Gå til innhold

Ny versjon av Catalyst ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å fokusere på spill som Skyrim og BF3?

 

Er vel ingen som spiller Far Cry 2 enda, iallefall ingen som bryr seg om å oppdatere drivere til grafikkorta sine...

Godt mulig at disse forbedringene ble begynt på før BF3 og Skyrim ;)

 

Far Cry 2 er ofte brukt til benchmarking fortsatt, godt mulig at disse forbedringene er gjort for å gjøre det bedre ved lansering av noen HD 7000-kort senere i år eller ved lansering neste år av kort basert på VLIW4.

 

EDIT:

Catalystcreator sier at Skyrim CAPen er under arbeid og lanseres ASAP. BF3 har ingen egentlige problemer, at MSAA koster 33% ytelse kan like godt være en arkitekturell svakhet.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

jeg har bestandig lurt på hvor lang tid etter at man har montort et skjermkort det er noen poeng å oppdatere catalyst ?

 

er det noen poeng lenger når man bruker 5770 ?

Jeg har sett opp til 20% forbedring fra drivere, typisk kan man se forbedringer i spill selv om notatene ikke sier noe om det. I enkelte tilfeller kan nye drivere fikse ekstremt dårlig ytelse i enkelte spill, men dette er sjeldent.

 

Gratis ytelse er uansett gratis ytelse, samme om du har 5770 eller 6990 ;)

Lenke til kommentar
BF3 har ingen egentlige problemer, at MSAA koster 33% ytelse kan like godt være en arkitekturell svakhet.

 

Hos meg flikker det grønt av og til når jeg spiller BF3. Skjer som regen kun ved store scener der jeg har under 40 i fps, men vil likevel tro at dette er noe AMD står bak da de ikke er kjent for å være det minst bug-frie kompaniet her i verden.

Endret av baguett
Lenke til kommentar

Hos meg flikker det grønt av og til når jeg spiller BF3. Skjer som regen kun ved store scener der jeg har under 40 i fps, men vil likevel tro at dette er noe AMD står bak da de ikke er kjent for å være det minst bug-frie kompaniet her i verden.

Grønne blink høres langt mer ut som hardwarefeil enn softwarefeil. Denne feilen i BF3 har skjedd med begge sider forresten.

 

AMD har like mange bugs som Nvidia, ingen av sidene er på noen måte feilfrie.

Lenke til kommentar

jeg har bestandig lurt på hvor lang tid etter at man har montort et skjermkort det er noen poeng å oppdatere catalyst ?

 

er det noen poeng lenger når man bruker 5770 ?

Jeg har sett opp til 20% forbedring fra drivere, typisk kan man se forbedringer i spill selv om notatene ikke sier noe om det. I enkelte tilfeller kan nye drivere fikse ekstremt dårlig ytelse i enkelte spill, men dette er sjeldent.

 

Gratis ytelse er uansett gratis ytelse, samme om du har 5770 eller 6990 ;)

 

Et av spørsmålene vil jo alltid være om man faktisk får bedre ytelse totalt sett ?

enkelte ganger skjer det motsatte , altså at man får mye trøbbel med oppgraderingen

Lenke til kommentar

Tja, fikset og fikset fru Blom. Her må nok AMD i tenkeboksen igjen.

JA, de har fikset RAGE bug'en "only blue" fra 11.10, men har nå en FPS på mellom 15-30, artifacts hele veien, selv om GPU'en bare jobber på 80-85%.

 

Nei, må nok avinstallere og gå for RAGE Perfomance igjen.. Eneste "brukandes" til nå..

 

Dette er iallefall ikke holdbart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...