Gå til innhold

Klassisk grottekravling med moderne grafikk (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fulgt med på dette en stund (stolt!), har faktisk vært i direkte dialog med en person fra den finske utvikleren en gang også. Gleder meg til å se mer... men stiller meg fortsatt noen lunde skeptisk til kampsystemet som skal drives i sanntid. Er redd for at visse taktiske aspekter lett kan forsvinne da, og at det blir mer fokus på "galmannsklikking".

Lenke til kommentar

Har fulgt med på dette en stund (stolt!), har faktisk vært i direkte dialog med en person fra den finske utvikleren en gang også. Gleder meg til å se mer... men stiller meg fortsatt noen lunde skeptisk til kampsystemet som skal drives i sanntid. Er redd for at visse taktiske aspekter lett kan forsvinne da, og at det blir mer fokus på "galmannsklikking".

Må si jeg synes kampsystemet så litt klønete ut slik det vises i filmen. Håper virkelig det blir implentert en hurtigtast/macro-funksjon, slik at det ikke er nødvendig å bruke musa for å velge runer osv. Evt. kunne jo kanskje numpad fungert ganske bra?

Lenke til kommentar

Den diskusjonen gidder jeg ikke ta om igjen. Alt jeg gidder si er at Steam er bannlyst fra PCen min for godt, fordi det kun har skapt problemer. Jeg har aldri sett en eneste grunn til hvorfor jeg skal ha den faenskapen installert så lenge det er innført med tvang. Eller på godt norsk: Spill blir ikke gitt ut på Steam i tillegg til andre ting. Om det gis ut på Steam er det bare å glemme å kjøre det andre steder. Om du kjøper det fysisk i butikk eller fra en annen nettbutikk med en identisk klient som Steam må du likevel ha Steam installert. Og får du problemer (noe du garantert vil) er det bare å glemme alle de andre spillene som krever Steam. I verste fall blir de slettet uten advarsel.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Den diskusjonen gidder jeg ikke ta om igjen. Alt jeg gidder si er at Steam er bannlyst fra PCen min for godt, fordi det kun har skapt problemer. Jeg har aldri sett en eneste grunn til hvorfor jeg skal ha den faenskapen installert så lenge det er innført med tvang. Eller på godt norsk: Spill blir ikke gitt ut på Steam i tillegg til andre ting. Om det gis ut på Steam er det bare å glemme å kjøre det andre steder. Om du kjøper det fysisk i butikk eller fra en annen nettbutikk med en identisk klient som Steam må du likevel ha Steam installert. Og får du problemer (noe du garantert vil) er det bare å glemme alle de andre spillene som krever Steam. I verste fall blir de slettet uten advarsel.

 

Men konsoll er du fonøyd med, selv om hele boksen er en eneste stor DRM?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og dermed ødelegger Steam enda et spill. Trist, men får håpe det kommer til konsoll.

 

Trond Trollelolle på nye eventyr.

 

Om du ikke gidder å ta den diskusjonen om igjen, så er vel det beste å bare holde munnen i ro, så unngår du at folk klør seg i hodet og begynner å spørre. Det du beskriver er noe jeg aldri har vært borte i med Steam, og noe som de aller fleste aldri har hørt om. "Om du får problemer, no du garantert vil få" - jaha? Hvilke problemer sikter du til spesifikt? Spillene dine blir slettet? Ja det er i verste fall, gitt. Samme som at, i verste fall, så eksploderer Jorda og hele menneskeheten forsvinner for godt.... men det betyr ikke at det kommer til å skje.

 

Men igjen, du må bare komme med eksempler på hvor forferdelig Steam er. Da altså spesifikke kilder, og ikke bare dine egne konspirasjonsteorier. Etter å ha brukt programmet siden 2003 (en tid da jeg var sterkt mot det, spesielt da det hadde mange bugs og var langt ifra ferdig), så kan jeg ikke si annet enn at Steam er en flott tjeneste, som holder PC-gaming i live nesten ene og alene. At prisene er litt høye (mye på grunn av at vi betaler norsk moms) og at support-tjenesten deres kan være i overkant treig, er heller små filleting i forhold til hvor mye Steam gjør bra og rett. For å si det sånn, det går an å gjøre det langt dårligere enn det Steam gjør. Se på Ubisoft og deres always-online-DRM, eller EA og deres spyware-program Origin. Eller for ikke å snakke om Microsoft med deres latterlige GFWL-"tjeneste".

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den diskusjonen gidder jeg ikke ta om igjen. Alt jeg gidder si er at Steam er bannlyst fra PCen min for godt, fordi det kun har skapt problemer. Jeg har aldri sett en eneste grunn til hvorfor jeg skal ha den faenskapen installert så lenge det er innført med tvang. Eller på godt norsk: Spill blir ikke gitt ut på Steam i tillegg til andre ting. Om det gis ut på Steam er det bare å glemme å kjøre det andre steder. Om du kjøper det fysisk i butikk eller fra en annen nettbutikk med en identisk klient som Steam må du likevel ha Steam installert. Og får du problemer (noe du garantert vil) er det bare å glemme alle de andre spillene som krever Steam. I verste fall blir de slettet uten advarsel.

 

OM du ikke gidder å ta den diskjusjonen om igjen så er det fint om du ikke tar det opp mer, for jeg tror ingen adnre gidder å diskutere det med deg heller. Dette er ment i beste mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...