Gå til innhold

– Den nye Xbox-en annonseres i januar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gimme!

Vi får satse på at Sony får ut fingen med PS4,da. Sånn at ikke det samme skjer igjen; 4-5 år før konsollen virkelig slår ut i blomst, tungvindt arkitektur, havner i bakleksa i utviklermiljø.

 

Så er det bare å krysse fingrene for færre eksklusive titler enn denne genereajosnen, at MS lemper på det stramme rammeverket rundt Live og at neste generasjon ikke bare blir en lett oppgradert utgave som såvidt takler 1920*1080- oppløsning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Synes jul 2012 høres litt vel tidlig ut. Tror nok Microsoft er interessert i å melke Slim-versjonen av 360 litt lenger enn det. I følge denne kilden kan vi heller forvente jul 2013, og jeg synes i grunn det høres mest logisk ut.

De sa først 2011 så 2012 nå kanskje 2013.

 

 

Håper de får bestemt seg.

 

Forøvrig stuper konsollsalgene. Melkekua begynner å bli sliten.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Vel Videoram menge vil jo begrense hvor høy oppløsning texturene kan ha. Men selfølgelig har ytelsen mye med hvor god GPU og CPU er.

 

Men jeg tror ikke det blir ett problem.

Spill utviklet til konsoll skal utnytte hele kapasiteten til maskinvaren. Den får nok 64-bit forhåpentligvis også.

 

Edit: forøvrig har jeg sikre kilder når AMD selv har sagt at det blir avatar grafikk og de kjenner nok begrensningen til sine egne produkter.

Er bare å kjøre Futuremark eller lignende. Med ett lignende oppsett på en PC og se om det lagger eller ikke.

 

Edit 2: beklager en masse skrivefeil. HAr så vidt fått i meg noe kaffe i dag.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det er mange spekulasjoner ute og går. Men det ser ut til at valget faller på AMD når det gjelder GPU, CPU er mer uvisst. Intel har gode kandidater, men vi skal ikke se bort ifra at en power-variant kan bli det endelige valget.

 

Uansett så er det viktigste for hele spillsegmentet at både MS og Sony nå lager nye konsoller som driver utviklingen videre. Om MS skulle velge å lage en konsoll med ytelse på nivå med dagens konsoller, for å lage en billig liten konsoll, så vil den bli overgått av TVer innen sin levetid. Og siden markedet for dedikerte spillkonsoller er fallende, så må konsollene tilby spill på nivå med PCer.

 

Ett nåværende grafikkkort takler avatar grafikk. Sammen med en god prossesor.

Prosessoren må ha høy ytelse per kjerne, antal kjerner har liten betydning.

 

For å få avatar grafikk kommer det til å stå på videoram mengde. Får nye xbox 2GB burde det være nok.

2 GB til dedikert videominne er bra, 2 GB total minnemengde eller 2 GB til systemminne er alt for lite. Legg merke til at det står "DDR3 RAM".
Lenke til kommentar

Med tanke på at Halo 4 er et 360-spill høres det rart ut at konsollen kanskje vil bli annonsert på CES, men inntil videre er det jo bare et rykte.

 

Jeg gleder meg uansett til å lese de første detaljene om maskinen. :)

 

De sa først 2011 så 2012 nå kanskje 2013.

 

Håper de får bestemt seg.

Microsoft har ikke sagt noe som helst om den neste xboxen. Alle artiklene som har omtalt maskinen til nå har vært basert på rykter, og lite annet.

 

Forøvrig stuper konsollsalgene. Melkekua begynner å bli sliten.

2010 var 360s beste år noensinne, og 2011 ser ut til å bli et av konsollens toppår. Og det til tross for at den ikke har fått et priskutt siden 2008. Når det er sagt så kan det være lurt å lansere oppfølgeren før forgjengeren går helt tom for damp.

Lenke til kommentar

Vel Videoram menge vil jo begrense hvor høy oppløsning texturene kan ha. Men selfølgelig har ytelsen mye med hvor god GPU og CPU er.

 

Men jeg tror ikke det blir ett problem.

Spill utviklet til konsoll skal utnytte hele kapasiteten til maskinvaren. Den får nok 64-bit forhåpentligvis også.

 

Edit: forøvrig har jeg sikre kilder når AMD selv har sagt at det blir avatar grafikk og de kjenner nok begrensningen til sine egne produkter.

Er bare å kjøre Futuremark eller lignende. Med ett lignende oppsett på en PC og se om det lagger eller ikke.

 

Edit 2: beklager en masse skrivefeil. HAr så vidt fått i meg noe kaffe i dag.

 

Ja, videoram vil begrense det, men man vil jo gjerne ha en viss framerate også, så da må man rendre mange bilder med høy grafikk.

 

Jeg vet ikke hva AMD sier og sier, men det høres ut som pisspreik for meg, marketing. Man er langt unna avatar-grafikk i dag med en saklig framerate og oppløsningen som brukes i dag.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det er rart egentlig. Tror jeg må ha lest om en dårlig måned og ikke år. Alt jeg vet er at AMD selv skrøt av at hardwaren deres i neste xbox kunne takle Avatar grafikk. Blir vel spesialhardware igjen.

 

Vi får se.

Gleder meg til både PS4 og Xbox 3. Skal ha begge to.

 

Min GTX 580 takler Vantage og 3dmark 11 hårfint. 20 fps..lol Får konsollene slik grafikk er jeg uansett fornøyd.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det er rart egentlig. Tror jeg må ha lest om en dårlig måned og ikke år. Alt jeg vet er at AMD selv skrøt av at hardwaren deres i neste xbox kunne takle Avatar grafikk. Blir vel spesialhardware igjen.

 

Vi får se.

Gleder meg til både PS4 og Xbox 3. Skal ha begge to.

 

Min GTX 580 takler Vantage og 3dmark 11 hårfint. 20 fps..lol Får konsollene slik grafikk er jeg uansett fornøyd.

 

Ja, stemmer, husker noe snakk om dette. Da er det enten pisspreik, ellers så må vi vente leeeenge på den nye xboxen, evt skal jeg spise hatten min :)

 

3Dmark11 er fint det, men noe avatar-grafikk er det ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...