Gå til innhold

Amerikanske Android-brukere i harnisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det er programmereren Trevor Eckhart som oppdaget hva Carrier IQs programvare, som kommer ferdig installert på telefoner som HTC, mange androidtelefoner samt Blackberry- og Nokia-telefoner, gjør."

 

Carrier IQ-brukere altså? Hvorfor er det bare android-brukerne som er i harnisk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

iOS 3.1.3 til iOS 5 har alle carrierIQ i mappen /usr/bin/IQAgent ++

Men siden iOS er så låst,

så har de vanskeligheter med å finne ut hva som logges og sendes til collector.sky.carrieriq.com / http ://collector.sky.carrieriq.com ...

Endret av Xkraft
Lenke til kommentar

App til Android for å sjekke om Carrier IQ har "infisert" telefonen: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=17612559 Ser ikke ut som Galaxy S2 i Norge har problemer.

 

Kan være verdt å merke seg at det (etter det jeg har fått med meg) ikke er Google som legger inn IQRD i Android, men mobiltelefonprodusenter og nettoperatører.

 

Forbrukere behandles som dumme dyr som skal holdes under oppsikt til en hver tid. På tide at spesielt USA tar tak i personvernet og innfører strenge lover som gir store konsekvenser for de som gjennomfører slike stunt som dette.

Endret av KjellV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vel nevnes at dette også gjelder iOS og Symbian. iOS-brukere er dog hakket heldigere da CIQ ikke har tilgang til SMS/tastetrykk osv grunnet strenge retningslinjer fra Apple. Dette kan dog enkelt skrues av ved å navigere hit: (jeg har ikke iPhone, så dere må nøye dere med ænngællsk)

 

Settings > General > About > Diagnostics & Usage, and click “Don’t Send.”

Android-brukere som er rootet kan gå til denne XDA-tråden og installere APKen. Merk at man må ha "Pro"-versjonen for å faktisk fjerne CIQ hvis det viser seg at man har det. Videre kan det nevnes at ASOP-versjoner av Android ikke har CIQ. Dette inkluderer CM7, MIUI og mange andre.

 

Symbian er det vel ingen som bruker lengre (trololol), så jeg har ikke kommet over noen metoder for disse brukerne. Det har også gått rykter om at WP7-telefoner også har CIQ, men dette er ikke bevist, men det ser ut til at WP7-brukere er trygge.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...