Gå til innhold

Enorm vekst for League of Legends (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LoL er en genial forretningsidé. Riot har tatt et konsept som man visste fungerte og fjernet mye av dybden som gjorde nisjesjangeren så vanskelig å komme seg inn i. Dette har de da kombinert med et f2å konsept som har vist seg å bære frukter. Antallet spillere dette spillet har greid å samle opp har nå blitt så stort at man så vidt kan kritisere spillet uten å bli begravd i bunnløse argumenter, omtrent på samme nivå som CoD.

Lenke til kommentar

jeg har vel kommet opp i over 1000 matcher nå på LOL, å kan bekrefte at det nå er 3 maps, ikke bare 1.. å det forskjellig type games man kan spille =)

 

Men det som er fint med LOL, at det er gratis å spille for kidsa uten penger, man kan bruke opptjente spille poeng, eller man kan bruke hard cash om man vill det, jeg har sikkert lagt ned 1000kr i det spillet bare fordi jeg syntes det er morro..

 

Jeg føler at den modellen her kan være veien fremover for flere andre spill, micro payments 4 the win

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv brukt en del timer på spillet, og det er veldig moro. Men jeg synes likevel det er trist at spillet har blitt så stort, og at de tjener så mye penger. For det synes jeg ikke riot fortjener. Derfor har jeg heller aldri brukt penger, og kan da egentlig ikke klage. Men jeg vet det er mange som har brukt mye penger på spillet, og da blir det for dumt at samtlige servere her hjemme hadde problemer og var stort sett uspillbare mens riot koste seg i et mesterskap et sted, og skrøt av 1 mil viewers på turerningen deres. Ogsånn var det hele helga, uten et kløyva ord fra riot. Dette er et typisk eksempel på holdningen til riot, som jeg ikke kan fordra.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Jeg har selv brukt en del timer på spillet, og det er veldig moro. Men jeg synes likevel det er trist at spillet har blitt så stort, og at de tjener så mye penger. For det synes jeg ikke riot fortjener. Derfor har jeg heller aldri brukt penger, og kan da egentlig ikke klage. Men jeg vet det er mange som har brukt mye penger på spillet, og da blir det for dumt at samtlige servere her hjemme hadde problemer og var stort sett uspillbare mens riot koste seg i et mesterskap et sted, og skrøt av 1 mil viewers på turerningen deres. Ogsånn var det hele helga, uten et kløyva ord fra riot. Dette er et typisk eksempel på holdningen til riot, som jeg ikke kan fordra.

 

Det er da så klart at de var underbemannet når turneringen foregikk. Og da går det ofte slik at servere går ned over en lengre tid dersom det skulle skje noe. Det har ofte hendt her som jeg er lærling og, der en printserver eller en mailserver har gått ned, og det har tatt mer tid enn det trengte å ta for å få det opp igjenn grunnet møte. Dette er sånt en nesten må forvente når en spiller et spill online.

 

Det er ikke bare LoL som har hatt dette problemet, det er også giganter som World of Warcraft og Runescape f.eks. Det er bare en del av servermaintenance.

 

Men som jeg har fått med meg som spiller selv har de kompensert hver eneste gang de har hatt et litt større problem med enten IP boosts eller gratis Riot points, så ser ikke hvorfor en skulle gå imot Riot fordi dem ikke klarer det de fleste online spill produsenter feiler på. Tror nok ikke dem selv forventet en så stor klientbase når de først lanserte spillet, og økningen i aktive spillere gikk nok litt ut av kontroll.

 

Har selv brukt et par hundre kroner på skins til mine main champions eller for å få kjapt tak i den nyeste champen, og føler Riot fortjener hvert eneste øre for dette fine spillet de har lagd. Jeg ser ikke på det som sløsing, men heller en investering til Riot for at de skal fortsette å laga helt fantastiske spill.

Lenke til kommentar

Jeg føler at den modellen her kan være veien fremover for flere andre spill, micro payments 4 the win

For produsenten ja. Terskelen for å bruke små summer (spontankjøp) er mye mindre enn terskelen for å bruke penger på et fullt spill.

 

Selv kan jeg ikke fordra prinsippet.

 

Hele prinsippet om å gjøre MOBA-sjangeren mye lettere og fjerne ting som tar apm og øker et skilltak liker jeg dårlig. Og den fremgangen en får av levler som perks og dritt er jo helt høl i huet.

 

Men det er vel det industrien går mot. Lette penger, lette spill og rask underholdning.

Lenke til kommentar

hvorfor lage et spill altfor komplisert chokke? ved å ta ut denying gjorde de spillet mye raskere, mer agressivitet og oppmuntret harassing (selv om jeg synes det er litt for mye fokus på last hits da) det er uansett et flott spil som fungerer enda bedre. mtp F2p med mikrotransaksjoner så kommer det hovedsakelig an på hvilket spill det er. Riot har gjort det perfekt med kjøp/salg av helter mener jeg. (og skins + resten da....)

Lenke til kommentar

Det er så dårlig spørsmål.

Altfor komplisert er et bredt begrep. Det er mye som kunne vært fjernet i LoL som ville gitt en mer "dynamisk og underholdene opplevelse" eller andre fancy ord som ikke sier mye.

 

Jeg er ikke noe fan av å fjerne ting som ikke kan måles i gull, men har en stor effekt på spillet. For eksempel deny av creep og tårn vil medføre at motstanderen i lane ikke vil få penger.

Osv.

 

Alt i alt så er LoL mye mer tilgivende enn for eksempel DotA og HoN. Driter du deg ut, så merker ikke DU noe særlig til det. Får du ikke last-hit så er det kun pga deg og ikke nødvendigvis ferdighet til motstandern. XP-en får du uansett.

 

Så, for å få et kompetativt spill, krever det mye interaksjon mellom motpartene, og det føler jeg LoL mangler. I tillegg så later det til å være et mye kjappere og actionorientert spill sånn at en sjeldent får følelsen av at "ÅH NÅ SKJER DET NOE DRITFETT" med momentan stimuli.

 

:D

Lenke til kommentar

Wow, det er virkelig en maktdemonstrasjon. Får selv mer glede ut av HoN, men at folka bak LoL har truffet spikeren på hodet så til de grader når det kommer til gameplay og forretningside, det kan ingen betvile. Morsomt at en såpass liten utvikler (var det i alle fall) klarer å få en så stor oppslutning.

Lenke til kommentar

Jeg føler at den modellen her kan være veien fremover for flere andre spill, micro payments 4 the win

For produsenten ja. Terskelen for å bruke små summer (spontankjøp) er mye mindre enn terskelen for å bruke penger på et fullt spill.

 

Selv kan jeg ikke fordra prinsippet.

 

Hele prinsippet om å gjøre MOBA-sjangeren mye lettere og fjerne ting som tar apm og øker et skilltak liker jeg dårlig. Og den fremgangen en får av levler som perks og dritt er jo helt høl i huet.

 

Men det er vel det industrien går mot. Lette penger, lette spill og rask underholdning.

 

Det som å f.eks fjerne deny (muligheten til å drepe sine egne minions/frontsoldater) for å hindre mostanderen til å få XP. synes jeg er helt greit. Derrimot er det rimelig idiotisk og drepe sine egne soldater i strid. Det tar ikke lang tid før man har alle perks i dette spillet, og imotsetning til Cod og andre spill så møter man meget sjeldent folk som er mange levler høyere en deg i en match. Jeg ser det ikke som noe problem

Lenke til kommentar

Deter ikke logisk å sende ut 5 enheter hvor en kan skyte, og stasjonære tårn osv osv. Så realisme-argumentet er så på bærtur du kan få det.

Å skulle ha et kompetativt spill hvor den ene parten stiller foran pga dedikering av tid i spillet blir for dumt. Å putte tid inn i spillet skal ikke gjenspeiles i karakteren en velger, men i spillerens personlige ferdighet i spillet. Fordeler ved dedikering av tid og RNG hører ikke hjemme i et slikt spill.

 

Ting som for eksempel å denye creep gjør at du spiller mer mot et lag, enn kun med ditt eget.

Nå er jeg ikke helt sikker på systemet til LoL, men når jeg var på LAN og skulle prøve det, så spilte jeg med de i klassen som er level 25+ og da møtte vi folk fra alle nivåer. Men selv om da kommer fra et annet spill, så hadde jeg små muligheter til å gjøre særlig pga forskjellen i tid puttet inn i spillet.La oss ta HoN for eksempel, så ville det ført til at MMR-en kanskje ville ledet til en høy gjennomsnittlig MMR på motstanderen, men dersom spilleren med f2p har erfaring fra tilsvarende spill er ikke overgangne så stor.

 

Jeg ville glatt gått med på den samme foretningsideen, siden penger er kjekt, men fra min spillers ståsted, liker jeg det ikke.

Lenke til kommentar
Jeg føler at den modellen her kan være veien fremover for flere andre spill, micro payments 4 the win
For produsenten ja. Terskelen for å bruke små summer (spontankjøp) er mye mindre enn terskelen for å bruke penger på et fullt spill.Selv kan jeg ikke fordra prinsippet.Hele prinsippet om å gjøre MOBA-sjangeren mye lettere og fjerne ting som tar apm og øker et skilltak liker jeg dårlig. Og den fremgangen en får av levler som perks og dritt er jo helt høl i huet.Men det er vel det industrien går mot. Lette penger, lette spill og rask underholdning.
Det som å f.eks fjerne deny (muligheten til å drepe sine egne minions/frontsoldater) for å hindre mostanderen til å få XP. synes jeg er helt greit. Derrimot er det rimelig idiotisk og drepe sine egne soldater i strid. Det tar ikke lang tid før man har alle perks i dette spillet, og imotsetning til Cod og andre spill så møter man meget sjeldent folk som er mange levler høyere en deg i en match. Jeg ser det ikke som noe problem

 

Det tar 500-600 games før man i det hele tatt får adgang til stat-tracking. Man kan ikke si at det ikke tar lang tid når folk som spiller 3 timer om dagen sannsynligvis ville endt opp med å bruke 3 måneder. Spesielt sammenlignet med å betale en pris på 40-60 Euro for å få tilgang til ALT fra dag 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...