Gå til innhold

Vurderer Bill Gates Microsoft-comeback?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde ikke forundret meg. Nå er jeg ikke aksjeholder, og jeg følger ikke spesielt med på MS kontra andre selskaper, men jeg syntes Ballmer har vært dårlig PR siden han begynte. Den eneste suksessen jeg kan øyeblikkelig nevne fra MS etter Gates gikk av er Windows 7. Og det hovedsaklig fordi Windows Vista var slikt et sørgelig kapittel.

 

De har gjort det dårlig på alle markedene som har vokst fram de siste ti årene. Da snakker vi hovedsaklig mobil, mp3 og tablets. Her har MS virkelig vært en dinosaur. Windows Phone ser muligens ut til å endre dette, men de har tatt sin tid, og de er et stykke fra målet enda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting som ikke er nevnt i artikkelen, er hvordan omsetningen og overskuddet har utviklet seg under Ballmer. Omsetningen har f.eks. økt dramatisk fra 2000 til 2010.

 

Selv om Apple har gjort det bedre enn alle andre firma i verden på børsen i samme periode, betyr det ikke at Microsoft blør penger, for å si det sånn. Det er en grunn til at Ballmer har fått sitte. Og det er jo ikke personligheta hans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ting som ikke er nevnt i artikkelen, er hvordan omsetningen og overskuddet har utviklet seg under Ballmer. Omsetningen har f.eks. økt dramatisk fra 2000 til 2010. Selv om Apple har gjort det bedre enn alle andre firma i verden på børsen i samme periode, betyr det ikke at Microsoft blør penger, for å si det sånn. Det er en grunn til at Ballmer har fått sitte. Og det er jo ikke personligheta hans.

 

Ja, skjønner ikke hvorfor media er så opptatt av å sette Microsofts utvikling i dårlig lys når de nermest setter rekorder hvert eneste kvartal.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er forsåvidt både en gammel og 'feil' nyhet. Samme dag som Fortune skrev artikkelen, så kom ledelsen til Gates' veldedighetsorganisasjon med en uttalelse. De avkreftet dette ryktet konstant. Kan lese mer om det hos Cnet.

 

Synes det er flott og respektfult av Gates å engasjere seg slik i veldedighet.

Endret av JohhnyD
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Husker onkelen min (jobber hos MS i seattle) fortalte på 90-tallet at de drev og gjorde narr av Balmer den gang (humoristisk narr riktignok). ^^

 

Hadde ikke gjort noe å få tilbake Bill Gates i rampelyset da. Kjenner ikke så mye til fyren, men han virker oppegående nok i motseting til sjimpansen som sitter ved siden av han på bildet :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ting ser da lyst ut med Windows 8 til nå, føler jeg. Under Ballmers ledelse kom Metro-brukergrensesnittet som nå er å finne i Windows Phone og i fremtidige Windows 8.

 

Windows Mobile, Zune og Vista var visstnok ikke de produktene folk har gitt inntrykk av å være mest fornøyd med, men jeg har troen på Microsoft med Ballmer i ledelsen etter suksessen med Windows 7, og muligens en suksess med Windows Phone og Windows 8 på sikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...