Gå til innhold

I framtiden må du hoppe på toget i fart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant ide, men jeg tviler på at det lar seg gjøre i 250+ km/t av sikkerhetsmessige grunner. Men om de så kjører i 30 km/t er det likevel en enorm tidsbesparing i forhold til om toget skulle stoppet på perrongen.

 

En annen problemstilling er i forhold til forsinkelser, trikken blir jo gjerne forsinket på eget rutenett og da er spørsmålet hva som skjer om trikken blir for sen ute til toget...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man blir nødt til å ha veldig lang strekning med docking. Dersom noen setter seg fast i døren må toget ha tid til å stoppe før skinnegangen røsker togene fra hverandre. Denne sikkerhetsstrekningen må komme i tillegg til den distansen hvor togene skal være sammenkoblet. Men vi er jo allerede vant med flytoget i Oslo hvor dørene lukkes ubønnhørlig enten alle er inne eller ikke. Like brutalt må nok åpningstiden bli her. Ser for meg folk som er dårlig til beins som må bli med tilbake til byen og prøve igjen på neste runde. Kan uansett bli gøy om det noensinne blir realisert.

Lenke til kommentar

Hva med dem som bruker rullestol eller gåstol? Barn som løper frem og tilbake, og foreldre som må løpe etter dem? Folk som har angst for å bytte tog i fart? Sykdom - hjerteinfarkt el.l. midt mellom togene?

 

Idéen er god, men her må det tenkes grundig gjennom sikkerheten.

 

Ser ikke helt for meg at det blir så mye større problem enn på en vanlig T-bane?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med dem som bruker rullestol eller gåstol? Barn som løper frem og tilbake, og foreldre som må løpe etter dem? Folk som har angst for å bytte tog i fart? Sykdom - hjerteinfarkt el.l. midt mellom togene?Idéen er god, men her må det tenkes grundig gjennom sikkerheten.

 

Jeg ser ikke for meg at dette hadde blitt et større problem enn det er i dag egentlig. Man kunne gjerne ansette noen som passet på at passasjerne kom seg effektivt gjennom slusen før de lukket dørene. For at det skulle være effektivt, måtte selvsagt folk lære seg visse rutiner. Gjøre seg klar før avgang, bevege seg effektivt fra det ene toget til det andre, vise hensyn ovenfor eldre osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...