Gå til innhold

Nettmøte: Spør Asus om Transformer Prime


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja.... Da så.

 

Den kommer i Januari och till en början så kommer vi endast att sälja champagne versionen med 32GB och docka för 4995NOK.

Priset för en Prime utan docka är ännu ej bestämt men det borde röra sig nån stans runt 1000 NOK.

 

Det var denne eg lurte litt på :)

 

Altså tolker eg den etter retting av åpenbare feil som 1000 kroner billigere uten dock...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

"I teorin är det möjligt för hårdvaran men Android har för tillfället inget inbyggt stöd för en extern DAC. "

 

Dette er noe som plager meg litt med Android. har både iPad 2 og Galaxy Tab 7.0 Plus, samt USB adaptersett til begge.

 

GT støtter UMS - altså minnepinner etc - samt tastatur og mus. Strømbegrensning et sted UNDER 100mA, så ikke alt av tastatur/mus/etc fungerer uten ekstra strøm innemellom.

iPad støtter ikke UMS, tastatur men ikke mus, men har i tillegg støtte for for USB lydtilbehør (f.eks DAC) og USB MIDI interface (tilkobling av instrumenter). iPad-adapteren har grense på 100mA, så den støtter mer kravstore tastatur og USB lydutstyr.

 

USB gamepad support er ikke innebygd i Honeycomb slik svensken her sier, men snarere noen hver enkelt produsent må stappe inn. Mener å huske det skal bli fullstendig innebygd i 4.0.

 

Poenget mitt er at det er en merkelig dobbeltstandard når det gjelder iOS vs Android her. Det virker som om det er mer akseptabelt at Android ikke støtter lydtilbehør og MIDI interface enn at iPad ikke støtter UMS. Forskjellen er at du får kjøpt trådløse harddisker for å gi iPad ekstern lagring, mens det ikke er tilfellet for lyd og MIDI. Blir litt skuffa når jeg oppdaga de manglene i USB-støtten til Android, da det er funksjoner jeg har brukt både titt og ofte. Hvis de virkelig skal kunne brilliere over bedre USB støtte enn iOS så synes jeg de bør ta seg sammen og få stappa inn de driverne i Android så fort som mulig.

Lenke til kommentar

I morgen svarer produktspesialist Anders Haby i Asus på dine spørsmål.

 

<a href="http://www.mobilen.no/artikler/spor_asus_om_transformer_prime/104797" title="Nettmøte: Spør Asus om Transformer Prime">Nettmøte: Spør Asus om Transformer Prime</a>

 

 

 

Hei

 

Har noen amatør spørsmål angående dette brettet.

 

1) Vil touch systemet på brettet funke når den er koblet til tastaturet? Altså tastatur, mus og touchen på nettbrettet funke samtidig?

 

2) Er appsene til asus samme som samsung? Altså jeg handler de samme appsene fra samme sted som samsung?

 

3) Vil feks Elkjøp selge dette nettbrettet? Grunnen til jeg spør er fordi Elkjøp og Lefdal er de to eneste elbutikkene i Norge som leverer 2 år uhellsforsikring... de andre tilbyr kun 1 år og hvis man handler på nettet så får man ikke uhellsforsikring en gang...

 

Mvh

 

Jo4w :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

1) og 2) trenger du ingen Asus-ansett for å svare på

 

1) ja

 

2) Alle tablets kommer med visse apps og widgets som er eksklusive til den tableten/det merket. Det er sjelden noe spesielt viktig, og du finner 99% av disse tilgjengelig for nedlasting på sider som xda-developers. F.eks har jeg Asus sin Supernote app på min Samsung Galaxy Tab.

 

Når det gjelder programmer som ikke er laget spesielt av Asus, vil du i utgangspunktet finne det på samme sted som andre merker, og det er den "type" apps du kommmer til å bruke mest av. Android er Android, mer eller mindre. Produsentene inkluderer often egne app stores, men disse er meget begrensede og ikke veldig nyttige. Du vil i hovedsak benytte Google Market for å kjøpe apps, og da har du tilgang til det samme fra samme sted, med forbehold om kompatibilitetsbegrensninger.

 

Kort utgave: ja

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

1) og 2) trenger du ingen Asus-ansett for å svare på

 

1) ja

 

2) Alle tablets kommer med visse apps og widgets som er eksklusive til den tableten/det merket. Det er sjelden noe spesielt viktig, og du finner 99% av disse tilgjengelig for nedlasting på sider som xda-developers. F.eks har jeg Asus sin Supernote app på min Samsung Galaxy Tab.

 

Når det gjelder programmer som ikke er laget spesielt av Asus, vil du i utgangspunktet finne det på samme sted som andre merker, og det er den "type" apps du kommmer til å bruke mest av. Android er Android, mer eller mindre. Produsentene inkluderer often egne app stores, men disse er meget begrensede og ikke veldig nyttige. Du vil i hovedsak benytte Google Market for å kjøpe apps, og da har du tilgang til det samme fra samme sted, med forbehold om kompatibilitetsbegrensninger.

 

Kort utgave: ja

 

 

En annen ting... På testen til samsung galaxy tab 10,1 så står det at den tar ALT av video filer... Vet noen om Asus transformer prime også gjør det? Eller er det begrenset?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

1) og 2) trenger du ingen Asus-ansett for å svare på

 

1) ja

 

2) Alle tablets kommer med visse apps og widgets som er eksklusive til den tableten/det merket. Det er sjelden noe spesielt viktig, og du finner 99% av disse tilgjengelig for nedlasting på sider som xda-developers. F.eks har jeg Asus sin Supernote app på min Samsung Galaxy Tab.

 

Når det gjelder programmer som ikke er laget spesielt av Asus, vil du i utgangspunktet finne det på samme sted som andre merker, og det er den "type" apps du kommmer til å bruke mest av. Android er Android, mer eller mindre. Produsentene inkluderer often egne app stores, men disse er meget begrensede og ikke veldig nyttige. Du vil i hovedsak benytte Google Market for å kjøpe apps, og da har du tilgang til det samme fra samme sted, med forbehold om kompatibilitetsbegrensninger.

 

Kort utgave: ja

 

 

En annen ting... På testen til samsung galaxy tab 10,1 så står det at den tar ALT av video filer... Vet noen om Asus transformer prime også gjør det? Eller er det begrenset?

 

Snarere omvendt. Prime tar alt, det gjør ikke 10.1

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...