Gå til innhold

Retter opp grafikkproblemer i Skyrim (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andre som føler at spillet "henger litt etter" når man spiller? har en mer en god nok maskin til å spille spillet. så synes det er rart at spille gjør dette. har Alienware M17x med GTX 580m, 8GB RAM og I7 2630qm. siste drivere og alt. Kan godt henne det er at maskinen min ikke klarer alt på max, men med det som er recommended skulle man tro det.

Lenke til kommentar

Andre som føler at spillet "henger litt etter" når man spiller? har en mer en god nok maskin til å spille spillet. så synes det er rart at spille gjør dette. har Alienware M17x med GTX 580m, 8GB RAM og I7 2630qm. siste drivere og alt. Kan godt henne det er at maskinen min ikke klarer alt på max, men med det som er recommended skulle man tro det.

 

Ja, jeg er enig med deg. Har forsåvidt ikke prøvd å justere ned grafikken og bare gått for det som er anbefalt, men det føles som ørlitegrann input lag.

Lenke til kommentar

Til de av dere som opplever krasj problemer på PC så kan følgende være en løsning;

http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=134

 

Fruen hadde ganske hyppige krasj på laptopen sin, men dette ble det helt slutt på etter endringen i linken over.

 

PS: Ta backup av den orginale EXE filen før du utfører endringen!

(Endringen har ikke hatt innvirkning på achievments)

Lenke til kommentar

Kan og være verdt å prøve dette angående krasj til desktop;

 

15# Crash To Desktop Fix

 

Go to Start > Control Panel > Sound.

 

In the Playback tab, right-click on Speakers (or whatever has a green tick next to it), then click Properties.

 

In the advanced tab on this new window, select 24 bit, 44100Hz (Studio Quality) in the drop down menu.

 

http://segmentnext.com/2011/11/11/skyrim-crashes-freezes-sound-keys-errors-fps-lag-textures-and-fixes/

 

Har ikke prøvd dette selv siden den nekter meg å endre fra 16 bit så kompanserer me å holde fingeren over F5 hele tiden.

Lenke til kommentar

Vel mitt GFX kort (GTX 480) tok kvelden etter jeg hadde spillt Skyrim en stund.. Det som skjedde var først bare poppa spillet vekk, ingen forvarsler bare vips så var jeg i desktopen Oo Så etter litt så klikka GFX kortet (tror jeg) med svart skjerm og en lyd som bare hakket, og etter noen sekunder restarta hele pcen -.- dette skjer nå med alle spill jeg prøver, tilogmed WoW ;/

 

Så det virker som GFX kortet har fått en permanent skade av dette herlige spillet.. Har prøvt reinstall av windows, brukt hele min geek-kunnskap, men nei.

Endret av MMO-fjott
Lenke til kommentar

Kan og være verdt å prøve dette angående krasj til desktop;

 

15# Crash To Desktop Fix

 

Go to Start > Control Panel > Sound.

 

In the Playback tab, right-click on Speakers (or whatever has a green tick next to it), then click Properties.

 

In the advanced tab on this new window, select 24 bit, 44100Hz (Studio Quality) in the drop down menu.

 

http://segmentnext.com/2011/11/11/skyrim-crashes-freezes-sound-keys-errors-fps-lag-textures-and-fixes/

 

Har ikke prøvd dette selv siden den nekter meg å endre fra 16 bit så kompanserer me å holde fingeren over F5 hele tiden.

 

Denne fikser (også/bare) problemet med at stemmene i dialoger plutselig bare blir statisk støy. Veldig irriterende å ikke høre hva de sier hvis undertekster er av.

Lenke til kommentar

Kan og være verdt å prøve dette angående krasj til desktop;

 

15# Crash To Desktop Fix

 

Go to Start > Control Panel > Sound.

 

In the Playback tab, right-click on Speakers (or whatever has a green tick next to it), then click Properties.

 

In the advanced tab on this new window, select 24 bit, 44100Hz (Studio Quality) in the drop down menu.

 

http://segmentnext.com/2011/11/11/skyrim-crashes-freezes-sound-keys-errors-fps-lag-textures-and-fixes/

 

Har ikke prøvd dette selv siden den nekter meg å endre fra 16 bit så kompanserer me å holde fingeren over F5 hele tiden.

 

Dette skal fikse random crashes til desktop, ja.

Har gjort det selv, og har ikke hatt noen kræsj siden da. :)

 

Anbefaler også å lese litt rundt innstillinger for skyggedetaljene. Kan få temmelig bra detaljer uten redusert ytelse.

Lenke til kommentar

De som sliter med en følelse av "input lag" burde prøve å slå av mouse-smoothing. Dette gjør man ved å sette mouseAcceleration til 0 i config-filen i skyrim-mappen inne i skyrim-mappen i steamapps-folderen.

 

For min del gjorde det situasjonen langt bedre. Når det gjelder oppløsning på teksturer, vil det nok komme teksturpakker til PC-versjonen om forholdsvis kort tid.

Lenke til kommentar

Bortsett fra standardbugs (companions som blir angrepet uten å reagere, objekter gjemt inni bordplater, saker som faller gjennom gulv etc) så har jeg hatt en frekk CtD og en verre BSoD som knelte maskinen.

 

Grafikkproblemer bryr jeg meg minimalt om derimot.

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

Skulle gjenre spilt Skyrim ja, men etter mange dårlige slipperfaringer fra Bethesda med elendig ytelse, feil i grafikk og generelle bugs har jeg bestemt meg for å alltid vente 2 uker etter lansering av Bethesda titler.

Men Skyrim skal jo være basert på sin egen hjemmelagde motor :!: :!: .

Må gi Bethesda creds for at de gjenskaper bugs som Fallout 3/NV og Oblivion preges av.

 

Får håpe det fjerner noen av de merkelige fysikkproblemene som preger spillet.

Lenke til kommentar

Skulle gjenre spilt Skyrim ja, men etter mange dårlige slipperfaringer fra Bethesda med elendig ytelse, feil i grafikk og generelle bugs har jeg bestemt meg for å alltid vente 2 uker etter lansering av Bethesda titler.

Men Skyrim skal jo være basert på sin egen hjemmelagde motor laugh.giflaugh.gif .

Må gi Bethesda creds for at de gjenskaper bugs som Fallout 3/NV og Oblivion preges av.

 

Får håpe det fjerner noen av de merkelige fysikkproblemene som preger spillet.

 

Ja enig der. Ragdoll animasjonen er jo noe av det dårligste jeg har sett på mange år. CS 1.6 har bedre death animation en Skyrim :thumbdown:

Lenke til kommentar

På konsoller må nye patcher godkjennes av konsollmakerne før de kan slippes. Det vil si at MS og Sony må se gjennom alle patcher før de tillates distribuert på deres respektive konsollers distribusjonssystemer.

 

Problemet med dette er at MS og Sony ikke akkurat sliter seg ut for å få gjort dette kjapt. Det tar mellom 2 og 4 uker for hver av de å gå gjennom det nye innholdet og "godkjenne" det for distribusjon. I tillegg til dette kommer selvsagt selve utviklingstiden.

 

På PC er dette selvsagt ikke et problem, og vi vil nok (heldigvis) se en PC patch om temmelig kort tid, som tilfellet var med Oblivion. Mens konsollkidsa får overleve med bugs de ukene det tar for MS/sony å dra tommelen ut av rompehullet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...