Gå til innhold

– Kinect 2 kan lese leppene dine (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, Dance Central-spela er gode (og Ubisoft sitt treningsspel er eit betre alternativ enn til dømes Wii Fit) - men Kinect og anna dilldall kjem alltid til å ha eit bibliotek dominert av shovelware, fram til utviklarane innser at å integrere denslags i core-spel er fånyttes. Når Harmonix i staden reindyrkar det som gjer Kinect interessant, får du har gode spel for alle. Vel, alle som tør å gå ut på golvet og svinge seg.

 

Sjølv er veldig kvit, har null rytme, og gjer det helst berre når eg er åleine. Og persiennane er nedtrekte.

 

Medan spel som Kinect Adventures - om ein ser bort i frå at det er eit techdemospel som Wii Sports - er berre morosame fram til "hey, karen på skjermen rører armen sin omtrent sånn som eg gjer det"-effekten har gått over. Andre igjen, som Fighters Uncaged eller Kinect Joyride, er berre dårlege.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Sier ikke nei takk til et mer avansert Kinect kamera...håper bare utviklere kaster seg litt mer over teknologien og overasker oss skikkelig snart.

 

I det siste har jeg børstet støv av min Kinect å begynt å teste Your Shape Fitness Evolved 2012 og synes det er et kjempe bra program til å komme deg litt i form med..og det er gøy å trene med det. Og idag fikk jeg Child of Eden og det må jeg si var en opplevelse utenom det vanlige...

 

Så nå går jeg bare å venter på at det skal komme mer....må ha mer gøyale spill til Kinect, er alt for lite ute idag.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Kinect har også andre problemer som jeg ser det som rart nok ikke har blitt nevnt...

 

Du har et kamera rett inn i stuen din 24/7 som er koblet opp mot nett. Bare tidsspørsmål før dette kan bli utnyttet av hackere, firmaer eller myndigheter.

 

Nå er jeg ikke av den typen som har fobi mot og bli overvåket men en bør fortsatt tenke seg for litt mener jeg.

 

Eks: Spiller ett spil, pentagon legger inn ett lite program som reagerer på ordet "bombe", vips du er på svarteliste eller kan bli overvåket av de.

Lenke til kommentar

QLT. Gleder meg til neste batch med totalt ubrukelige spill til en overpriset, overhypet liten tulledings som ikke-gamere kjøper til andre ikke-gamere i julegave.

 

Snedig, jeg har vært en "gamer" i 27-28 år, og jeg har en slik. Jeg har hatt mye morro med den. Men jeg er kanskje ikke en like tøff gamer som deg?

 

Ut over dette er den enda morsommere for barna.

 

Personlig håper jeg på at man kombinerer bruk av vanlig kontroller og kinect i enda større grad. For eksempel ved at man kan se seg rundt i 1. person spill ved å vri på hodet. I skyte spill kan man da sikte på en dør, men fremdeles se fra side til side. Man kan se ut sidevinduet på en bil som sladder gjennom en sving, eller ha full oversikt alle veier i flight sims.

 

Kort fortalt, jeg ser mange bruksområder, selv for hardcore bad ass gamere som ikke evner å slappe av med noe annet en BF3 etc...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

QLT. Gleder meg til neste batch med totalt ubrukelige spill til en overpriset, overhypet liten tulledings som ikke-gamere kjøper til andre ikke-gamere i julegave.

 

Snedig, jeg har vært en "gamer" i 27-28 år, og jeg har en slik. Jeg har hatt mye morro med den. Men jeg er kanskje ikke en like tøff gamer som deg?

 

Ut over dette er den enda morsommere for barna.

 

Personlig håper jeg på at man kombinerer bruk av vanlig kontroller og kinect i enda større grad. For eksempel ved at man kan se seg rundt i 1. person spill ved å vri på hodet. I skyte spill kan man da sikte på en dør, men fremdeles se fra side til side. Man kan se ut sidevinduet på en bil som sladder gjennom en sving, eller ha full oversikt alle veier i flight sims.

 

Kort fortalt, jeg ser mange bruksområder, selv for hardcore bad ass gamere som ikke evner å slappe av med noe annet en BF3 etc...

 

 

Jeg liker fordommene. Jeg nevnte ikke noe om unger eller at det ikke er "hardcore" nok. Du kan like Kinect så mye du vil (det finnes faktisk brukbare spill, og når dingsen faktisk funker, så er det ikke så verstt). Men det er ikke til å skyve under en stol at Kinect har svære problemer, både med gjenkjenning av deg og rommet du er i, OG det faktum at flesteparten av spillene er sjelløst møkk som ikke fortjener ett rødt øre. De som spiller til vanlig har gjerne peiling på dette, da de leser omtaler og henger på forum hvor de kan spørre selv eller få med seg diskusjoner. Ikke-gamere er tydelig de som Microsoft har siktet mot med Kinect. Det merker man med spillene som kommer ut også. Mødre og andre ikke-gamere (jada jada det finnes mange mødre som spiller osv osv - du/dere forstår hva jeg mener!!!) kjøper slike ting til ungene deres i gave etter å ha sett reklame for den på TV.

 

Jeg beklager så meget om du følte deg fornærmet av utsagnet mitt, men du kan ikke nekte på disse tre ting;

 

1. At de fleste som kjøper Kinect er ikke det man vanligvis kaller en "skikkelig gamer".

2. At Microsoft ikke sikter seg inn på gaming markedet med Kinect, men heller mer casual gamers - noe som er naturlig siden Microsoft elsker penger, og Nintendo har gjort stor suksess med å appellere til et bredere marked.

3. At det meste av spill til Kinect er ren møkk, og at Kinect i dag ikke fungerer i nærheten av så bra som TV-reklamene skulle ha det til å være.

 

 

Dermed har jeg ca. null tro på alt Microsoft sier om fremtidige Kinect-enheter. De skal få lov til å bevise det selv når disse enhetene kommer, men fram til da benytter jeg retten min til å le godt hver gang jeg hører noe som helst om Kinect.

 

Jeg har forøvrig spilt spill i bare 18 år. Men jeg ser ikke hvordan det er relevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...