Gå til innhold

Nå kommer Samsungs Slate PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I forhold til markedet denne sikter til så er det absoulutt ingen upris. Det er ikke primært vanlige forbrukere de sikter til men mer til helsevesen, finansnæringen, offentlig sektor og IT. Noe av grunnen vil jeg tro er at de har valgt Windows Professional slik at man skal ha mulighet til å koble seg til et domene, group policy og remote desktop samt XP Mode.

 

For mange bedrifter så er ikke iOS eller Android et reellt alternativ da de trenger systemer som er er Windows-kompatible.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samsung kommer sent med PC tablet, men ser ut til å ha brukt tiden godt.

Så får vi se om en tablet uten tastatur selger mer enn sine forgjengere med tastatur.

Prisen er vel også billigere en tidligere tablet, men det er fortsatt for dyrt til at jeg som privatperson vil bytte ut min Thinkpad X41t som jeg kjøpte brukt til kr 1500.

Lenke til kommentar

Dette er vel så godt som akkurat samme enhet som vi fikk på BUILD, med det lange navnet "Samsung Windows 8 Developer Preview Tablet".

 

Den er like kraftig som en god laptop - ingen problem å drive utvikling med Visual Studio / Expression Blend osv. på denne.

 

Den vi fikk på BUILD er _litt_ sær - den føles som en tablet, men bråker litt som en gammel laptop. Er ikke vant med å faktisk høre og føle viftesus fra en tablet, stemmer liksom ikke. Men kanskje de har funnet en kjøligere CPU å sett inn nå. Batterikapasiteten er heller ikke enorm - igjen minner det kanskje mer om en laptop enn en tablet.

Endret av tdzark
Lenke til kommentar

Reiner ikke med at 10.000 kroners prisen kommer til å stå lenge. det er jo alltid slik etter lansering av noe "NYTT OG SPENNENDE" så sska de ta det ekstra for produktet for å kunne hente inn litt av pengene de la ut for utviklingen av brettet, eller for å "finansiere forskningen" om du vil.

så jeg tipper selv at den MEGET så stive prisen kommer til å synke drastisk etter en liten stund, og hvis den ikkje gjør det... kommer dette brettet til å floppe noe helt vanvitting hardt ut av det norske markedet. :p

Lenke til kommentar

Nå er denne ikke spesielt mye dyrere enn de fleste andre liknende produkter har vært ved ny tilstand, min HP TM2 i sin tid kostet meg 11.000 for to år siden. Det som likevel er verdt å nevne er at det i Samsungs pressemelding står 10.200,- +MVA.

 

Brettet i seg selv er noe jeg har ventet på i månedsvis, og vil erstatte tidligere nevnte TM2 i stor stil. Jeg bare håper de har fikset problemet med at skjermen spretter opp fra rammen..

 

Det mangler dog noe viktig i både pressemelding og her, og det er størrelsen på harddisken. Disse selges nemlig i 64GB og 128GB-versjoner i USA..

Lenke til kommentar

Det som ER noe sært med prisen er at den koster dobbelt så mye som den dyreste modellen gjør i USA.. Er det så mye dyrere å sende noe fra Korea til Norge enn til USA? Kunne jo nesten kjøpt flybillett til statene, fløyet ut, kjøpt brettet og fløyet tilbake for samme prisen..

Lenke til kommentar

Det som ER noe sært med prisen er at den koster dobbelt så mye som den dyreste modellen gjør i USA.. Er det så mye dyrere å sende noe fra Korea til Norge enn til USA? Kunne jo nesten kjøpt flybillett til statene, fløyet ut, kjøpt brettet og fløyet tilbake for samme prisen..

 

Tror svaret ligger ved politikerene våres og deres griskhet.

Lenke til kommentar

Det som ER noe sært med prisen er at den koster dobbelt så mye som den dyreste modellen gjør i USA.. Er det så mye dyrere å sende noe fra Korea til Norge enn til USA? Kunne jo nesten kjøpt flybillett til statene, fløyet ut, kjøpt brettet og fløyet tilbake for samme prisen..

 

Tror svaret ligger ved politikerene våres og deres griskhet.

Det er ikke momssatsen vår alene som gjør produktene så dyre her til lands. Det er bare til å regne på så ser man at det fortsatt er en stor prisforskjell.

 

Vel så mye er det at produsentene vet at vi er villige til å betale så mye. Nordmenn er kjøpesterke. Det er ikke den jevne amerikaner eller brasilianer..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som ER noe sært med prisen er at den koster dobbelt så mye som den dyreste modellen gjør i USA.. Er det så mye dyrere å sende noe fra Korea til Norge enn til USA? Kunne jo nesten kjøpt flybillett til statene, fløyet ut, kjøpt brettet og fløyet tilbake for samme prisen..

 

Tror svaret ligger ved politikerene våres og deres griskhet.

Det er ikke momssatsen vår alene som gjør produktene så dyre her til lands. Det er bare til å regne på så ser man at det fortsatt er en stor prisforskjell.

 

Vel så mye er det at produsentene vet at vi er villige til å betale så mye. Nordmenn er kjøpesterke. Det er ikke den jevne amerikaner eller brasilianer..

 

Jeg vil nå si prosforskjellen på datadeler er ganske liten når man trekker fra momsen. Når det er sagt så ser jeg ikke helt hvordan det er noe unikt for norge, svært mange land har jo moms, USA inkludert.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg vil nå si prosforskjellen på datadeler er ganske liten når man trekker fra momsen. Når det er sagt så ser jeg ikke helt hvordan det er noe unikt for norge, svært mange land har jo moms, USA inkludert.

 

AtW

Nå var det ikke akkurat datadeler jeg tenkte på, men heller komplette maskiner osv. Se f.eks. på prisene Apple kjører med, eller diverse nettbrett, kameratilbehør, klær osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...