Gå til innhold

Disney-filmer kommer til YouTube


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men kan dette komme til å være gratis da?

Skulle tro man må ha en slags månedskostnad ala Spotify for å få lov til å streame hele filmer?

 

Du leste nok ikke artikkelen godt nok :)

Disney er det fjerde store filmstudioet som nå kommer til å tilby utleie av filmer på YouTube.

Utleie vil i de aller fleste tilfeller si at man betaler for å se ;) Man betaler mao. per film man ønsker å se.

 

 

Lurer på hvordan kvaliteten blir.

 

Selv så foretrekker jeg å ha filmene i retail versjon.

 

Enig, selv om jeg har god tro på at kvaliteten faktisk kommer til å være ganske bra, filmsnutter i 1080p finnes jo allerede på YouTube, og med dagens hastighet på internett burde det ikke være noe stort problem å tilby dette for hele filmer.

Lenke til kommentar
Men kan dette komme til å være gratis da?Skulle tro man må ha en slags månedskostnad ala Spotify for å få lov til å streame hele filmer?
Du leste nok ikke artikkelen godt nok :)
Disney er det fjerde store filmstudioet som nå kommer til å tilby utleie av filmer på YouTube.
Utleie vil i de aller fleste tilfeller si at man betaler for å se ;) Man betaler mao. per film man ønsker å se.
Lurer på hvordan kvaliteten blir.Selv så foretrekker jeg å ha filmene i retail versjon.
Enig, selv om jeg har god tro på at kvaliteten faktisk kommer til å være ganske bra, filmsnutter i 1080p finnes jo allerede på YouTube, og med dagens hastighet på internett burde det ikke være noe stort problem å tilby dette for hele filmer.

 

Du bor tydligvis ikke på landet... Norge er en av værstingene på internett hastighet fordelt over hele landet

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du bor tydligvis ikke på landet... Norge er en av værstingene på internett hastighet fordelt over hele landet

 

Helt enig.

Nytter lite at det er lovfestet(?) at alle skal ha internett-tilgang når det ikke er satt noen grense for minimum hastighet.

Slik det er nå er det vi som bor rett utenfor sentrum og videre utover som sponser hastighetene til de som bor "sentralt"

Her jeg bor betaler jeg nesten 500/mnd for 2500-linje, mens de som bor EN km nærmere sentrum har fiber og sinnsyke hastigheter til samme pris :(

Ikkeno 1080p-streaming her i dette århundre iflg Telenoia....GRRRR

Lenke til kommentar

For noen måner siden kom jeg tilfeldigvis over mange ordentlige filmer på youtube, altså hele 1.30-2 timers hollywood filmer som var helt legit (god kvalitet, var der lovlig osv). Tror de fleste var komedier og action fra 90 tallet, men jeg finner de ikke igjen. Noen som har kommet over det samme?

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
Men kan dette komme til å være gratis da?Skulle tro man må ha en slags månedskostnad ala Spotify for å få lov til å streame hele filmer?
Du leste nok ikke artikkelen godt nok :)
Disney er det fjerde store filmstudioet som nå kommer til å tilby utleie av filmer på YouTube.
Utleie vil i de aller fleste tilfeller si at man betaler for å se ;) Man betaler mao. per film man ønsker å se.
Lurer på hvordan kvaliteten blir.Selv så foretrekker jeg å ha filmene i retail versjon.
Enig, selv om jeg har god tro på at kvaliteten faktisk kommer til å være ganske bra, filmsnutter i 1080p finnes jo allerede på YouTube, og med dagens hastighet på internett burde det ikke være noe stort problem å tilby dette for hele filmer.

 

Hehe dagens kvalitet på internett ja, Norge er jo et u-land når det kommer til internett hastigheter vs pris i et ellers utviklet land. Bodde selv i et lite tettsted i Nord-Sverige med noen få tusen innbyggere og ingen storby i umiddelbar nærhet. Der tilbød dem 100/100 til litt over 400kr, mens i Norge, de få plassene man kan få det, koster det gjerne fra det dobbelte og oppover.

 

Selv har jeg en fiberkabel som går under innkjørselen til huset (5m fra huset) men svaret når jeg kontaktet "områdeleder" hos Altibox ang å kjøpe tjenester fra dem var at deres montører og gravere var for tiden på et annet oppdrag og de kunne ikke koble meg på i den nærmeste fremtid!?!

Han sa faktisk at det holdt på å bli bygd et hus i nabolaget et sted der de skulle kobles til fiber og jeg kunne ringe dem når dette huset nærmet seg ferdig. Hva er det slags service? Skal jeg gjøre saker for at de skal få meg som kunde? Ifølge adressen ligger også dette huset motsatt vei av hvor jeg reiser for å komme fra byggefeltet til hovedveien.

Jeg vet at Telenor kan si enkelte ganger at det er 6 uker ventetid for å koble seg til, men da har du ihvertfall en tid å gå etter.

 

I mellomtiden sitter jeg på kabelnett fra GET som faller ned når det selv passer seg, var nettopp offline fra 19:00 lørdag til ca 12:00 eller så idag. Når jeg nå først er koblet til igjen så er opplastingen kuttet til 1/4 av hva jeg betaler for.

 

Det er heller ikke mange år siden foreldrene mine som bor 3-4km utenfor Arendal fikk koble seg på ADSL. Nå er ikke dette særlig aktuelt lenger siden det er så lenge siden, men de aller fleste selv idag får kun ADSL og for mange er det så dårlig kvalitet på linjene at de får langt fra den hastigheten de betaler for. Jeg har flere ganger selv snakket med folk som har 1,5 og 2Mbit fordi de bor litt avsidesliggende. Så egentlig tror jeg det er flere som vil slite med å leie 1080 filmer fra Youtube enn du tror. Det er kanskje på tide at politikerne går inn og legger pengene på bordet så vi får ordentlig internett i dette landet? Eller kanskje ikke de får nok stemmer om de gjør dette?

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan kvaliteten blir.Selv så foretrekker jeg å ha filmene i retail versjon.
Enig, selv om jeg har god tro på at kvaliteten faktisk kommer til å være ganske bra, filmsnutter i 1080p finnes jo allerede på YouTube, og med dagens hastighet på internett burde det ikke være noe stort problem å tilby dette for hele filmer.

 

Du bor tydligvis ikke på landet... Norge er en av værstingene på internett hastighet fordelt over hele landet

Hehe dagens kvalitet på internett ja, Norge er jo et u-land når det kommer til internett hastigheter vs pris i et ellers utviklet land...

...

Det er heller ikke mange år siden foreldrene mine som bor 3-4km utenfor Arendal fikk koble seg på ADSL. Nå er ikke dette særlig aktuelt lenger siden det er så lenge siden, men de aller fleste selv idag får kun ADSL og for mange er det så dårlig kvalitet på linjene at de får langt fra den hastigheten de betaler for. Jeg har flere ganger selv snakket med folk som har 1,5 og 2Mbit fordi de bor litt avsidesliggende. Så egentlig tror jeg det er flere som vil slite med å leie 1080 filmer fra Youtube enn du tror. Det er kanskje på tide at politikerne går inn og legger pengene på bordet så vi får ordentlig internett i dette landet? Eller kanskje ikke de får nok stemmer om de gjør dette?

 

Hehe, nei, sant, det begynner å bli noen år siden jeg bodde ute i skogen, så jeg har nok blitt litt bortskjemt av hastighetene som er tilgjengelige midt i byene. Og jeg ser helt klart at det ikke akkurat er noe man kan sette på og streame direkte dersom man bor på landet. Men da er jo det fine med YouTube at man kan åpne filmen, trykke på pause, vente en time eller flere før man begynner å se filmen. Og hvis man har det travelt så går det an å velge noe annet enn 1080p. Om det er Disney-filmen fra '94 man ikke får tak i i butikken på hjørnet så er da vel 480p langt bedre enn ingenting?

Og det er tross alt ikke YouTube sin feil at vi har dårlig nett på landet i Norge. Jeg antar at YouTube vil tilby 1080p, siden det absolutt er et marked for det.

 

Videre er det vel også sånn at de fleste i Norge bor i byområder (tror det er snakk om over 80% av befolkningen), slik at for flertallet vil dette være et reelt valg.

 

Men selvfølgelig burde Norge kunnet bruke noe av den gigantiske sparekontoen sin til å bygge ut netthastigheten, sammen med forbedring av veinettet (ikke nødvendigvis flere veier, men bedre), og alle andre ting som den Norske stat/regjering ikke bruker penger på, fordi alt skal gjøres billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...