Gå til innhold

Anmeldelse: Mario Kart 7 (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"I likhet med DS-spillet, har 3DS-utgaven av Mario Kart også fått en onlinemodus. Her kan du kjøre løp eller spille ballong- og myntkamper mot motspillere fra hele verden."

 

Er det alt du har å si, anmelder? Mario Kart 7 har faktisk den mest omfattende online-biten i et Nintendo-spill noensinne og fortjener absolutt å bli utdypet mer. Street- og Spotpass er ikke nevnt engang. Og hva med å lage egne ligaer og dele med venner over nettet? Mario Kart 7 har svært mange muligheter på nettet om man setter seg inn i det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det alt du har å si, anmelder? Mario Kart 7 har faktisk den mest omfattende online-biten i et Nintendo-spill noensinne og fortjener absolutt å bli utdypet mer. Street- og Spotpass er ikke nevnt engang. Og hva med å lage egne ligaer og dele med venner over nettet? Mario Kart 7 har svært mange muligheter på nettet om man setter seg inn i det.

 

Jeg har hatt store problemer med å testet flerspilleren online, har stort sett blitt møtt av en "Communication error" når 3DS-en har lett etter andre spillere. Mulig pågangen har vært veldig stor de første dagene etter slipp. Men jeg skal oppdatere anmeldelsen med hvilke flere muligheter det er.

Lenke til kommentar

Klipp og lim

Det er det eneste spillbransjen kan for tida.

Og Nintendo syntes jeg er en av de verste, med sine 3 spill som har blitt klipt og limt om og om igjen i 20 år.

 

For all del, NSMB til Wii er morro det. Men det er jo prikk likt det jeg spilte på 8- bit som liten snørrete tiåring.

 

Nei Nintendo er ikke de verste. Når de lager et nytt Mario eller Zelda spill så gjør de noe nytt og lager en moro opplevelse. Når Activi$ion lager et nytt CoD spill klipper og limer de samme møkka hvert år. CoD har hatt samme motor siden CoD 2 som kom i 2005.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spillet er vel nå, mer enn før blitt fornyet ganske mye syntes nå jeg.

Online spillingen er jo mye mer omfattende enn det kommer ut av annmeldelsen, og jeg syntes det er ett supert spill som ja, man kan argumentere med at det er "klipp og lim", men hvorfor totalrenovere noe som er såpass velfungerende som dette spillet er?

Nok nyvinninger for meg, selv om jeg har fulgt dette spillet siden de slapp det første. Og grafikken er jo omtrent tilsvarende hvis ikke bedre enn det wii klarte å levere! 7/10 er jo "godt" som det sies, men hvis man for oppleve online modusen og legger litt godvilje til er det iallefall en 8er.

Lenke til kommentar

Klipp og lim

Det er det eneste spillbransjen kan for tida.

Og Nintendo syntes jeg er en av de verste, med sine 3 spill som har blitt klipt og limt om og om igjen i 20 år.

 

For all del, NSMB til Wii er morro det. Men det er jo prikk likt det jeg spilte på 8- bit som liten snørrete tiåring.

 

Nei Nintendo er ikke de verste. Når de lager et nytt Mario eller Zelda spill så gjør de noe nytt og lager en moro opplevelse. Når Activi$ion lager et nytt CoD spill klipper og limer de samme møkka hvert år. CoD har hatt samme motor siden CoD 2 som kom i 2005.

 

Tja, det er nå litt begge deler hvor mye nytt de lager med versjon ørti av mario, zelda eller metroid.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det alt du har å si, anmelder? Mario Kart 7 har faktisk den mest omfattende online-biten i et Nintendo-spill noensinne og fortjener absolutt å bli utdypet mer. Street- og Spotpass er ikke nevnt engang. Og hva med å lage egne ligaer og dele med venner over nettet? Mario Kart 7 har svært mange muligheter på nettet om man setter seg inn i det.

 

Jeg har hatt store problemer med å testet flerspilleren online, har stort sett blitt møtt av en "Communication error" når 3DS-en har lett etter andre spillere. Mulig pågangen har vært veldig stor de første dagene etter slipp. Men jeg skal oppdatere anmeldelsen med hvilke flere muligheter det er.

 

Jeg kan skjønne at du har hatt problemer med å teste online-biten og respekterer det. Jeg syntes bare online-biten kunne vært utdypet litt nærmere. ;) Bra anmeldelsen blir oppdatert etterhvert. Karakteren er fin, og anmeldelsen ellers var bra skrevet. :)

Lenke til kommentar

En veldig stor andel av de som kjøper spillet har kanskje aldri spilt Mario Kart før, og bryr seg fint lite om at 90% er resirkulert. Jeg synes det er greit at hver generasjon gamere får en oppfreshet versjon av klassikere til konsollene sine.

 

Håper folk leser hele anmeldelsen.

Dette er jo et veldig[/b ]godt poeng. Når smårollingene skal få sin første konsoll her i livet, er det gjerne den nyeste tilgjengelige fra Nintendo som blir valgt. Da er det jo faktisk den reelle spillopplevelsen dette spillet som betyr noe. Og sett fra [i]det[/i] synspunktet ville det kanskje fått en enda høyere karakter. Jeg forstår likevel at man gjerne må bedømme spill ufra de litt andre kritereier, da anmeldere genrelt er eldre enn hovedmålgruppen ;)

 

Har selv planer om å kjøpe en 3DS til poden til jul, og håper på at dette spillet faller i smak :thumbup: Lurer derimot på hvilket spill, av dette og Marioland som vil falle best i smak.

Lenke til kommentar

En ganske grov feil flere steder i anmeldelsen:Det er ikke 12 nye og 12 gamle/fornyede baner, men 16 nye og 16 gamle. 4 cups med 4 nye baner hver, 4 cups med 4 gamle baner hver. 4 x 4 = 16. 16 + 16 blir 32 baner totalt.

 

Du har selvsagt HELT rett, her har det gått for fort i svingene. Ti virtuelle rapp over fingrene til meg, og to til vedkommende som korrekturleste anmeldelsen ;)

Lenke til kommentar

Har selv planer om å kjøpe en 3DS til poden til jul, og håper på at dette spillet faller i smak :thumbup: Lurer derimot på hvilket spill, av dette og Marioland som vil falle best i smak.

 

Hvor gammel er poden? Som ivrig spiller ville jeg vel egentlig sagt gå for begge deler, kjøp et selv og tips besteforeldre om det andre. Begge er såpass intuitive at selv småtasser som ikke kan lese ennå vil kunne skjønne poenget temmelig kjapt.

 

(Nevøen min var ikke mer enn fem da han skulle vise meg hvordan Super Mario 64 funket. "Knykk på knappen!" Jeg hadde ikke hjerte til å fortelle smurfen at jeg hadde rundet det spillet før han så dagens lys... )

Lenke til kommentar

Klipp og lim

Det er det eneste spillbransjen kan for tida.

Og Nintendo syntes jeg er en av de verste, med sine 3 spill som har blitt klipt og limt om og om igjen i 20 år.

 

For all del, NSMB til Wii er morro det. Men det er jo prikk likt det jeg spilte på 8- bit som liten snørrete tiåring.

Nei, Nintendo er en av de beste. De rekonstruerer egne spilltittler bedre enn noen andre og gir seriene ett nytt giv gang på gang. De fleste andre anmeldelser mener også dette om Mario Kart 7.

Lenke til kommentar

Klipp og lim

Det er det eneste spillbransjen kan for tida.

Og Nintendo syntes jeg er en av de verste, med sine 3 spill som har blitt klipt og limt om og om igjen i 20 år.

 

For all del, NSMB til Wii er morro det. Men det er jo prikk likt det jeg spilte på 8- bit som liten snørrete tiåring.

Nei, Nintendo er en av de beste. De rekonstruerer egne spilltittler bedre enn noen andre og gir seriene ett nytt giv gang på gang. De fleste andre anmeldelser mener også dette om Mario Kart 7.

 

Vel, jeg har ikke prøvd Mario Kart 7, så jeg skal ikke si noe alt for bombastisk.

Men ut ifra min erfaring med diverse Mario- spill på Wii, GC, N64, SNES, DSx,++ er jeg ikke enig.

Det er gøy i noen timer, men så siger realiteten sakte inn; dette er noe jeg allerede har spilt i hundrevis av timer - i 1991. Og så blir det kjedelig.

At Nintendo har klart å loke rundt grøten med de samme 3 titlene i 20 år er jo på sett og vis kreativt nok.

Men jeg syntes det er en destruktiv kreativitet.

 

NSMB hadde jeg nok ikke syntes var gøy i det hele tatt hadde det ikke vært for at jeg klarte å slå ned en kompis da vi spilte 4 stk sammen.

Lenke til kommentar

 

Klipp og lim

Det er det eneste spillbransjen kan for tida.

Og Nintendo syntes jeg er en av de verste, med sine 3 spill som har blitt klipt og limt om og om igjen i 20 år.

 

For all del, NSMB til Wii er morro det. Men det er jo prikk likt det jeg spilte på 8- bit som liten snørrete tiåring.

 

 

Nei Nintendo er ikke de verste. Når de lager et nytt Mario eller Zelda spill så gjør de noe nytt og lager en moro opplevelse. Når Activi$ion lager et nytt CoD spill klipper og limer de samme møkka hvert år. CoD har hatt samme motor siden CoD 2 som kom i 2005.

 

Det er ingen som har snakket om CoD.

Activision er ikke noe bedre, kanskje annet enn at de ikke er så nazi når det kommer til DRM.

Skal vi trekke inn andre klipp og lim- firma, eller firma man kunne satt $ inn i navnet, er det nok å ta av. EA, Ubisoft, Sony, Microsoft, Apple, THQ, egentlig de fleste.

 

 

Strengt tatt (jeg er ikke ute etter å forsvare CoD); det er like mye forandring i CoD fra 2005 til 2011 som det er fra SMB fra 1985 til NSMB i 2009. Med 4 player coop og ny grafikk som de største forandringene?

CoD har hatt en evolusjon, med forholdsvis små forandringer, over 6 år.

Mario har hatt en evolusjon, med forholdsvis små forandringer, over 26 år

 

 

Edit:

Begge firmaene (Nintendo og Activision) spyr ut titler folk tydligvis vil ha.

Men det er der jeg syntes vi som kunder må begynne. Ikke godta samme rehashede oppgulpet gang på gang.

 

CoD har anmelderne begynt å kritisere for likhet med forrige utgivelse. Nintendo- titler er det ingen som tør enda.

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

:ph34r: Greit nokk spill .. Ble ikke wowed over 3dn eller visuelt av det.. online funker greit litt tregt til å conecte med venner men det går greit.. 7 av 10 for retro mario kart men ingen musthave

 

Nintendo trenger en system selger ... det er ikke dette spillet :ph34r:

Endret av samco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...