Gå til innhold

Vi elsker visst denne nettleseren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chrome støtter ikke nettbank, Firefox er for laggy og latterlig krevende av maskinen. Derfor blir det at jeg bruker Opera, som forøvrig også er herlig når man surfer på TVen.

 

Mener du kanskje at nettbanken din ikke støtter Chrome? For nettbanken min funker fint i Chrome, både i Windows og Linux.

 

DnbNor og Postbanken støtter ikke Chorme nei: Nettbank støtter ikke Chrome

 

Hvem sin "feil" det er spiller gi for seg ingen rolle, da jeg gidder ikke å bytte nettleser hver gang jeg skal i nettbank.

 

Opera blir derfor den eneste "fullverdige" nettlesern for min del, og ser heller ingen grunn til å ikke bruke den, da det er en fantastisk bra nettleser.

 

Chrome støtter ikke nettbank, Firefox er for laggy og latterlig krevende av maskinen. Derfor blir det at jeg bruker Opera, som forøvrig også er herlig når man surfer på TVen.

Firefox krevende? Pcen din må være ganske utdatert da. Lagger aldri her å jeg sitter med singelcore 2,2Ghz

 

Utdatert PC, nei det har jeg nok ikke. Dette er et ganske velkjent fenomen hos firefox 4.0: Firefox 4.0 RC has huge memory leak + slow down problem

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Kan egentlig forstå hvorfor Firefox taper andeler i markedet.

 

Selv har jeg sverget til FF siden versjon 2.0, og FF ble gradvis bare bedre og bedre frem til 3.6. Der stopper dessverre mye av morra..

 

FF4 ga et nytt UI, som tok litt tid å vende seg til. Men heldigvis kan man endre på nesten alt i UI i FF selv, slik at man enkelt kan få FF4-8 til å se ut som gamle 3.6 om man vil. Her tror jeg de mistet en del brukere. Brukere som ikke er klar over at man kan endre på posisjonen til knapper og slikt..

 

Nytt UI var ikke alt FF4 kom med. Den hadde også med seg en par HEFTIGE bugs i form av ustabilitet og minnelekkasjer. Disse ble ikke rettet i form av en FF4.2 patch, nei de skulle fikse dette til FF5. Noe som ikke skjedde. Samme leksa til FF6, så skulle alt være i orden til FF7, noe de ikke fikk helt til, og nå med FF8 har det blitt bedre men enda langt igjen å gå. Da jeg satt på FF3.6 lå jeg i snitt på 300MB RAM på en drøss av faner, i FF8 ligger jeg konstant på 500-800MB for 2 pinna faner med mail og 1-2 faner ellers. Hadde det ikke vert for at jeg har 8GB RAM hadde jeg nok gått over til Chrome...

 

Og så har man dette nye da med spying av nye versjoner. De tilfører lite av updates og funksjon, men gjør livet bare surt for utviklere av add-ons og bedrifter som må teste systemene mot nye versjoner hver 2mnd. Da ser jeg fort at mange bedrifter hopper tilbake til IE, og utviklere gi faen i å holde add-ons i live.

 

Og så har vi en siste ting da: Profilering. FF har nesten aldri profilert seg og brukt penger på dette, siden de er non-profit. Chrome derimot har ikke bare betalt for reklameplass på nettsider, men også til utviklere av 3parts programmer for å følge med i installasjonsprosessen. Bla fra download.com vil de meste av programmer inneholde mulighet til å dra med Chrome på kjøpet.. Og så har vi den superhissige profileringen på Youtube da, der de argumenterer med at Chrome til og med går så langt i å buffre videoene fortere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her brukes det begge deler i huset , Kona sin nettleser er Firefox som er tilpasset hennes bruk og behov mens min nettleser er Chrome.

Jeg merker fort at Chrome er den kjappeste av de to, mens Firefox er noe bedre når det gjelder tilpasningsmuligheter og funksjonalitet, men er utrolig nok litt ivrig etter ressurser etter hvert som flere faner dukker opp.

 

Gledelig lesning å se at Iexplorer nå begynner å falle kraftig ned av tronen den har sittet på i mange år.

Lenke til kommentar

Chrome er en god nettleser men funker dårlig for utviklere. Firebug er et must og det finnes i Chrome men kan ikke måle seg med Firefox sin. Det finnes også en hel del annet snacks for utvikling til Firefox som gjør den til den ultimate nettleser for utvikling i mine øyne. Men for hvermansen ser jeg godt hvorfor Chrome får så store markedsandeler. Men jeg holder fortsatt fast ved Firefox

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...