Gå til innhold

– Vita støtter flere PSN-brukere (Vita)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel passende å nevne at det kun går an å bruke proprietære minnekort fra Sony.

 

Og at veiledende utsalgspris på minnekort fra Sony er 3-4 ganger prisen av markedet ellers.

 

Så det er bedre. Akkurat som pest er bedre enn kolera.

Eller var det motsatt ??

 

Så et standard microSD HC vil ikke fungere, er det dette du sier? Typen de fleste (om ikke alle) Sony Ericsson mobiler bruker i dag?

Lenke til kommentar

Akkurat det han sier, Sony tvinger deg til å bruke deres minnekort fordi det er "sikrere" og "raskere". En BD på PS3 leverer 9mbps ca. på de fleste spill hvis jeg husker riktig og du får godt over denne hastigheten ved bruk av Class 10 minnekort, og når det gjelder sikkerhet.. bare bullshit i mine øyne..

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke folk og brukere som klager på priser og slikt, og dette skjer mest med Sony sine produkter. Alltid nitpicking, gjør andre slik mot dems favoritter blir man sett ned på, støtet ut og banna.

 

De bør se seg over egen bås å se hvor mye man har blåst av på Apple produkter som for eks iphone, mac, ipod. Dyre produkter hele greiene. Gamere idag syter over ingenting, men jeg ser det er gang på gang alltid mot Sony. Mens de andre får fritt pass.

Se på iphone for eks fra 16GB til 32GB, må man ikke ut med over 1000kr ekstra bare for 16GB minne ekstra? Dyrt minne der også, altfor dyrt!

 

Skal svi av enkelt 4500-5000kr for PS Vita med 16GB minnekort og 2-4 spill på lanseringdagen, og det er faktisk veldig billigt i mine øyner.

Godt at PS Vita ikke har ren touchskjermgaming, for det hater jeg aller mest.

En av det beste tingene med PS Vita er two thumbsticks er nytt for håndholdte maskiner. Samt vi får nok trophies fra den maskinen og over til din hovedaccount.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Tror jeg sier som Bender; Weeeeeeeeeeeeeeeeeell that was dumb.

 

Greit nok at de ønsker å tjene penger, men dette er ikke rett måte å gjøre det på.

 

Nå er det jo nærmest en kjennsgjerning at Sony er et kompani som gir ut stålgode produkter, men når det kommer til "decisionmaking" så er de ikke akkurat verdensledende. I alle fall ikke på noen positiv måte. Trist. De ødelegger en del for sine produkters rykter. Det blir liksom alltid et "MEN" man kan klistre på dem.

 

For øvrig, godt sagt iToMaN. Og det stemmer. Sony er langt ifra de eneste som kjører snodige policies. Når det er sagt, så betyr ikke det at det er noe mer OK for Sony å gjøre det, bare fordi "alle andre" gjør det også.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke folk og brukere som klager på priser og slikt, og dette skjer mest med Sony sine produkter. Alltid nitpicking, gjør andre slik mot dems favoritter blir man sett ned på, støtet ut og banna.

 

 

Så folk skal heller holde kjeft å ta det i røven fra en bransje som hver dag beviser at det kun er lommaboka di den bryr seg om?

Nei, du.

 

Apple har forøvrig ikke høstet noe omsetning fra min lommebok.

 

Jeg syntes 5000 for en _håndholdt_ konsoll, et par spill og nødvendig tilbehør høres ganske dyrt ut.

Ikke at Nintendo er noe bedre enn Sony, men for 5000 kunne man få 2stk 3DS, 2.5 spill, skjermbeskytter og en bæreveske på releasedagen.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke folk og brukere som klager på priser og slikt, og dette skjer mest med Sony sine produkter. Alltid nitpicking, gjør andre slik mot dems favoritter blir man sett ned på, støtet ut og banna.

 

 

Så folk skal heller holde kjeft å ta det i røven fra en bransje som hver dag beviser at det kun er lommaboka di den bryr seg om?

Nei, du.

 

Apple har forøvrig ikke høstet noe omsetning fra min lommebok.

 

Jeg syntes 5000 for en _håndholdt_ konsoll, et par spill og nødvendig tilbehør høres ganske dyrt ut.

Ikke at Nintendo er noe bedre enn Sony, men for 5000 kunne man få 2stk 3DS, 2.5 spill, skjermbeskytter og en bæreveske på releasedagen.

 

Og hvor får du 5000 fra?

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke folk og brukere som klager på priser og slikt, og dette skjer mest med Sony sine produkter. Alltid nitpicking, gjør andre slik mot dems favoritter blir man sett ned på, støtet ut og banna.

 

 

Så folk skal heller holde kjeft å ta det i røven fra en bransje som hver dag beviser at det kun er lommaboka di den bryr seg om?

Nei, du.

 

Apple har forøvrig ikke høstet noe omsetning fra min lommebok.

 

Jeg syntes 5000 for en _håndholdt_ konsoll, et par spill og nødvendig tilbehør høres ganske dyrt ut.

Ikke at Nintendo er noe bedre enn Sony, men for 5000 kunne man få 2stk 3DS, 2.5 spill, skjermbeskytter og en bæreveske på releasedagen.

 

Og hvor får du 5000 fra?

 

Her:

Skal svi av enkelt 4500-5000kr for PS Vita med 16GB minnekort og 2-4 spill på lanseringdagen, og det er faktisk veldig billigt i mine øyner.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke folk og brukere som klager på priser og slikt, og dette skjer mest med Sony sine produkter. Alltid nitpicking, gjør andre slik mot dems favoritter blir man sett ned på, støtet ut og banna.

 

 

Så folk skal heller holde kjeft å ta det i røven fra en bransje som hver dag beviser at det kun er lommaboka di den bryr seg om?

Nei, du.

 

Apple har forøvrig ikke høstet noe omsetning fra min lommebok.

 

Jeg syntes 5000 for en _håndholdt_ konsoll, et par spill og nødvendig tilbehør høres ganske dyrt ut.

Ikke at Nintendo er noe bedre enn Sony, men for 5000 kunne man få 2stk 3DS, 2.5 spill, skjermbeskytter og en bæreveske på releasedagen.

Dette blir litt feil siden lanseringsprisen for både Vita og 3DS i USA blir/var $249.

Lenke til kommentar

Dette blir litt feil siden lanseringsprisen for både Vita og 3DS i USA blir/var $249.

 

Det stemmer sikkert. Jeg tok bare utgangspunkt i itoman's pris.

 

Men hele det var jo litt avspor. Poenget er minnekort- taktikken til Sony som jeg syntes lite->ingenting om.

Det ryktes at PSN-prisen på Vita-spill blir opp til 40% lavere enn retail i USA. Så dette kan være et utspekulert triks fra Sony for å kunne øke spillsalget på PSN og samtidig ha et hyggelig forhold til forhandlerne, som kan tjene grovt på rådyre minnekort.

Lenke til kommentar

Personlig synnes jeg at noen av begrensningene er brukerfiendtlige :

 

*Barnefamilier der man har kun en Vita vil da få problemer om et av Barna ønsker å spille på egen profil. Til og med eldre Nintendo spill brukte å ha 2 - 3 Lagringsprofiler sånn at flere brukere kunne spille samtidlig. Denne begrensningen vil nok bety at man må da kjøpe 2x Vita og 2x samme spillet om ungene skal spille samtidlig.

*At spillene man kjøper blir låst til en Profil og kan ikke overføres (sånn jeg forstår det) til en annen profil er også problematisk, spesielt med tanke på barnefamilier. Her bør Sony få ut fingeren og finne en løsning som gjør at barnefamilier kan dele på spillene sine.

*Kun lov til å kjøpe Sony sine egne propietære minnekort.

 

Selvsagt dette problemet finnes jo også på Gameboy, men der er det tross alt enklere å dele på Spillene mellom seg og de har ofte flere lagringsprofiler som muliggjør at barnefamiliene kan dele på disse.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...