Gå til innhold

Dell beklager


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare en beklagelse? Villedende reklame er ulovlig i Norge i hvert fall. Skulle ikke forundre meg om det er det i Storbrittannia også. Lovbrudd bør ikke tilgis ved beklagelser, men bør straffes økonomisk i samme størrelseorden som den økonomiske fordelen selskapet har dratt som følge av den ulovlige markedsføringa. Dvs. antall salg * antatt andel av salget som følge av den ulovlige reklamen * avansen per solgte enhet = bot.

 

Kunden bør få hevet kjøpet, dekt alle fraktkostnader og få en liten erstatning for tort og svie, samt finnerlønn for tipset om lovbruddet.

 

Det er rettsvesenet som bør utmåle både bot, erstatning og finnerlønn.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Bruker enda VGA eg, er jo ingen forskjell bortsett frå at DVI og HDMI er rådyrt.

Jeg har 2 identiske skjermer, og pga. av begrensninger på dockingstasjon må jeg kjøre en med DVI og en med VGA, tro meg, STOR forskjell.

Lenke til kommentar

sitter med en på dvi og en på analog via dvi-analog converter. når jeg flytta 21" skjermen over fra analog til dvi ble bildet mye klarere. ingen forskjell på 17" skjermen.

(bruker en splitter for dual screen siden jeg har et half-height kort. (HD3450)

med analog hele veien var det utrolig stor forskjell.. den som var primary hadde en sykt sterk baklysing. med dvi på primary skjermen var det problemet løst.

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte Dell XPS 17-laptop i fjor, reklamerte Dell med at maskinen støttet WiDi, noe jeg fant ut nå for 2 uker siden at den ikke gjorde. Sendte klagesak til Dell uten hell. Tok da kontakt med forbrukerrådet og la dette frem for Dell. En uke etterpå fikk jeg refundert hele summen og de fikk tilbake laptopen =)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bruker enda VGA eg, er jo ingen forskjell bortsett frå at DVI og HDMI er rådyrt.

Jeg har 2 identiske skjermer, og pga. av begrensninger på dockingstasjon må jeg kjøre en med DVI og en med VGA, tro meg, STOR forskjell.

Dette varierer mye fra skjermkort til skjermkort og skjerm til skjerm. Med et skjermkort med god DAC og en skjerm med god ADC blir bildet pixelperfekt på en analog skjerm også (prøver du fullhd eller mer begynner det dog å bli på grensen til hva som er mulig)

 

Er derimot en av komponentene dårlige så blir også resultatet dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke fargekvaliteten har stort å si på VGA skjerm.

 

Hadde selv en 19" skjerm på 1400x900 oppløsning.

 

Og en HDMI/VGA skjerm med 1920x1080 oppløsing der ser jeg ikke forskjellig på fargene.

Eneste som muligens er forskjellen der er responstiden, men ja man må nok over på DVI for å merke mest.

 

Nå så bruker jeg bare DVI/HDMI fordi VGA skjermene forsvinner.

 

Men tilbake til villede reklame, er det vanlig i norge, kan nesten ikke nevne et firma som aldri har reklame som virker bedre ut en realiteten.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bare en beklagelse? Villedende reklame er ulovlig i Norge i hvert fall. Skulle ikke forundre meg om det er det i Storbrittannia også. Lovbrudd bør ikke tilgis ved beklagelser, men bør straffes økonomisk i samme størrelseorden som den økonomiske fordelen selskapet har dratt som følge av den ulovlige markedsføringa. Dvs. antall salg * antatt andel av salget som følge av den ulovlige reklamen * avansen per solgte enhet = bot.

 

Kunden bør få hevet kjøpet, dekt alle fraktkostnader og få en liten erstatning for tort og svie, samt finnerlønn for tipset om lovbruddet.

 

Det er rettsvesenet som bør utmåle både bot, erstatning og finnerlønn.

 

Det burde vel også være fred i verden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er det slik at man ikke merker så stor på forskjell på vga og dvi på billige skjermer?

 

Sitter med den billigste benq 24" skjermen som er å få tak i. Når jeg bytter mellom vga og dvi merker jeg ingen forskjell i det hele tatt.

Vist du har et dårlig utgangspunkt, så skal det litt til for å gjøre det bedre.

 

Jeg sliter iallefall med fargegjengivelsen til VGA på mine skjermer, hele skjermen har et hint av litt for mye rødt.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er på jordet her, men:

Det er vel også sånn at siden vga er analogt så er bildekvaliteten også avhengig av konverteringen i flatskjermen?

Dermed er det noen skjermer som? håndterer vga til flatskjerm bedre enn andre?

 

Dette medfører at det kan være stor forskjell på hvordan vga oppfattes ettersom folk har forskjellige skjermer, selv om kabelen er samme standard.

 

Det er jo også viktig å ha valgt riktig oppløsning på signalet skjermen får, ellers må den omskalere bildet, noe som sjelden ser bra ut. DVI virker har bedre støtte for å kommunisere til pcen hva som er riktig native oppløsning.

 

Eller: det flimzes sa...

Endret av tha_lode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...