Gå til innhold

Nytt datasystem kan lese følelser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det vil vel kanskje virke i mange tilfeller, men ikke for alle. For oss som fokuserer på språket istedet for følelsene er det vanskelig å lese noe ut av tonefall, intensitet eller volum. Tale og kroppsspråk er stort sett det samme, uansett sinnstemning. For slike som meg er det hva som blir sagt/skrevet som er det eneste som er viktig. Til gjengjeld kan man bruke språket til hva man vil, hvis man behersker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff, får en følelse av at telefonsalg kommer til å ta dette i bruk i fremtiden. Bare tanken gnager meg, å bli oppringt daglig av datamaskiner som det ikke en gang hjelper å si nei takk til.

Det positive vil jo være at man kanskje har lavere terskel for å legge på UTEN å si nei takk (jeg har iallefall det for dagens ferdiginnspilte spørreundersøkelser).

Lenke til kommentar

Huff, får en følelse av at telefonsalg kommer til å ta dette i bruk i fremtiden. Bare tanken gnager meg, å bli oppringt daglig av datamaskiner som det ikke en gang hjelper å si nei takk til.

Det positive vil jo være at man kanskje har lavere terskel for å legge på UTEN å si nei takk (jeg har iallefall det for dagens ferdiginnspilte spørreundersøkelser).

 

Du sier "nei takk" til lydbåndene i automatiserte roboter som ringer deg hjemme? O_o

 

Vel man kan ihvertfall ikke skylde på at din mor ikke lærte deg å være høffelig - men jeg vil påstå at dette kanskje er litt i overkant av hva som er nødvendig ;)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Huff, får en følelse av at telefonsalg kommer til å ta dette i bruk i fremtiden. Bare tanken gnager meg, å bli oppringt daglig av datamaskiner som det ikke en gang hjelper å si nei takk til.

Det positive vil jo være at man kanskje har lavere terskel for å legge på UTEN å si nei takk (jeg har iallefall det for dagens ferdiginnspilte spørreundersøkelser).

 

Du sier "nei takk" til lydbåndene i automatiserte roboter som ringer deg hjemme? O_o

 

Vel man kan ihvertfall ikke skylde på at din mor ikke lærte deg å være høffelig - men jeg vil påstå at dette kanskje er litt i overkant av hva som er nødvendig ;)

 

-Stigma

 

Hehe, nei, det jeg mente var at automatiserte lydbånd er det som vipper meg over den terskelen der jeg legger på uten å si nei takk først ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...