Gå til innhold

Anmeldelse: Rayman: Origins (PS3, Wii, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ein skal heller ikkje gløyme at dette spelet utan tvil er årets vakraste spel. Gløym Battlefield 3 med sine grå soldatar, grå byar, og grå røykskyer.

 

Ingen tvil om at håndtegnet 2D fremdeles ser latterlig mye bedre ut enn 3D, ja.

 

Kan vi få Beyond Good & Evil 2 nå, takk?

 

(Kommer til å kjøpe dette også, da. 9 høres drøyt ut, men spillet ser veldig morsomt ut.)

Lenke til kommentar

Rayman (1) er jo et av tidenes artigste, om ikke beste, 2D platformspill. Selve spillfiguren er utrolig likandes, spillmiljøene mer fantasifulle og finurlig utført enn det meste av konkurransen, musikken helt wunderbar, og sist men ikke minst er gameplayet variert og latterlig utfordrende.

 

Hvis dette nye Rayman-spillet er halvparten så bra som originalen (og ut ifra omtalen høres det nesten bedre ut), vil nok dette være et ganske sikkert kjøp. Så har jeg noe morsomt å gjøre i juleferien også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Demoen var i mangel av bedre ord magisk, så det er med stor glede jeg leser at hele spillet er så bra at anmelder her gir det 9 av 10!

 

Håper min CE ligger i postkassa idag..det har vært på vei i posten noen dager ifra Elkjøp allerede....litt som julaften det her. Bare den "#¤"! postmannen kommer snart..... :)

Lenke til kommentar

Når jeg var liten satt jeg og søsteren min og spillte Rayman på PC. Hun var litt eldre enn meg, så hun fikk styre, men jeg hadde den viktige oppgaven å hive knyttneven. Koselig coop!

 

Nå, mange år etter, kjøper jeg igjen Rayman som et få spill jeg bruker penger på. Collectors edition ble det tilogmed.

 

Håper det kan bidra til kos i julen, både selv og i coop med yngre, eldre og likegamle familiemedlemmer. Gleder meg!

 

Jeg synes Arstechnica oppsummerer spillet ganske enkelt: Rayman Origins — the best 2D platformer no one's talking about

Endret av genser
Lenke til kommentar

Åh, gleder meg!

Er det noen som vet om Wii-versjoner krever at du veiver og fekter for å spille? Eller kan man bruke bare knappene? Evenutelt den Classic-kontrollen?

Spillet støtter heldigvis Classic kontrolleren. Skal også være mulig å bruke kun remote (sidelengs) eller både remote og nunchuk, men vet ikke hvor bra det fungerer.

 

 

 

For meg står valget mellom Xbox 360 og Wii-versjonen. Mener at Wii Classic kontrollen er bedre egnet til denne type spill enn Xbox 360 kontrolleren, som har klumpete og unøyaktig D-pad. Kommer nok derfor til å kjøpe det til Wii selv om den kanskje har litt dårligere grafikk.

 

PS3-versjonen er sannsynligvis den ideelle, siden man både får optimal grafikk og kan spille det med en velegnet kontroll, men har ikke PS3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...