Gå til innhold

– Pirater gir oss verdifull trafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok fordi piratsidene frekventeres av folk som ikke har mye penger eller folk som vil bruke lite penger på spill. Helst gratis.

Ikke lett å kjøpe 15 år gamle PC-spill på Steam eller Oregin heller.

 

Er nok bare hvordan folk tror man kan finne slike spill på piratsider som forårsaker dette for GOG.

 

Sier vel egentlig også at GOG ikke har lagt opp søkekriteriene gode nok på google.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

Er nok fordi piratsidene frekventeres av folk som ikke har mye penger eller folk som vil bruke lite penger på spill. Helst gratis.Ikke lett å kjøpe 15 år gamle PC-spill på Steam eller Oregin heller.Er nok bare hvordan folk tror man kan finne slike spill på piratsider som forårsaker dette for GOG. Sier vel egentlig også at GOG ikke har lagt opp søkekriteriene gode nok på google.

 

Er fordi piratkopier er enklere å installere/bruke

Slipper alt av kopisperrer og registrering og at du på enkelte må være på nett for å spille single-player

 

Når jeg kjøper et single-player spill så forventer jeg å kunne installere spillet og spille med en gang uten å måtte være tilkoblet nett

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det morsomme er ofte å se hvilke negative tilbakemeldinger opplaster får de gangene de har lastet opp utgivelser fra GOG. Kommentarene går som regel i at folk bør kjøpe spillet når det likevel er såpass billig, ingen drm etc.

 

Selv har jeg vært flittig bruker av gog siden beta og er storfornøyd med tjenesten.

Lenke til kommentar

Jeg skulle så inderlig ønske at det han sier her om hvordan vi forbrukere ønsker at et spillkjøp skal være fikk innpass hos de store... Jeg forstår at det er en forskjell på GOG og de andre, særlig hva angår pris. Det er letter å "kaste vekk" 5$ enn det er å bruke 50?.

 

Jeg syns Steam er greit, fordi det tjener til noe annet enn bare å laste ned spillene og skape vanskeligheter. Men når Ubisoft og Rockstar legger på Uplay og GFW, ja da blir jeg provosert!

 

Jeg syns faktisk ikke Origin heller er en katastrofe, fordi jeg tror det vil utvikle seg til å bli en verdig Steam konkurrent.

 

MEN! Vi er i ferd med å drukne i drit dersom vi ønsker å spille på PC. Det kan ikke på noe tidspunkt i datahistorien har vært en periode der vi blir påtvunget mer drit enn nå.

 

Etter at jeg begynt å tjene penger selv har jeg så godt som sluttet å laste ned spill fra piratsider. Det er noe som er feil når jeg kjøper et spill. Driter i å installere det. Laster det ned fra PB og heller bruker en cracket utgave fordi den inneholder mindre drit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

.........

Etter at jeg begynt å tjene penger selv har jeg så godt som sluttet å laste ned spill fra piratsider. Det er noe som er feil når jeg kjøper et spill. Driter i å installere det. Laster det ned fra PB og heller bruker en cracket utgave fordi den inneholder mindre drit.

 

Enig. Har hent flere ganger at jeg har kjøpt spill, men heller brukt cracket utgave pga mindre bry og mas. Dette kommer jo heller ikke frem i nedlastningene, at det faktisk er en del som har kjøpt spillet som også laster det ned...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er nok fordi piratsidene frekventeres av folk som ikke har mye penger eller folk som vil bruke lite penger på spill. Helst gratis.Ikke lett å kjøpe 15 år gamle PC-spill på Steam eller Oregin heller.Er nok bare hvordan folk tror man kan finne slike spill på piratsider som forårsaker dette for GOG. Sier vel egentlig også at GOG ikke har lagt opp søkekriteriene gode nok på google.

 

Er fordi piratkopier er enklere å installere/bruke

Slipper alt av kopisperrer og registrering og at du på enkelte må være på nett for å spille single-player

 

Når jeg kjøper et single-player spill så forventer jeg å kunne installere spillet og spille med en gang uten å måtte være tilkoblet nett

 

Ha ha :new_woot: Beste unnskyldning til nå for å stjele.

Du putter bare ting under jakka i butikken også da for det er raskere og enklere enn å stå i kø ved kassa bak alle andre dummingne som velger å betale????

 

GOG selger jo eldre spill og tar betalt for det.

Jeg er ganske sikker på at de som blir rootet fra piratsider har prøvd å finne spill der, og kommet over lenker til disse spillene på de sidene. Dette vil da hjelpe de som selger slike spill, men tror ikke EA og slike får særlig uttelling fra piratsider.

Lenke til kommentar

Gog.com er forhåpentligvis hvordan spilldistribusjon blir i framtiden. Slutt å kjøp spill med nazi-DRM folkens!

 

Steam er ok, men de må skjerpe seg kraftig de også.

Kjøpte Skyrim på Steam på utgivelsesdatoen. Serverne var helt hamra og det var umulig å få lasta det ned. Løsningen ble å laste ned piratversjonen, installere og kjørte det fra Steam. Sykt at man må gjøre slikt for å spille ett spill man har betalt for.

Lenke til kommentar

Gog.com er forhåpentligvis hvordan spilldistribusjon blir i framtiden. Slutt å kjøp spill med nazi-DRM folkens!

 

Steam er ok, men de må skjerpe seg kraftig de også.

Kjøpte Skyrim på Steam på utgivelsesdatoen. Serverne var helt hamra og det var umulig å få lasta det ned. Løsningen ble å laste ned piratversjonen, installere og kjørte det fra Steam. Sykt at man må gjøre slikt for å spille ett spill man har betalt for.

 

 

Jeg gjorde også det samme med Skyrim. Hadde lasta ned cdimage på forhånd, så jeg fikk installert det med en gang jeg fikk cdkey på epost fra gamesplanet.com :)

Endret av krist2
Lenke til kommentar

"Folk piratkopierer, og du kan ikke stoppe det. Det du kan gjøre er å gi dem et tilbud med nok verdi til at de velger å kjøpe det til tross, forklarer han"

 

Dette høres jo ganske lovende ut. Personelig liker jeg å se hva jeg har kjøpt eller hva jeg skal spille, jeg har ikke'no problem med å betale så lenge det jeg har kjøpt er av høy kvalitet.

 

Skjønner jo hvorfor folk blir irritert, de taper jo penger. Ingenting er gratis. Må være jævekig kjipt å jobbe hard for å skape noe og ikke få noe tilbake for det.

 

Men jeg skjønner også hvorfor folk laster ned. Men de kan i hvertfall kjøpe spillet de har lastet ned vis de likte det.

 

Mprod (Eraze)

Lenke til kommentar

GOG har forstått det NRK (true story!) har forstått for mange år siden gjennom NRKbeta-doktrinen (www.nrkbeta.no). Den går som følger:

 

"Den eneste måten å kontrollere innholdet ditt på er å være den beste leverandøren av det."

 

Når det ofter er enklere, raskere og DRM-fritt å være pirat kontra lovlig kunde så har spillselskapene misforstått noe fundamentalt. Disse store dinosaurene av noen selskap roper slik både musikk og film-bransje har ropt tidligere:

 

Opptakskassetter dreper musikkbransjen!

VHS-spilleren dreper TV og film!

MP3-nedlasting dreper musikkbransjen! (og nå har Wimp/Spotify drept mp3en)

Torrents dreper spillbransjen!

 

Osv, osv, osv. At underholdnings-distributørene aldri lærer? Dette har de gnålt om siden 70-tallet hvor LPer var pakket i papir merket "Piracy kills music!" pent illustrert av en kassett med dødningehode på.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper alle mine spill, men noen utviklere fortjener ikke min støtte.

 

Utgivere. Det er utgiverne som hovedsaklig står for DRM, ikke utviklere.

 

Edit: En løsning man kan benytte seg av for å holde seg på den riktige siden av loven er jo å kjøpe spillet, for så å cracke det så du slipper alt styret.

Endret av Orsvend
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...