Gå til innhold

Gratis bredbånd  i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Smirnoff: ja helt enig, passet perfekt for min mor som ikke har råd til bredbånd eller egentlig noen form for internet.

 

Beste tilbud jeg noen gang har hørt: Gratis

----------------

Men de sier de vil verne om privatlivet ? De må vel følge f.eks DLD de også når de tilbyr sine tjenester i Norge ?

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

Antar dette er snakk om fiberlinje, det høres nok bra ut, men det blir jo skjev fordeling, altså noen får superraske internetlinjer av de som bor i oslo.

 

Mens andre får lav konkuranse og høye priser. Så jeg lurer litt på om denne internetlevrandøren kan klare å dekke hele norge.

Lenke til kommentar

Hmm, vil Bahnhof benytte eksempelvis nettet til Get? Har ikke hørt noe om at Bahnhof har bygd ut eget nett i Oslo

 

tviler. da ville ikke prisene vært så fine. lurer på om de bruke gamle bredbånsfabrikkens sine linjer da de leverer fiber over begrenset område på løkka.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar

Jeg følte ikke helt at det ble særlig godt forklart nøyaktig hva de skal gjøre i den artikkelen...

 

snakker vi om noe DSL basert eller via annen teknologi? I uansett tilfelle må det jo foreligge noen installasjonskostnader av noe slag? (spesiellt om det er snakk om noe fiberbasert naturigvis).

 

og ikke minst - hva er målet her egentlig? (ikke artikkelen sin feil da de nevner de ikke har uttalt seg vel og merke). Jeg kan forstå hvordan en slik modell kan fungere for Onecall f.eks. der jeg selv faktisk har et i praktis gratis abbonement. Med mitt lille forbruk så betaler jeg faktisk ingenting bortsett fra de få gangene jeg ringer opplysningen eller andre betaltjenester. Jeg kan forstå at for Onecall så er deres faktiske kostnader med å ha meg med på lasset så små (spesiellt med tanke på mitt forbruk) at det kan lønne seg i form av andre kunder som senere oppgraderer, plus mye god reklame.

 

Det blir jo dog ganske anderledes for en nettlinje. Det krever tross alt installasjon. Hvis dette er noe de klarer å få til dog så er jeg absolutt for det. 512/512 vil være mer enn nok til å gjøre alt som faktisk er VIKTIG på nettet - og ergo potensiellt gjøre mulighetene internett gir til allmanseie selv for de aller mest vanskeligstillte som egentlig ikke kunne sett seg råd til en slik luksus. Det ville utvilsomt også vært en god generell pådriver for fremgang i utbygging osv. Dette kunne nesten være subsidiert av staten IMO - dog da måtte subsidiert selvfølgleig gjelde for alle leverandører som ville velge å gjøre noe lignende.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...