover, og da må du bare belage deg på at skjermoppløsningen går oppover, prossessorer blir raskere og ikke minst, GPU'er som takler høyoppløste skjermer!

Lenke til kommentar

Er det noen som vet når vi kan forvente at nettbrettene med superskjermer kommer i butikken? Er det slik at hvis jeg kjøper en Transformer Prime i januar, så kommer jeg til å sitte der bitter og forsmådd i mai når disse nettbrettene kommer ut?

 

Syntes det er vanskelig å vite når man skal henge seg på, og når man skal vente. Det vil selvsagt alltid komme noe bedre, men av og til lanseres det produkter som har lengre levetid enn andre (f.eks burde de som kjøpte en SGII i det den kom ut anse seg selv som ganske heldige ettersom den fremdeles er svært konkuransedyktig). Hvis jeg bruker 5000 kr på et produkt, så vil jeg helst at det er i teknologisk tet mer enn et par måneder.

Endret av LordErik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Med 11.6 tommer er litt av sjarmen med nettbrett borte.

Da kan jeg like greit kjøpe en Macbook Air (eventuelt ultrabook), som tar tilnærmet like stor plass og som er en fullverdig datamaskin.

Lenke til kommentar

Tja, jeg ser ikke problemet med høyere oppløsning. Personlig går jeg øyeblikkelig til den markante forskjellen i oppløsningen på en iPad 1 eller 2 og en iPhone 4(S). Hvis jeg kan velge, vil jeg selvsagt heller ha en oppløsning hvor jeg ikke ser de individuelle pikslene. Det er noe jeg aldri hadde akseptert i en PC eller på en TV, så hvorfor på et nettbrett? :hmm:

Lenke til kommentar

Med 11.6 tommer er litt av sjarmen med nettbrett borte.

Da kan jeg like greit kjøpe en Macbook Air (eventuelt ultrabook), som tar tilnærmet like stor plass og som er en fullverdig datamaskin.

 

Det er jeg forsåvidt enig i, men den er jo mindre enn enn ipad, og de selger jo godt.

 

AtW

 

Har litt problemer med å se vitsen med en så høy oppløsning på en 11.6" skjerm.

 

Spec-listen høres mer ut som en fanboy's våte drøm enn et produkt.

 

Vitsen er vel at skjermen er bedre å se på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Enig. Oppløsningen på de fleste av dagens bærbare er rett og slett sørgelig. Jeg har i det minste 1680x1050 på min fem år gamle bærbare HP Compaq. Tror aldri jeg kunne vært fornøyd med noe mindre enn det på en skjerm som er 15.6".

 

Jeg er svært fornøyd med oppløsningen på min iPhone 4 kontra iPhone 3G som jeg hadde før. Forskjellen og opplevelsen er veldig stor, og jeg vil gjerne ha det samme på nettbrett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spec-listen høres mer ut som en fanboy's våte drøm enn et produkt.

 

Fanboys heter det når man har våte drømmer på tross av spec-listen.

 

Jeg stusset også litt på den. Fanboys ser vel ikke på specs men på hvem som har produsert produktet. Og faller det igjennom vs konkurrentene, så blir disse funksjonene bagatellisert. Man kan jo allerede nå observere at skjermoppløsningen på dette nettbrettet ikke faller i smak hos enkelte. Mon tro hvorfor?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

veldig rart, tablets får 2560x1600 mens vi må nyte oss med jævelige 1366x768 på de fleste bærbarmaskin

 

Helt enig. Virker som utviklingen av skjermer ikke har fått så bra de siste 15 årene. Husker når jeg gikk fra VGA til SVGA skjerm på 90 tallet med mange hundre farger. Hadde skjermene fulgt moores lov, burde vi hatt 40 000K skjermer nå...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...