Gå til innhold

– Apple skrotet iPhone 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var som jeg trodde. Apple lagde 2 telefoner parallelt men skrotet den ene og oppgraderte i stedet HW i den andre. Neste iPhone blir derfor iPhone 6 og ikke 5, med mindre den blir hetende iPhone 4G eller noe slikt.

 

I sommer når ryktene om større skjerm i iPhone kom sa jeg at vi aldri vil få se en iPhone med 4+ tommers skjerm. Ingen overraskelse at den ble skrotet pga skjermen altså.

Lenke til kommentar

"Selskapets avdøde toppsjef, Steve Jobs, skal ha vært misfornøyd med den store skjermen"

 

Dette er grunnen til at jeg frykter Apple's fremtid uten Steve Jobs.

Prototypen hadde ingen Apple sjarm, lignet på en HTC iPhone.

Takk gud for at Steve avviste modellen.

 

Hjem knappen er også en del av helheten, den gir designen personlighet.

 

Hvor står Apple om 10 år? Vil gjerne høre deres meninger.

Lenke til kommentar

"Selskapets avdøde toppsjef, Steve Jobs, skal ha vært misfornøyd med den store skjermen"Dette er grunnen til at jeg frykter Apple's fremtid uten Steve Jobs.Prototypen hadde ingen Apple sjarm, lignet på en HTC iPhone. Takk gud for at Steve avviste modellen.Hjem knappen er også en del av helheten, den gir designen personlighet.Hvor står Apple om 10 år? Vil gjerne høre deres meninger.

 

Hehe, vanskelig å si. Personlig syntes jeg prototypen var mer i tråd med Apples øvrige design enn det iPhone 4 er. Apple pleier å lage ting som er relativt runde i kantene, mens iPhone 4 er flat og kantet (som forøvrig er slik jeg liker det). Knappen er kanskje også et ikon for iPhone, men den tar opp mye plass. Jeg håper ikke den er der om ti år, for det vil bety at de virkelig har stagnert. Det er urovekkende nok at de tar sjansen på å kjøre samme design to år på rad. Det gir inntrykket av at de ikke har klart å lage noe bedre. Det er viktig med nyskapning selv når man har noe bra, ellers går det med Apple iPhone slik det gikk med Motorola Razr. Suksess må følges opp med mer suksess.

Endret av LordErik
Lenke til kommentar

Om noe sannhet i dette, er det et godt eksempel på hvorfor denne løsningen medfører mer stagnasjon i utviklingen.

 

Kan minnes om gamle AT&T-løsningen, eller her hjemme hvor vi hadde 2-3 telefoner å velge mellom. Det hevdes jo tankesettet var en real fartsdump i utviklingen av Internet.

 

Ikke at det har noe å si i dagens marked, siden Apple ikke har monopol. Men innen Apples økosystem kan det da fort bli stagnasjon, hvor tidligere modeller setter begrensninger på fremtidens.

 

For alle som har investert så mye i Apple-universet håper jeg jo valgmuligheten kommer i fremtiden - fremfor noe "one size fits all" avgjørelse fra Apples høye herrer. Tror det vil løse seg etterhvert. :)

Lenke til kommentar

En annen årsak kan ha vært at dette ville ha gjort telefonen dyrere å produsere, 4" vs 3,5" - og apple har vel hatte samme utpris på tlf siden de kom...? noe de nok også ønsket å fortsette med. Som vi vet er de veldig glad i avansen på tlf, og det er nok noe bla Jobs ikke ville gå med på å redusere

Lenke til kommentar

En annen årsak kan ha vært at dette ville ha gjort telefonen dyrere å produsere, 4" vs 3,5" - og apple har vel hatte samme utpris på tlf siden de kom...? noe de nok også ønsket å fortsette med. Som vi vet er de veldig glad i avansen på tlf, og det er nok noe bla Jobs ikke ville gå med på å redusere

Når folk kan gå å kjøpe den dyreste smarttelefonen som er på markedet, så hva er da så vanskelig med å sette opp prisen noen få hundre kroner for å få større skjerm når dem i første omgang går så langt til å kjøpe en så dyr mobil?

 

Dem som kjøper en iPhone har uansett nok penger til å bruke så mye penger på en mobil, så skal jo ikke være noe problem å sette opp prisen noen hundre kroner.

 

Hadde dem som normalt sett kjøper iPhone tenkt penger i stor skala, så hadde dem heller kjøpt andre telefoner.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Det er oppløsningen som har noe å si, ikke skjermstørrelsen. En 3,5" og 4" med samme oppløsning vil kjøre de samme applikasjonene helt likt..

 

skjermstørrelsen vil da ha noe å si?

hvis du går noen år tilbake så vil du kunne finne en tv med 720p oppløsning på kanskje 42", denne tv'en har da samme oppløsning som f.eks Galaxy nexus. Så din påstand er da altså at du kan få akkurant den samme mengden informasjon på disse 2 skjermene? det tviler jeg litt på..

Lenke til kommentar
Dette bildet illustrerer noe helt feil. Til de grader og faktisk. Se hvorfor her og her

 

Så du har laget forumtråden, oh han linker til en seriøs og objektiv artikkel? jeg liker ikke og hvile den på lillefingeren, fordi den får veldig liten støtte i honda. uten at det føles feil og holde den i honda. liker heller ikke og strekke tommelen min for og nå hjørnene.

 

så mitt syn på det er at du tar helt feil, og han har rett :)

Lenke til kommentar
Dette bildet illustrerer noe helt feil. Til de grader og faktisk. Se hvorfor her og her

 

Så du har laget forumtråden, oh han linker til en seriøs og objektiv artikkel? jeg liker ikke og hvile den på lillefingeren, fordi den får veldig liten støtte i honda. uten at det føles feil og holde den i honda. liker heller ikke og strekke tommelen min for og nå hjørnene.

 

så mitt syn på det er at du tar helt feil, og han har rett :)

 

Hva gjør artikkelen mer "seriøs og objektiv" enn forumtråden? Det er bare en blog av en fyr? Og hvile på lillefingeren er i liten grad relevant, rekkevidden som skisserer er merkverdig kort uansett (man får liten forskjell i rekkevidde med å ikke hvile på lillefingeren)

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Selskapets avdøde toppsjef, Steve Jobs, skal ha vært misfornøyd med den store skjermen"

 

Dette er grunnen til at jeg frykter Apple's fremtid uten Steve Jobs.

Prototypen hadde ingen Apple sjarm, lignet på en HTC iPhone.

Takk gud for at Steve avviste modellen.

 

Hjem knappen er også en del av helheten, den gir designen personlighet.

 

Hvor står Apple om 10 år? Vil gjerne høre deres meninger.

Hva vet du om den hadde noen "sjarm" eller ikke, og om den lignet en HTC?

 

Finnes vel ingen bilde eller håndfaste bevis på at den en gang har eksistert.

Lenke til kommentar
Dette bildet illustrerer noe helt feil. Til de grader og faktisk. Se hvorfor her og her

 

Så du har laget forumtråden, oh han linker til en seriøs og objektiv artikkel? jeg liker ikke og hvile den på lillefingeren, fordi den får veldig liten støtte i honda. uten at det føles feil og holde den i honda. liker heller ikke og strekke tommelen min for og nå hjørnene.

 

så mitt syn på det er at du tar helt feil, og han har rett :)

Nå er knappest det du refererer til som "objektiv og seriøs artikkel" veldig objektiv og seriøs når dets budskap enkelt kan motbevises av noen som tar seg litt tid til å tenke over hva som faktisk presenteres? Som eier av begge telefonene klarer jeg med én gang å se at bildet som illustrerer "sonene" på SG2 og iphone er vanvittig overdrevet kun for å støtte opp om budskapet til bloggeren. Ikke særlig seriøst dersom man skal være objektiv kanskje? ;)

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...