Gå til innhold

Apple ruster opp med iTunes Match


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så platebransjen har gått fra millionsøksmål til audiens for pirater?

Spennende vinkling.

 

Kanskje de endelig har skjønt at det lønner å spille på lag med kundene sine.

Etter at jeg fikk iPhone gikk terskelen for å kjøpe musikk rett i gulvet og jeg har ikke lastet ned noe ulovlig siden (Det hadde jeg aldri trodd for 2 år siden). Dette er utelukkende fordi det er så enkelt og smertefritt å handle via iTunes.

 

Med itunes Match og automatisk sync mellom alle enheter så blir det enda bedre.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man ta i bruk iTunes match når man har spotify/wimp?

 

Du må faktisk skaffe filene lokalt først, for å deretter få dem over på din iPad, iPhone, eller iPod Touch.

 

Virker veldig tungvint ut.

 

For meg som støtt og stadig kjøper mye cd`er er dette en fin måte å få syncet biblioteket mellom min stasjonære (som pr. i dag utgjør hovedbiblioteket) og MBP`en min :)

Lenke til kommentar

Hvem er det som er den typiske iTunes Match bruker? Jeg klarer ikke se nytteverdien i det hele.

 

Altså, musikk man har liggende blir altså tilgjengelig på alle devicer, sant? Pluss litt sånt om oppgradert kvalitet om man har gamle ting. Ok, greit nok.

 

Men, har man først syncet musikken så ligger det jo der? Nå med wifi sync så går det jo enda enklere.

 

Eneste jeg kan se for meg har god nytte av det her er de med kjempesamlinger hvor man ikke har plass til alt på telefonen på en gang og dermed han velge hva man vil høre på hver gang. Det kan ikke være mange? Jeg våger anslå at 90% av folk har mer enn god nok plass til musikksamlingen sin på telefonen. Plusser man på Spotify også, så er det enda et hakk mindre verdi.

Lenke til kommentar

For meg som støtt og stadig kjøper mye cd`er er dette en fin måte å få syncet biblioteket mellom min stasjonære (som pr. i dag utgjør hovedbiblioteket) og MBP`en min :)

Så det enkleste er å synce via internett?

 

Spennende konklusjon.

 

Det er det enkleste ja. Slipper å gå via eksterne disker etc. for å legge det inn på MBP`en.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Mens Spotify har et ubrukelig musikkarkiv. Gidder ikke betale 100kr/mnd for en tjeneste som ikke har halvparten av musikken jeg hører på en gang. Bruker heller et par hundre kroner i måneden på musikk fra iTunes - hvor jeg vet at musikken jeg hører på ikke plutselig forsvinner. Streaming er kult nok det, men det forutsetter at musikken faktisk finnes på de aktuelle tjenestene. Noe den ikke gjør i dag.

Lenke til kommentar

Jeg antar lokalt nettverk er helt uaktuelt.

 

Kommer fra butikken med ett par 10-talls cd`èr. Ripper disse inn via itunes som så tar ett søk opp mot sitt online register og vips så er synkroniseringen i gang på min MBP(såfremt den står på og er tilkoblet). Slipper jeg å gjøre noe som helst faktisk. Enklere blir det vel egentlig ikke.

 

Ellers kunne vel dette virke interesant.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Kommer fra butikken med ett par 10-talls cd`èr. Ripper disse inn via itunes som så tar ett søk opp mot sitt online register og vips så er synkroniseringen i gang på min MBP(såfremt den står på og er tilkoblet). Slipper jeg å gjøre noe som helst faktisk. Enklere blir det vel egentlig ikke.

Går ut ifra at du har fabelaktig nett, jeg da.

 

Selv hadde jeg satt opp directory monitoring med automatisk sync over NFS eller lignende. I tillegg så slipper jeg at et firma klår på filene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...