Gå til innhold

– Internett er blitt dobbelt så farlig på to måneder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Benytt deg av hotellets eller mobiloperatørens offisielle trådløse nettverk.

Jeg mener å huske at jeg for en måneds tid siden så en svensk dokumentar på brennpunkt på NRK, der de mente at man ikke skal benytte deg av hotellets offisielle trdløse netverk siden disse er for lette å cracke.

 

"Uppdrag Granskning engasjerte Dan Egerstad, en tidligere hacker som nå arbeider som sikkerhetskonsulent, for å vise hvor lett det er å skape et falskt nettverk for å avlytte trafikken på nettverket til et hotell." - http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/1.7848190

Lenke til kommentar

Benytt deg av hotellets eller mobiloperatørens offisielle trådløse nettverk.

Jeg mener å huske at jeg for en måneds tid siden så en svensk dokumentar på brennpunkt på NRK, der de mente at man ikke skal benytte deg av hotellets offisielle trdløse netverk siden disse er for lette å cracke.

 

"Uppdrag Granskning engasjerte Dan Egerstad, en tidligere hacker som nå arbeider som sikkerhetskonsulent, for å vise hvor lett det er å skape et falskt nettverk for å avlytte trafikken på nettverket til et hotell." - http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/1.7848190

 

Den dokumentaren kjørte ganske heftig på. Det dreide seg også om surfing på usikret nett. Det hackeren gjorde i dokumentaren er ikke mulig dersom du bruker WPA, eller enda bedre, WPA2.

Lenke til kommentar

Nettopp det som er problemet med hotellnettverk; de er skjeldent krypterte, men benytter seg av en "Captive portal" for tilgangskontroll.

http://en.wikipedia.org/wiki/Captive_portal