Gå til innhold

Slik er Norges første brettbank


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Problemet med selve betalingen er imidlertid at du er nødt til å bruke et sikkerhetskort eller kodekalkulator, noe du kan slippe om du bruker mobilen til å gå inn på banken."

 

Dette stemmer ikke. Du må også finne fram kodebrikken hvis du skal betale regninger eller overføre penger til andre kontoer enn din egen på mobilen.

Lenke til kommentar

Det som er HELT BAK MÅL er at de lager en superfancy ipad-applikasjon til en brøkdel av kundene deres, men ikke lager en superfancy web-applikasjon som alle kundene deres kan bruke.

 

Helt feil prioriteringer.

 

Ja, fokus bank sine nettsider har jo mildt sagt vært litt ymse tidligere, i tillegg til at å faktisk gjøre noe med alt bankid-styret og overdimensjonerte kodekalkulatorer er latterlig tungvindt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er HELT BAK MÅL er at de lager en superfancy ipad-applikasjon til en brøkdel av kundene deres, men ikke lager en superfancy web-applikasjon som alle kundene deres kan bruke.

 

Helt feil prioriteringer.

Helt enig. Og om man heller laget nettsiden bra, kunne også alle pads, telefoner osv. fint brukt den. Så slipper man å bruke tusenvis av timer på hvert system.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er HELT BAK MÅL er at de lager en superfancy ipad-applikasjon til en brøkdel av kundene deres, men ikke lager en superfancy web-applikasjon som alle kundene deres kan bruke.

 

Helt feil prioriteringer.

Jeg er helt enig, men det er dessverre slik at det er iPad som er "kult", og ved å lage en iPad-applikasjon så hadde sikkert noen en god unnskyldning for å kunne kjøpe seg en iPad på bankens regning. Har en følelse av at det er et utbredt fenomen om dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er håpløst. Jeg kommer aldri til å ta ibruk en egen app for å handle på f.eks Amazon.com, gå inn på nettbanken, legge igjen innlegg på diskusjon.no, osv. Liker å forholde meg til nettleseren, og ønsker ikke en liten app for hver eneste lille ting jeg ellers er vandt til å bruke nettet til.

 

Lag gode web-løsninger i stedet, og følg standarden så det fungerer på tvers av plattformer. Smartmobiler og tablet støtter nok også en del mer web-funksjoner enn det de må sørge for å støtte på skrivebordet (pga menneskets manglende evne til å raskt oppdatere nettlesere), så de kan også ta i bruk nyere løsninger for slike enheter.

 

Om jeg hadde hatt Fokus Bank og en iPad så hadde jeg ikke lastet ned denne programvaren uansett.

Endret av tamarin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er HELT BAK MÅL er at de lager en superfancy ipad-applikasjon til en brøkdel av kundene deres, men ikke lager en superfancy web-applikasjon som alle kundene deres kan bruke. Helt feil prioriteringer.

 

Er ikke iPad ganske dominerende på nettbrettmarkedet nå om dagen? Er forøvrig ikke noe fan av at man satser på én platform før den andre. Få ut apps til iOS, Droid og WP7 samtidig please.

 

Syntes appen ser pen ut. Håper mine banker, Skandiabanken og DnB (håper de leser her), følger etter snart! Ser fram til å kunne skanne inn KID-nummeret i stedet for å bruke flere minutter på å trykke inn tall og dobbeltsjekke dem etterpå. Vil gjerne kunne skanne inn hele fakturaen når jeg tenker meg om - så slipper jeg å skrive noe som helst. :p

Lenke til kommentar

Ser ingen problemer med at de kunne ha støttet innscanning av KID-nummer på andre enheter enn mobiltelefoner og nettbrett, heller. Synes det er helt greit at de lager tilpasset funksjonalitet til mobile enheter. Det jeg ikke synes er greit er at de gir funksjonalitet til disse enhetene som alle andre brukere ikke får.

Lenke til kommentar

Det som er HELT BAK MÅL er at de lager en superfancy ipad-applikasjon til en brøkdel av kundene deres, men ikke lager en superfancy web-applikasjon som alle kundene deres kan bruke. Helt feil prioriteringer.

 

Er ikke iPad ganske dominerende på nettbrettmarkedet nå om dagen? Er forøvrig ikke noe fan av at man satser på én platform før den andre. Få ut apps til iOS, Droid og WP7 samtidig please.

 

iPad er fortsatt en dråpe i havet sammenlignet med alle enheter som bruker WWW.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...