Gå til innhold

LG lager ny Prada-mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokia best på design ? Kyss meg i en viss plass. iPhone 4/4S har et mye bedre design. Litt gammelt ja men Apple under Jobs tenkte mest på designen. Derfor kom det antenne-trøbbel. N9 har et fint design, også Lumnia 800 ofc, men LG sine telefoner ser helt vanlige ut... Har ikke sett de andre Prada telefonene, men de vanlige til LG som optimus 2X og optimus one har et vanligt og kjedeligt design.

Lenke til kommentar

Nokia best på design ? Kyss meg i en viss plass. iPhone 4/4S har et mye bedre design. Litt gammelt ja men Apple under Jobs tenkte mest på designen. Derfor kom det antenne-trøbbel. N9 har et fint design, også Lumnia 800 ofc, men LG sine telefoner ser helt vanlige ut... Har ikke sett de andre Prada telefonene, men de vanlige til LG som optimus 2X og optimus one har et vanligt og kjedeligt design.

 

De tidligere Prada-utgaver har vært pene mobiler men er enig i at LG generelt har et veldig vanlig og nøytralt deseign på linje med Doro, iPhone, Huawei og andre plast-leker. Tror likevel LG vil legge mye arbeid i design når navnet "Prada" står på mobilen. At Nokia er best på design er noe alle vet. Byggekvaliteten er også best hos Nokia.

Lenke til kommentar

iPhone, plast-leke ? Hehe, visste ikke at stål og glass gikk under plast, men jaja :p iPhone har et sær-egent design, det er Samsung som kopierer.. Nokia sine telefoner synes jeg nesten er stygge for å være ærlig, untatt N9 og L800. Byggekvaliteten kjenner jeg ikke til, kanskje der er en plast-leke det også ? iPhone og kanskje de nyeste Nokiane er vel de eneste mobilene som IKKE bruker plast på mobilene. LG prada ke850 var ikke så fin, men sikkert fin for den tiden.

Lenke til kommentar

det er Samsung som kopierer

Hint: Apple har kopiert i hytt og pine selv i fra andre, så å si at Samsung er den eneste store stygge kopimaskinen hører ikke hjemme på dette forunmet, takk. Når Apple går så langt i å selv kopiere Android i iOS 5, så er kommentarer som 'det er Samsung som kopierer' noe som skulle ha gitt en advarsels økning til dem som kommer med slike tulle påstander.

 

Og dessuten så er Nokia N9 ut av mye bedre kvalitet enn iPhone 4 / 4S noen gang kan drømme om å få.

 

Kvalitetsfølelsen med Nokia N9 var mildt sagt helt rå. Holdte den i handa ca 2 uker siden på Telekiosken. Og jeg har jo holdt iPhone 4 flere ganger i handa med at noen kompiser av meg har den.

 

Joda, Samsung Galaxy S II bruker bare plast. Men tenker man på å ha en mobil lenge selv etter å miste den i bakken en del ganger, så er plast å foretrekke over glass og aluminium siden plast absorberer støt på en mye bedre måte som gjør at skjermene overlever hardere fall mye bedre.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er veldig godt nytt for alle som er i det minste litt opptatt av design. LG har vist seg som innovative og nyskapende når det gjelder nettopp design. Når det gjelder kreativ design kommer LG som nummer to etter Nokia. Dette er behørig dokumentert i flere undersøkelser.

Hvordan dokumenterer man at noen er bedre på design, som er en smaksak?

 

Har du noen lenker til en av alle de undersøkelsene som dokumenterer dette?

Lenke til kommentar
Dette er veldig godt nytt for alle som er i det minste litt opptatt av design. LG har vist seg som innovative og nyskapende når det gjelder nettopp design. Når det gjelder kreativ design kommer LG som nummer to etter Nokia. Dette er behørig dokumentert i flere undersøkelser.
Hvordan dokumenterer man at noen er bedre på design, som er en smaksak?Har du noen lenker til en av alle de undersøkelsene som dokumenterer dette?

 

Dette er forskning jeg personlig har foretatt, men resultatene er så lang ikke publisert da det er et svært ferskt resultat som ligger til grunn.

Lenke til kommentar

Vindicator : Det var dårlig formulert. At iOS5 er veldig lik Android skal jeg ikke nekte for, for det jeg er enig i. At Apple er en kopimaskin som du sier, spørs hva du mener ?! Er det snakk om telefonen, OS'et, pad, datamaskin ? Jeg tar utgangspunkt i mobil. Jeg ser ikke hvordan utseende til iPhone er kopiert, men jeg har ikke vert så lenge entusiast, så rett meg om jeg tar feil. Angåande at " Samsung kopierer" mente jeg med tanke på utseende, ikke noe annet.

 

Plast er sikkert koseligt med tanke på fall, men det gir ikke noe kvalitetsfølelse.

 

N9 er sikkert god å holde i, jeg har ikke prøvd men er helt sikkert god.

Lenke til kommentar

Jeg tar utgangspunkt i mobil. Jeg ser ikke hvordan utseende til iPhone er kopiert

Nei, min post var ikke dårlig formulert. Den var bare skrevet etter hva som ble sagt i det jeg quotet.

 

Når det kommer til mobiltelefoner, så kan jeg jo bare gi hintet om LG Prada. Se på den og man ser med en gang at den første iPhonen er en kopi av LG Prada da.

Lenke til kommentar

Plast er sikkert koseligt med tanke på fall, men det gir ikke noe kvalitetsfølelse.

Hva er best å ha. En mobiltelefon som føles bra i handa som har en god kvalitetsfølelse i handa, men som knuser i 10000 biter om man mister den i bakken i de fleste tilfeller?

 

Eller å ha en mobiltelefon som er ut av plast, men som fortsatt føles helt grei ut i handa. Men som der igjen ikke blir så fort ødelagt om man mister telefonen i bakken?

 

Med tanke på at en mobiltelefon er en ting man har i bukselommen eller i jakkelommen, så er sjangsen ENORMT stor for at man en gang vil miste telefonen i asfalten eller bakken når man tar mobilen opp i fra bukselommen eller jakkelommen.

 

Og jeg vil ikke sløse bort en hel masse unødvendig penger på ekstra dyre forsikringer som er spesielt beregnet til iPhone, eller bruke noe penger på beskyttelsesdeksler bare fordi man skal føle at telefonen skal få leve et trygt liv. Og vil heller ikke sløse bort en masse penger med å kjøpe ny skjerm til iPhone om den knuses etter å ha falt i bakken eller asfalten om man ikke har forsikring på den.

 

Da kjøper jeg meg heller en mobil som er solid bygd og som tåler knall og fall mye mere selv om kvalitetsfølelsen i handa ikke er helt på topp.

 

Blir jo det samme med biler også det. Jeg kunne jo ha kjøpt meg en Koenigsegg CCXR som er ut av ekstremt god kvalitet. Men du kjøper ikke den bilen for å kjøre med den på vinteren (selv om du i praksis kan om forholdene er rett). Da kjøper jeg meg heller en bil som jeg kan kjøre med året rundt, som da er en Nissan GT-R 2012 modell f.eks som har mere plast over carbon og som ikke har helt så bra kvalitet som Koenigsegg'en.

 

Poenget her er at man må kjøpe en bil / mobiltelefon etter forholdene. Og i følge forholdene så tåler ikke en iPhone 4 / 4S å bli mistet uten at mobilen går i 4589497 knas i de fleste tilfeller.

 

Og poenget er det samme med Koenigsegg'en. Her ville du ha knust mye på bilen i snøen om du hadde brukt den på vinteren.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Ser poenget ditt, men mobilmarkedet er veldig plattformstyrt. Jeg vil ikke ha Android etter uheldig valg av Desire. Jeg liker iOS mye bedre en Android, og da har jeg ikke noe særlig valg. Selvfølgelig hadde det vert bedre med en iPhone som tåler et fall mot bakken, men jeg betaler heller 200 kr for beskyttelse enn å "lide" med Android. Kunne vurdert WP7.5 med Lumnia 800, men jeg liker ikke oppbyggingen vav OS'et.

Lenke til kommentar

Vindicator : Hehe, jeg mente at min post var dårlig formulert. Ikke din :)

 

Jeg synes ikke iPhone ligner i det hele tatt på LG Prada. Prada'en ( ke850) ligner mer på en billig kinamobil.

Ja da så. Var bare jeg som forsto det feil da.

 

Men det er faktisk enormt mange som er enig i at den første iPhonen ligner ganske mye på LG Prada. Jeg tror også det er noen modeller før KE850 av LG Prada også som kom ut en god stund før den første iPhonen kom ut.

 

Når noen kan si at en Samsung Galaxy S II kan ligne på en iPhone 4 så kan jaggu meg andre synes at den første iPhonen ligner på LG Prada.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke iPhone ligner i det hele tatt på LG Prada. Prada'en ( ke850) ligner mer på en billig kinamobil.

I ettertid ligner de ikke i det hele tatt. Nå har jo så og si alle mobiler en stor trykkskjerm og svært få knapper.

 

Når KE850 og iPhone var nye derimot var de de eneste med dette designkonseptet. Da var de "prikk like".

Lenke til kommentar

Vindicator : SGS2 ligner mer på 4/4S enn første iPhone ligner på Prada

Problemet er at Samsung Galaxy S II ikke ligner på en iPhone 4 / 4S i det store og det hele. Det er Samsung Galaxy S (den første Galaxy S mobilen) som ligner på en iPhone.

 

Det eneste som er noe likt med iPhone 4 / 4S og Galaxy S II er at dem har runde hjørner.

Lenke til kommentar
Vindicator : SGS2 ligner mer på 4/4S enn første iPhone ligner på Prada
Problemet er at Samsung Galaxy S II ikke ligner på en iPhone 4 / 4S i det store og det hele. Det er Samsung Galaxy S (den første Galaxy S mobilen) som ligner på en iPhone.Det eneste som er noe likt med iPhone 4 / 4S og Galaxy S II er at dem har runde hjørner.

 

Og at de har en skjerm man kan TRYKKE på! Det er helt utrolig at Samsung stjal ideen til Apple om at man kan ha en firkantig dings med avrundede hjørner og med en skjerm som man i tilegg kan trykke på! Det er helt utrolig at Samsung i det hele tatt får lov til å selge noe en annen bedrift har brukt ÅR på å planlegge og utføre! :p

Lenke til kommentar

Inventium : Hehe, patentene er helt på jordet men de ligner litt. Ikke nok til å gå til søksmål men Thats how Apple is.

Apple sine "saker" er jo helt på jordet! Saksøker Samsung fordi deres Tab 10.1 har avrundede hjørner og aluminiumskant rundt? De kunne like gjerne saksøkt seg selv siden Samsung var først ute med et slikt design, bare på en bildefremviser. Men det er fint å høre at Apple begynner å tape søksmålene og at EU nå vil ha en stopper på dette! :new_woot:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...