Gå til innhold

Telenor får redigere Android Market


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og dette er vel bare begynnelsen av denne formen for betaling. Telenor er satt på sidelinjen når det gjelder tjenester på mobilplatformen. De er snart redusert til en leverandør av hovedsaklig infrastruktur for tale og data, og gamle tjenester som MMS og SMS. Med smart telefoner ligger mye av pengene i app'er, og ved å kunne kjøpe dette gjennom mobilabonnementet kan Telenor hente inn penger på en ny måte. Tror dette vil bli svært vanlig i nær fremtid.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det sånn at Norge må vente på alt som er nytt?

I dette tilfellet er det jo ikke nytt, det er bare Telenor som har hengt etter. Igjen.

 

Men likevel føles det som at mye som er nytt i resten av europa og verden generelt kommer mye senere til Norge, hvorfor?

Er det kun unnskyldninger om oversetting av menyer og språk til Norsk som er grunnen så er det en uhorvelig tynn grunn, spør du meg.

Mange klarer faktisk å lese engelske menyer, for så å laste ned en oppdatering som endrer språk til Norsk litt senere.

 

Men, dette blir vel en helt annen diskusjon enn det artikkelen om handler :)

Lenke til kommentar
De to selskapene vektlegger at avtalen gir økt synlighet for lokale utviklere, og derigjennom økt inntektspotensial. Bransjedata viser at i valget mellom å betale med kredittkort eller via mobilregningen, foretrekker 70 prosent det siste.

Siden jeg har betalt mobilregningene for alle her i huset de siste årene, inklusive juniorenes, skjønner jeg godt hvorfor mange foretrekker det... ;)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
De to selskapene vektlegger at avtalen gir økt synlighet for lokale utviklere, og derigjennom økt inntektspotensial. Bransjedata viser at i valget mellom å betale med kredittkort eller via mobilregningen, foretrekker 70 prosent det siste.
Siden jeg har betalt mobilregningene for alle her i huset de siste årene, inklusive juniorenes, skjønner jeg godt hvorfor mange foretrekker det... ;) Geir :)

 

Lurer på om det er litt av samme problemet som får folk til å vegre seg mot å kjøpe digitale varer. Hadde kjøpsprisen dukka opp på samme regning som linja så hadde det være bedre mental kobling mellom dem to...

Lenke til kommentar

Dette betyr sannsynligvis at kunden vil miste applikasjonen hvis en bytter operatør (og telefon). Virker for meg som et system for å gjøre terskelsen for å bytte operatør større.

Det gjør du nok ikke med mindre du bytter til en telefon som ikke kjører android.

 

Applikasjonene lastes ned og legger som blant "My Apps" i Market, og da er de alt betalt for, og neste nedlasting blir da sefølgelig gratis uansett hvordan operatør man bruker.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

Hva jeg trudde at når du kjøper en apps på android market så betalte du med mobilregningen.

 

Det er ikke rart at nordmenn ikke vill betale for apps.

 

Så skal Danskene og Svenskene få benytte seg av denne tjenesten først?

Telenor er da Norsk så skal de behandle Dansker og Svensker bedere enn oss Nordmenn.

Skam dere telenor. :thumbdown:

Endret av Leseren
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...