Gå til innhold

Test: Motorola XT910 Razr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Besynderlig at kanskje det mest unike med "Droid"-lineupen - nemlig Webtopen - ikke er med i testen. Og ja - den finnes vel foreløpig ikke på disse breddegrader, men en mobilredaksjon av dette kaliberet har vel ikke noen problemer med å få tak i denslags?

 

Det bør vel også snart gå opp for artikkelforfatteren at Motorola Droid RAZR er CDMA-utgaven. Overskriften var dog i orden.

 

Artikkelforfatteren treffer for øvrig midt på blinken. Feilene på telefonen - selv om det er få av dem - går igjen i flere av Motorolas Droid-telefoner, og er i enkelte tilfeller av så irriterende karakter at telefonen ikke er en 6er verdig. Foreløpig.

Endret av HHalling
  • Liker 2
Lenke til kommentar

HHalling: Webtopen kommer, men i dette tilfellet er telefonen klar før tilbehøret. Motorola har kun noen få prototyper tilgjengelig. Vi har fått prøve telefonen i Webtop-modus, men vi har ikke brukt den nok til å beskrive mer enn omtrentlig hvordan det fungerer.

 

Selv om vi stort sett får tak i produktene vi vil teste er produsentene ofte tilbakeholdne med uferdige produkter. Det er heller ikke riktig overfor leserne å trekke for eventuelle feil som kanskje ikke er der når produktet havner i butikkhyllen. Vi kommer tilbake til det så fort som Motorola har ferdige produkter.

 

(edit)

Navnefeil funnet og korrigert. Takk for tips :)

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

Mulig jeg hørtes ut som en av de klassiske surpompene, men det var ikke intensjonen; anmeldelsen var fyldig og dekkende.

 

Her er det litt frem og tilbake:

"Svært tynn

 

Droid er en svært tynn telefon. Mesteparten av den er tynnere enn Samsungs Galaxy S II, men akkurat som Samsungs toppmodell har Motorola Droid en kul på baksiden. Galaxy S II har kulen nederst på telefonen, mens Razr har den øverst."

 

Veldig kult om dere kjører en test av Webtopen en gang. Dersom det er planer om det, er det da absolutt rom for å nevne det avslutningsvis? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

HHalling: Foreløpig er vi litt usikre på hvor lang tid det tar før tilbehøret blir tilgjengelig, og derfor er det litt tidlig å rope for høyt om den testen ennå. Det er nevnt at vi titter på det når det kommer på side 2 :)

 

Har flikket litt på avsnittet og mellomtittelen du nevner.

 

EirikStad: Den er rask det aller meste av tiden, men av og til blir den så treg at det både er merkbart og irriterende. For det meste er den altså helt utmerket :)

Endret av fjarle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg lei av at INGEN andre mobitelefon-produsenter enn Nokia satser på et brukbart kamera + xenon blitz. I slutten av 2011 mener jeg at 8 megapixler i en smarttelefon er altfor dårlig. Jeg har nå hatt min Nokia N8 med 12 megapixler, xenon blitz og STOR bildebrikke med Carl Zeiss optikk siden Oktober 2010, og jeg har ikke sett en eneste mobil-produsent som har vært i nærheten av det Nokia lager. Nokia ER kamerakongen enda, og har vært det i meget lang tid. Noen av produsentene burde satse MER på kamera enn på fisefine ikoner og menyer!

Lenke til kommentar

Nå er jeg lei av at INGEN andre mobitelefon-produsenter enn Nokia satser på et brukbart kamera + xenon blitz. I slutten av 2011 mener jeg at 8 megapixler i en smarttelefon er altfor dårlig. Jeg har nå hatt min Nokia N8 med 12 megapixler, xenon blitz og STOR bildebrikke med Carl Zeiss optikk siden Oktober 2010, og jeg har ikke sett en eneste mobil-produsent som har vært i nærheten av det Nokia lager. Nokia ER kamerakongen enda, og har vært det i meget lang tid. Noen av produsentene burde satse MER på kamera enn på fisefine ikoner og menyer!

Hvorfor det? Produsentene vet godt hva det er marked for og har nok funnet ut at å bruke mye tid på å forbedre optikk og bildebrikke koster mer enn det smaker. Det er nok et relativt smalt segment som planlegger å ta bilder med telefonen sin for å henge på veggen. Når det gjelder blits så finner nok de fleste det mer nyttig med LED-lampe brukt til f.eks. lommelykt enn en skikkelig blits. Megapiksler sier også svært lite og jeg kunne sikkert funnet et kamera på 3 eller 5 megapiksler som tar bedre bilder enn N8.

 

Når det gjelder testen forøvrig synes jeg det er rart at den får så mye pluss for skjermen da det er det telefonen har fått desidert mest kritikk for på andre tester jeg har lest.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne telefonen for noen dager siden og har hatt masse fryse-problemer. I løpet av den første timen frøys og skrudde telefonen seg av 7-8 ganger!

 

I tillegg manglet telefonen SocialLocation.apk som gjorde at jeg ikke kunne bruke GPS i Smart Actions.

Svaret ble å laste ned apk fra xda forumet og roote telefonen for å installere.

 

Noen andre som har problemer med hyppige frysinger??!?

Lenke til kommentar

Kjøpte denne telefonen for noen dager siden og har hatt masse fryse-problemer. I løpet av den første timen frøys og skrudde telefonen seg av 7-8 ganger!

 

I tillegg manglet telefonen SocialLocation.apk som gjorde at jeg ikke kunne bruke GPS i Smart Actions.

Svaret ble å laste ned apk fra xda forumet og roote telefonen for å installere.

 

Noen andre som har problemer med hyppige frysinger??!?

 

har låst seg 1 gang på 2 uker...ellers vært perfekt ytelse...

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk litt overrasket over at den fikk en såpass god karakter. Når jeg leste testen fikk jeg inntrykk av dette var en telefon med en rekke gode momenter, men hvor nesten alle hadde skyggesider i form av ustabilitet. Når den i tilegg på mange områder yter dårligere enn en mobil som nå snart er ett år gammel (SGII), så syntes jeg det rett og slett er litt skuffende.

 

Jeg hadde gjerne også sett at Motorola valgte å kvitte seg med all plasten. Hvorfor er metallet på innsiden av telefonen, og plasten på utsiden? Spennende med kevlar, men jeg syntes telefonen hadde vært enda penere dersom det hadde blitt brukt i kombinasjon med aluminium framfor plast.

Lenke til kommentar

Svært skuffende at dette ifølge teste en en bedre telefon enn IPhone4S, men terningkastet er likevel lavere, jeg og sikker mange andre vil ha et svar.Uansett tror redaksjonen at den er fri for bug ved lansering i Norge?

 

Hvorfor er det så mange som bryr seg om karakteren iPhone har fått? Har det noe og si for deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i en drøy uke og finner ting både å elske og frustreres over. Skjermen er knall, responsen på det meste er rask. Og jeg synes det er en veldig pen telefon - smak og behag :) Opera mini funker også bedre enn den innebygde nettleseren.

 

Kameraet er ikke brilliant, men det gjør jobben greit. Enig i at det er litt mørkere bilder og mindre vidvinkel enn de fleste er vant med. Programvare fikser resten hvis det er noe du vil blåse opp/ spare på.

 

Batteriet er det verste etter min oppfatning. Går fra 100 til 30% på 6-8 timer uten å være i bruk feks. Sjekk mot strømforbruk viser at mesteparten går til å drifte Android og WiFi. På kontoret har jeg dårlig WiFi dekning og må skru WiFi på RAZR helt av ettersom den jobber så intenst med å skaffe nett at den sluker strøm. Det er sikkert mulig å bli verdensmester i strømstyring og få det til å vare, men det burde ikke være nødvendig. Noen som har noen tips forresten....?

Lenke til kommentar

Svært skuffende at dette ifølge teste en en bedre telefon enn IPhone4S, men terningkastet er likevel lavere, jeg og sikker mange andre vil ha et svar.Uansett tror redaksjonen at den er fri for bug ved lansering i Norge?

Testen gjør ingen direkte sammenligninger med iPhone 4S, så jeg ser ikke noe grunnlag for en påstand om at XT910 Razr "ifølge teste en en bedre telefon".

I de fleste objektive, målbare tester (benchmarks, kamerakvalitet, batteritid, osv.) vil Razr tape om man gjør sammenligninger med iPhone 4S.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...