Gå til innhold

Test: Xbox Companion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel,tastaturet til xbox-kontrolleren er jo ikke verst å "skrive" med heller...og det er en del billigere :)

Mobil som fjernkontroll er mer en gimmick enn en hit.

Snakk for deg selv ;)

Jeg fjernstyrer stue-PC'en fra Androidmobilen og syns det fungerer kjempebra. Full integrasjon mot VLC, Spotify, nettleser og alt, i tillegg til mus/tastatur-input.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, hele kluet med en hjemmekonsoll var jo at man kunne sitte og spille fra sofaen, med hendene i ro på samme sted til enhver tid - fremfor å sitte fremoverlent mot en PC-skjerm eller stå oppreist i en arkade.

 

Sånn sett så er jo ikke denne videreutviklingen av ultimat latskap noen stor overraskelse. Nå slipper man til og med å gå helt bort til TV-bordet for å hente håndkontrolleren. Mobilen ligger jo i lomma fra før, så nå er ting bare desto enklere. Når det er sagt, så må jeg nesten stille det samme spørsmålet som i artikkelen; Hva er vitsen?

 

 

Jeg fjernstyrer stue-PC'en fra Androidmobilen og syns det fungerer kjempebra. Full integrasjon mot VLC, Spotify, nettleser og alt, i tillegg til mus/tastatur-input.

 

Nå vil jeg påstå at det er en vesentlig stor forskjell mellom A) det å gå fra en håndkontroller til en mobil med nøyaktig de samme funksjonene, og B) å gå fra tastatur-og-mus til en mobil. Det er jo minimal forskjell mellom håndkontrolleren og mobilen, de kan begge brukes til det samem (selvsagt, om programmet på mobilen er designet rett). Uansett kan du holde begge disse i hånda, og enten du velger å bruke den ene eller den andre, er det fint lite forskjell. Derimot er det noe annet å dra frem et tastatur og en mus og balansere disse på fanget i sofaen. Da blir det enklere å gjøre det fra mobilen.

 

Så som han sier - og jeg er enig i - dette her blir litt vel gimmicky.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Det finnes en grunn jeg kan nevne dette er bra for og det er det at når du ser film er det veldig greit å ha xbox-kontrollen av, noe jeg selv iriterer meg over er jo det når jeg skal slå den raskt på igjen for så å trykke på pause, istedenfor den metoden kan jeg jo da heller bruke telefonen og gjør det nok dermed mye raskere, en liten grei forbedrelse som er gratis antar jeg ;-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...