Gå til innhold

Facebook ville «ta en Apple»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En facebook phone er den eneste telefonen som vil ha sjans til å konkurrere mot iPhone med tanke på salgstall. Denne telefonen hadde vært på alle sine tunger verden over, og det ville kanskje blitt status å ha den nye facebook mobilen, det tror jeg.

 

Facebook måtte nok ha kjørt android med et kraftig facebook UI. Å bygge eget mobil OS har de nok ikke tid til.

 

Den siste delen for å toppe det hele er å lage mobilen i aluminium og i facebooks farger med en stor logo på baksiden, og en liten i front.

 

Her er et gammelt ide-bilde som har blitt laget:

post-227811-0-10190300-1322051765_thumb.jpg

 

Hva må til for at denne skulle ha lykkes?

 


  1.  
  2. En skjerm som er like god som de aller beste konkurrentene (f.eks 720p AMOLED)
  3. Tynn, lett og en god utnyttelsegrad av frontarealet i forhold til skjerm vs. ramme.
  4. Den må være blant de raskeste på markedet
  5. Facebook-funksjoner som ingen applikasjoner kan tilby. Mao. en heftig integrasjon.
  6. Folk må kunne gjenkjenne telefonen på avstand

Hva tror dere? Hadde dette blitt en hit?

 

Jeg er overbevist om at den første produsenten som inngår en avtale med facebook om en facebook phone, har truffet gullgruven
Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Gud forby.

 

Folk er lamme nok i tenkeorganet sitt til å bruke FB over all fornuft om ikke FB-gjengen skal ha 100 % kontroll på folks ferd og adferd.

Google, en av de andre enorme aktørene i samme bransje, lyktes veldig godt med sin satsning på informasjonsinnhenting via å lage egen mobilplattform. Men de var kanskje bedre på å skape et rent image enn hva Facebook har vært.

Lenke til kommentar

En facebook phone er den eneste telefonen som vil ha sjans til å konkurrere mot iPhone med tanke på salgstall. Denne telefonen hadde vært på alle sine tunger verden over, og det ville kanskje blitt status å ha den nye facebook mobilen, det tror jeg. Facebook måtte nok ha kjørt android med et kraftig facebook UI. Å bygge eget mobil OS har de nok ikke tid til. Den siste delen for å toppe det hele er å lage mobilen i aluminium og i facebooks farger med en stor logo på baksiden, og en liten i front. Her er et gammelt ide-bilde som har blitt laget:post-227811-0-10190300-1322051765_thumb.jpgHva må til for at denne skulle ha lykkes?

  1. En skjerm som er like god som de aller beste konkurrentene (f.eks 720p AMOLED)
  2. Tynn, lett og en god utnyttelsegrad av frontarealet i forhold til skjerm vs. ramme.
  3. Den må være blant de raskeste på markedet
  4. Facebook-funksjoner som ingen applikasjoner kan tilby. Mao. en heftig integrasjon.
  5. Folk må kunne gjenkjenne telefonen på avstand

Hva tror dere? Hadde dette blitt en hit?

Jeg er overbevist om at den første produsenten som inngår en avtale med facebook om en facebook phone, har truffet gullgruven

 

Tekniske data på en slik mobil er totalt irrelevante. Facebook er et nettsamfunn som er overbefolket av mennesker som synes det er veldig viktig å kunne meddele sine mer begavede venner med slikt som "God morgen" eller "Tar natta no". Det spiller nok heller ingen rolle at mobilen er spesielt rask. Uansett hvor treg den er vil den være raskere enn de fleste eiere av en slik.

Lenke til kommentar

Tekniske data på en slik mobil er totalt irrelevante. Facebook er et nettsamfunn som er overbefolket av mennesker som synes det er veldig viktig å kunne meddele sine mer begavede venner med slikt som "God morgen" eller "Tar natta no". Det spiller nok heller ingen rolle at mobilen er spesielt rask. Uansett hvor treg den er vil den være raskere enn de fleste eiere av en slik.

 

De tekniske spesifikasjonene er svært viktige. Grunnen til dette er at facebook er en sosial plattform som folk deler filmer og video på. Visningsopplevelsen er også viktig her med tanke på all multimedia, ellers må brukerne oppleve enheten som rask, glatt og stabil.

 

For at denne skal bli en hit, så må den prestasjonsmessig skille seg litt ut. Hvis en facebook mobil får laber omtale, så blir det ikke det samme trekkplasteret.

 

Nøkkelen til suskess er å skape den som et ikon/nisjeprodukt som også er svært bra ytelsemessig. Noe av det samme som iPhone. En god facebook phone vil knuse Galaxy S II/III i salgstall om det gjøres på den rette måten.

 

En facebook phone vil også være ypperlig å markedsføre via filmer, serier og annet media.

Lenke til kommentar
Tekniske data på en slik mobil er totalt irrelevante. Facebook er et nettsamfunn som er overbefolket av mennesker som synes det er veldig viktig å kunne meddele sine mer begavede venner med slikt som "God morgen" eller "Tar natta no". Det spiller nok heller ingen rolle at mobilen er spesielt rask. Uansett hvor treg den er vil den være raskere enn de fleste eiere av en slik.
De tekniske spesifikasjonene er svært viktige. Grunnen til dette er at facebook er en sosial plattform som folk deler filmer og video på. Visningsopplevelsen er også viktig her med tanke på all multimedia, ellers må brukerne oppleve enheten som rask, glatt og stabil. For at denne skal bli en hit, så må den prestasjonsmessig skille seg litt ut. Hvis en facebook mobil får laber omtale, så blir det ikke det samme trekkplasteret. Nøkkelen til suskess er å skape den som et ikon/nisjeprodukt som også er svært bra ytelsemessig. Noe av det samme som iPhone. En god facebook phone vil knuse Galaxy S II/III i salgstall om det gjøres på den rette måten. En facebook phone vil også være ypperlig å markedsføre via filmer, serier og annet media.

 

Spesifikasjonene er nok ikke så veldig viktige da det for det aller aller meste er bare dritt-videoer folk deler. Det er også for folk flest atfor innviklet å drive med sånt slik at en Fb-mobil vil nok i 99% av dens bruk bli brukt til samtale eller sms. Prestasjonsmessig er det ikke mulig at en slik mobil vil skille seg ut da den uansett ikke vil komme i nærheten av Nokia. F.eks. E 72.

Lenke til kommentar

En facebook phone er den eneste telefonen som vil ha sjans til å konkurrere mot iPhone med tanke på salgstall. Denne telefonen hadde vært på alle sine tunger verden over, og det ville kanskje blitt status å ha den nye facebook mobilen, det tror jeg. Facebook måtte nok ha kjørt android med et kraftig facebook UI. Å bygge eget mobil OS har de nok ikke tid til. Den siste delen for å toppe det hele er å lage mobilen i aluminium og i facebooks farger med en stor logo på baksiden, og en liten i front. Her er et gammelt ide-bilde som har blitt laget:post-227811-0-10190300-1322051765_thumb.jpgHva må til for at denne skulle ha lykkes?

  1. En skjerm som er like god som de aller beste konkurrentene (f.eks 720p AMOLED)
  2. Tynn, lett og en god utnyttelsegrad av frontarealet i forhold til skjerm vs. ramme.
  3. Den må være blant de raskeste på markedet
  4. Facebook-funksjoner som ingen applikasjoner kan tilby. Mao. en heftig integrasjon.
  5. Folk må kunne gjenkjenne telefonen på avstand

Hva tror dere? Hadde dette blitt en hit?

Jeg er overbevist om at den første produsenten som inngår en avtale med facebook om en facebook phone, har truffet gullgruven

du har rett i mye, men jeg tror det er status og ha mobiler som ikke er laget av plast. jeg kjenner flere som har SGS2, men ingen av de har tatt bilde av telefonen og lakt ut på face, i motsettning til 4s

Lenke til kommentar

du har rett i mye, men jeg tror det er status og ha mobiler som ikke er laget av plast. jeg kjenner flere som har SGS2, men ingen av de har tatt bilde av telefonen og lakt ut på face, i motsettning til 4s

 

Helt sant. Et byggemateriale i alu, eller glass tilfredsstiller folk mye mer psykologisk enn hva plast gjør, selv om denne "byggekvaliteten" ikke har noe å si for selve ytelsen på enheten. Faktisk talt lønner det seg å ha kvalitetsplast da mobilen tåler mer påkjenning.

 

Men skulle en facebooktelefonha lykkes, så måtte den ha blitt laget i glass eller aluminium ja. Jeg har korrespondert med HTC om denne telefonen i 1,5 år nå, og jeg har fått en stor takk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...