Gå til innhold

DreamHack har fått drømmelinje


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den nøyaktige ordlyden fra kildematerialet er "man kan ladda ner Sällskapsresan på 47 tusendelar av en sekund". Men de sier ikke noe om filmens faktiske størrelse.

Det er jo bare å regne ut:

120 Gbit/s * 0,047 sekunder / 8 bit per byte = 0,705 GB. Så det er jo tydelig hva slags filmnedlasting de tenker på. :)

Lenke til kommentar

TG2011 hadde 100gigabit og 5000 deltgere

DH har 120gigabit fordelt på 20,000.

 

Så tg ha jo enda bdere linje :p

Og ikke minst tidligere!

Nå takler jo ikke en vanlig PC en slik hastighet, så dette er en litt sannhet med modifikasjoner.

Hvis man tar med i beregningen at det er en grense på 100Mb/s, så tar det merkbart lengre tid. Dette var vel mer teoretisk for å sette ting i perspektiv.

Jupp, forståelig, men er sikkert noen som ikke skjønner dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes slett ikke dette var en fantastisk linje når den skal deles av så mange. 120 000 mbps til 20 000 personer gir 6 mbit per person. Middelmådig ADSL, det. Siden alle ikke bruker maks samtidig, vil nok resultatet bli noe bedre.

 

Ellers er det vel realistisk å få 1 gbps over kabel på nyere maskiner med skikkelig nettverkskort.

 

1 000 mbps = 125 mBps. 700 mB / 125 mBps = 5.6 sekunder for en 700 mb film, hvis man ser bort fra forskjellig definisjon av kilo (10^3 vs 2^10). Så detkan gå temmelig fort. Spørs om du trenger en SSD for at skriving til harddisk ikke skal bli flaskehalsen ...

Lenke til kommentar

Var nok 110Gbit på TG11, dersom vi regner total kapasitet fra altibox sin CRS, og ned til deres backbone. Men det er igrunn litt irrelevant, siden peaken var 13-ish gigabit på det verste. Internettlinken er ikke begrensingen.

 

Men, TG kan absolutt skryte av å gi gigabit til deltakerne. DreamHack har, så vidt jeg vet, kun 100mbit. Dette er det som setter begrensingen for deltakerne. På TG har du muligheten til å dra en hel gigabit mot nettet :)

Lenke til kommentar

Var nok 110Gbit på TG11, dersom vi regner total kapasitet fra altibox sin CRS, og ned til deres backbone. Men det er igrunn litt irrelevant, siden peaken var 13-ish gigabit på det verste. Internettlinken er ikke begrensingen.

Jeg var innom en tur hos de gutta som styrte nettverket og de humret og sa at de hadde fått testet kapasiteten opp mot et eller annet tilknyttet NIX. De sa ikke hva det var, men det var underforstått at det var mye mer enn hva skipet hadde vært i nærhten av å brukt.

 

 

Lenke til kommentar
Skulle hatt en sånn linje hjemme, men skjer ikke i min levetid. Men dagens lagringsmedier har vel litt problemer når linjene når de høydene? Jeg er ikke helt oppdatert lenger.

Tja, man kan jo opprette en ramdisk og laste ned dit. Ram på vanlige hjemmePCer klarer å svelge unna 120 Gbit/s og vel så det. Ytelsen på SSDer er raskt økende, men det er fortsatt et godt stykke igjen før vanlige hjemme-SSDer når det nivået. De er ca 30 ganger unna i dag. Harddisker er ca 100-150 ganger unna.

 

Ellers er det vel realistisk å få 1 gbps over kabel på nyere maskiner med skikkelig nettverkskort.

1 Gbit/s LAN har en praktisk ytelse mellom ca 0,5 og 0,9 Gbit/s avhengig av blant annet hvilken nettverkskontroller som benyttes i begge ender.

Lenke til kommentar

Var nok 110Gbit på TG11, dersom vi regner total kapasitet fra altibox sin CRS, og ned til deres backbone. Men det er igrunn litt irrelevant, siden peaken var 13-ish gigabit på det verste. Internettlinken er ikke begrensingen.

Jeg var innom en tur hos de gutta som styrte nettverket og de humret og sa at de hadde fått testet kapasiteten opp mot et eller annet tilknyttet NIX. De sa ikke hva det var, men det var underforstått at det var mye mer enn hva skipet hadde vært i nærhten av å brukt.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener nå? Eller misforstod du meg?

 

Jeg mente iallefall at det er litt irrelevant om tg har 20, 40, 100 eller 110 gbit, siden de i hallen ikke klarte å belaste mer enn 13-ish gigabit...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...