Gå til innhold

Spiller du Skyrim, BF3 eller MW3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja, da er det vel bare å laste ned driveren når jeg kommer hjem fra jobb da.. Men hva hjelper det med bedre dx11 ytelse i Batman Arkham City, når det ikke har kommet en patch til spillet for å fikse bugs for akkurat dx11... :S

Det er viktig for AMD å poengtere at det ikke er deres feil at Arkham City er en konsollport og de kunne heller lansert spillet for en måned siden uten dx11, særlig når forskjellen er vanskelig å se og ytelsen er ødelagt.

 

Skyrim er nesten den verste PC-lanseringen av de store i høst, bare MW3 er verre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, da er det vel bare å laste ned driveren når jeg kommer hjem fra jobb da.. Men hva hjelper det med bedre dx11 ytelse i Batman Arkham City, når det ikke har kommet en patch til spillet for å fikse bugs for akkurat dx11... :S

Det er viktig for AMD å poengtere at det ikke er deres feil at Arkham City er en konsollport og de kunne heller lansert spillet for en måned siden uten dx11, særlig når forskjellen er vanskelig å se og ytelsen er ødelagt.

 

Skyrim er nesten den verste PC-lanseringen av de store i høst, bare MW3 er verre.

 

Aaah, ok. I see... :thumbup:

Lenke til kommentar
Skyrim er nesten den verste PC-lanseringen av de store i høst, bare MW3 er verre.

 

Hva er galt med Skyrim på PC?

 

Det eneste jeg har opplevd er en lydbug, men det fiksa jeg lett med å laste ned et par lydfiler.

Synes Skyrim på PC er fantastisk og et av de beste spillene vi har sett på flere år.

 

Enig i MW3 tho, selv om Black Ops var hakket verre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skyrim er nesten den verste PC-lanseringen av de store i høst, bare MW3 er verre.

 

Hva er galt med Skyrim på PC?

 

Det eneste jeg har opplevd er en lydbug, men det fiksa jeg lett med å laste ned et par lydfiler.

Synes Skyrim på PC er fantastisk og et av de beste spillene vi har sett på flere år.

 

Enig i MW3 tho, selv om Black Ops var hakket verre.

Problemer med Skyrim på PC:

 


  •  
  • Grensesnittet er laget for kontroller, fullstendig håpløst for mus og keyboard.
  • Steamworks
  • Teksturer med lav oppløsning, og rimelig stygg grafikk, ikke i nærheten av like god standard for 2011 som Oblivion var i 2006.
  • Gameplay er så neddummet at jeg blir kvalm.
  • Cutscenes for annenhver fyr du dreper.
  • Evig lang intro du ikke kan gjøre noe som helst.

 

 

Black Ops var ikke så voldsomt bra, men MW3 er verre:

 


  •  
  • FoV er låst til 60, Black Ops kunne du i det minste justere dette til 80. Jeg blir kort sagt kvalm av å spille MW3 med så trang FoV som 60.
  • Du blir belønnet for å dø.
  • Unlocksystemet er i et fast mønster, hvorfor bruke nye våpen når de gamle er helt enkelt bedre? BO hadde et langt bedre system der du kunne velge hva du ønsket å åpne.
  • Ranked = P2P.
  • "Modern Warfare 2 has stopped working."
  • Lineær og dørgende kjedelig SP.
  • Steamworks
  • I stor grad det samme spillet med nye teksturer.

Mye av dette gjeder også for BF3

 

 

Jeg er ikke fornøyd med noen av de store titlene i høst, Arkham City inkludert. Er det bare jeg som er litt kresen på spill?

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skyrim er nesten den verste PC-lanseringen av de store i høst, bare MW3 er verre.

 

Hva er galt med Skyrim på PC?

 

Det eneste jeg har opplevd er en lydbug, men det fiksa jeg lett med å laste ned et par lydfiler.

Synes Skyrim på PC er fantastisk og et av de beste spillene vi har sett på flere år.

 

Enig i MW3 tho, selv om Black Ops var hakket verre.

 

Er faktisk, dessverre en god del av oss som sliter noe voldsomt med Skyrim, hvor ting er ved punktet at det rett og slett ikke lar seg spille.

På mitt og kjæresten sin sitt system så kan vi knapt spille 10min uten at spillet krasjer / lukker seg uten noen feilmelding.

 

Og tar du et raskt Google søk så ser du at ganske mange med oppegående systemer har fatale problemer med Skyrim.

Genialt spill, men jeg har ikke opplevd maken til kritiske problemer med en lansering på år og dag.

 

 

 

Skal teste ut 290.36 med Star Wars The Old Republic og Skyrim i kveld, forrige BETA driver 285.79 har fungert helt elendig og jeg har gått tilbake til Xtreme-G sine modifiserte Quadro 285.58 som fungerer mye bedre på mitt system med GTX580 og på kjæresten sitt system med GTX480.

Lenke til kommentar

Jaja, da er det vel bare å laste ned driveren når jeg kommer hjem fra jobb da.. Men hva hjelper det med bedre dx11 ytelse i Batman Arkham City, når det ikke har kommet en patch til spillet for å fikse bugs for akkurat dx11... :S

 

Jeg ble veldig skuffet da jeg startet Batman på PC bare for å finne ut at DirectX 11 er totalt mislykket.

Lenke til kommentar

Har ikke i grunn et problem med å kjøre BF3 akkurat nå, om dette vil endre seg når nye drivere kommer ut (.12 og etter nyttår) får vi se. Bad Company 2 var jo kjent for yte forskjellige for hver driver som kom (alstå nyere og nyere).

 

Har ikke fått testet Skyrim på min datamaskin ennå, så usikker på om jeg trenger denne driveren i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Men hva er Oclusion?

 

Generer skygger fra "ambient" belysning.

 

Eksempler på denne siden:

 

http://www.geforce.com/News/articles/nvidia-geforce-290-36-beta-drivers-released

 

Klikk på bildene så får du opp en større, interaktiv utgave med før/etter ambient oclusion.

 

som denne f.eks (som jeg synes illustrerer godt...)

 

http://international.download.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/skyrim-AO-comparison-7.html

 

ambient occlusion = i norsk?

 

er det omgivelsebetinget lys???

 

Mer, "skygger betinget av omgivelseslys" eller noe...

 

Rent teknisk så er AO gitt ut i fra geometrien, ikke lyset, og bruker flater og hvordan de ligger i forhold til hverandre til å kalkulere myke skygger som skal komme av mykt "ambient" lys.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Problemer med Skyrim på PC:

 


  •  
  • Grensesnittet er laget for kontroller, fullstendig håpløst for mus og keyboard.
  • Steamworks
  • Teksturer med lav oppløsning, og rimelig stygg grafikk, ikke i nærheten av like god standard for 2011 som Oblivion var i 2006.
  • Gameplay er så neddummet at jeg blir kvalm.
  • Cutscenes for annenhver fyr du dreper.
  • Evig lang intro du ikke kan gjøre noe som helst.

 

 

Black Ops var ikke så voldsomt bra, men MW3 er verre:

 


  •  
  • FoV er låst til 60, Black Ops kunne du i det minste justere dette til 80. Jeg blir kort sagt kvalm av å spille MW3 med så trang FoV som 60.
  • Du blir belønnet for å dø.
  • Unlocksystemet er i et fast mønster, hvorfor bruke nye våpen når de gamle er helt enkelt bedre? BO hadde et langt bedre system der du kunne velge hva du ønsket å åpne.
  • Ranked = P2P.
  • "Modern Warfare 2 has stopped working."
  • Lineær og dørgende kjedelig SP.
  • Steamworks
  • I stor grad det samme spillet med nye teksturer.

Mye av dette gjeder også for BF3

 

 

Jeg er ikke fornøyd med noen av de store titlene i høst, Arkham City inkludert. Er det bare jeg som er litt kresen på spill?

 

Enig i mye av det du nevner, men jeg har som sagt ikke hatt noen problemer med Skyrim bortsett fra lydbuggen, og når JEG sitter å spiller et RPG-spill i flere timer hver/annenhver dag da må spillet være sykt, fordi jeg er mer en fps/strategi fyr.

 

Ang. det at dedikerte servere på MW3 ikke er ranked er noe jeg rett og slett lo av, hvordan utviklerne kan være så trangvridde skjønner jeg ikke, men hva skal man forvente at de gidder å gjøre når 90% av kjøperne er 14åringer som gamer det på konsoll. BTW, nå hadde vel ikke BO heller ikke ranked dedikerte servere(?)

Lenke til kommentar

Enig i mye av det du nevner, men jeg har som sagt ikke hatt noen problemer med Skyrim bortsett fra lydbuggen, og når JEG sitter å spiller et RPG-spill i flere timer hver/annenhver dag da må spillet være sykt, fordi jeg er mer en fps/strategi fyr.

 

Ang. det at dedikerte servere på MW3 ikke er ranked er noe jeg rett og slett lo av, hvordan utviklerne kan være så trangvridde skjønner jeg ikke, men hva skal man forvente at de gidder å gjøre når 90% av kjøperne er 14åringer som gamer det på konsoll. BTW, nå hadde vel ikke BO heller ikke ranked dedikerte servere(?)

Skyrim ligner ikke så mye på sine forgjengere og overgangen er i stor grad lignende Mass Effect til ME2: strømlinjing av spillet for konsoller. Det er ikke mye til RPG-elementer igjen i Skyrim sammenlignet mot Oblivion, det har ikke kommet moddeverktøy og Bethesda ødelegger med vilje for PC-utgaven, så nærmer spillet seg stadig nærmere tapt til konsoller og saueflokken som ønsker minst mulig motstand og mest mulig tilfredsstillelse.

Når piratutgaven av Skyrim er helt enkelt bedre enn Steam-utgaven er det noe som skurrer betydelig.

 

Jeg nevnte at mye gjaldt BO også, felles for begge spillene er at de ikke er verdt 60€ og at jeg ikke har kjøpt noen av dem ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...