Gå til innhold

Skal høste energi fra insekter for å lage kyborger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om dette vil være en revolusjon i bruk av teknologi ser jeg visse moralske problemer med det å kontrollere insekter elektronisk - dersom de klarer å kontrollere et insekt er kontroll av andre dyr sikkert ikke langt unna!

 

Bare bra at det forskes på hvordan man kan interface'e mot nervesystemet til skapninger, selv mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Selv om dette vil være en revolusjon i bruk av teknologi ser jeg visse moralske problemer med det å kontrollere insekter elektronisk - dersom de klarer å kontrollere et insekt er kontroll av andre dyr sikkert ikke langt unna!
Bare bra at det forskes på hvordan man kan interface'e mot nervesystemet til skapninger, selv mennesker.

 

Trenger ikke være så positivt, neppe bra for dyr som må stå døden forbi fordi dem skal teste prototyper på dem. (blir nok mange før de klarer å få en skikkelig prototype)

 

Samtidig så er det jo slik at det ikke er alt her i verdens som er ment å forandres på ;-)

Lenke til kommentar

Selv om dette vil være en revolusjon i bruk av teknologi ser jeg visse moralske problemer med det å kontrollere insekter elektronisk

Jeg liker det ikke. Stakkars innsekter.

 

Jeg ser ikke helt problemet? Insekter opererer på ett instinktivt nivå, emosjonelle responser er nok bortimot ikke-eksisterende. De er ikke intelligente vesen med noen tankeprosesser utenfor å overleve, reproduksjon og skaffe mat.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...