Gå til innhold

Nå blir det lettere å lage billige Windows Phone-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I motsetning til Android som har støtte for ting som uttrekkbart tastatur, liggende skjerm eller numeriske taster, har både Apple og Microsoft valgt en litt strengere linje.

 

Betyr dette at Windows ikke KAN ha utskyvbart tastatur ala Droid3 og Desire Z? Windows 8 er interessant når vi snakker om det samme på PCen som på mobilen, og dermed kan det bli en mye bedre felles plattform, og da gjerne også for bedrifter. Tastatur er kjekt.

Lenke til kommentar
I motsetning til Android som har støtte for ting som uttrekkbart tastatur, liggende skjerm eller numeriske taster, har både Apple og Microsoft valgt en litt strengere linje.
Betyr dette at Windows ikke KAN ha utskyvbart tastatur ala Droid3 og Desire Z? Windows 8 er interessant når vi snakker om det samme på PCen som på mobilen, og dermed kan det bli en mye bedre felles plattform, og da gjerne også for bedrifter. Tastatur er kjekt.

 

HTC lanserte en telefon med utskyvbart tastatur for 1 år siden. Den er ikke lansert i Norge, men det er da sannsynlig at nyere WP7.5 telefoner vil ha mulighet til å ha utskyvbart tastatur.

http://www.htc.com/europe/smartphones/htc-7-pro/

Lenke til kommentar

Ikke glem at Android også nesten krever Dual-core cpu for å få en noenlunde "smooth" opplevelse. Veldig unfair sammenligning etter min mening. Har idag en HTC Desire og har testet en Radar. Gjett hvilken som føles kjappest..?

 

Svar: Radar.

 

For å sammenligne: =151089&ids[]=123538"]https://prisguiden.no/produkt/htc-desire-med-abonnement-123538#sammenligne=1&ids[]=151089&ids[]=123538

Så vil du også se at HTC Desire på papiret burde klart seg bedre eller hatt tilsvarende ytelse kontra Radar, noe den ikke har..

Endret av _nix_
Lenke til kommentar

Ikke glem at Android også nesten krever Dual-core cpu for å få en noenlunde "smooth" opplevelse. Veldig unfair sammenligning etter min mening. Har idag en HTC Desire og har testet en Radar. Gjett hvilken som føles kjappest..?

 

Svar: Radar.

 

For å sammenligne: =151089&ids[]=123538"]https://prisguiden.no/produkt/htc-desire-med-abonnement-123538#sammenligne=1&ids[]=151089&ids[]=123538

Så vil du også se at HTC Desire på papiret burde klart seg bedre eller hatt tilsvarende ytelse kontra Radar, noe den ikke har..

 

 

Men du har ingen problemer med å sammenligne en gammel Qualcomm QSD8250 med Adreno 200 GPU mot en MSM8255 med Adreno 205? Klokkefrekvens er ikke alt, du kan like godt sammenligne en Atom 1.6GHz mot en i5 1.6GHz med din logikk.

 

HTC Desire burde så absolutt ikke klart seg bedre enn Radar, den er jo langt dårligere med en mye eldre prosessor og dårligere skjermkort, hele påstanden din er svada.

 

Nå skal det sies at WP7 har støtte for hardware-akselerasjon av brukergrensesnittet, noe som får selve opplevelsen til å føles mer smooth, men det hjelper fint lite i f.eks spill og innlasting av nettsider hvor de stiller nogenlunde likt. Android har forøvrig hw-aks i 3.0 og oppover, så telefoner vil få det med ICS.

 

Det at MS henger såpass langt bak hardware-messig gjør at jeg i alle fall ikke fristes av en WP7. iOS er også hardware-akselerert men iPhone 4s er likevel den kraftigste mobilen på markedet i dag.

Endret av p-trus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, skikkelig drit når du kan flytte all info på 2 sekunder fra din gamle til din nye telefon. Som forøvrig har for min del gjort at jeg har bilder fra 2007 helt fra til 2011, tatt med 6 ulike telefoner.

Det som er "dkikkelig drit" er vel heller at telefonen din støtt og stadig klager over at du ikke har plass til oppdateringer eller nye programmer, noe alle med HTC Desire og en del større apps har opplevd. (Med mindre man rooter o.l.)

 

Nå vet jeg ikke hvordan disse 8GB kan brukes i WinPhone (lagring av brukerfiler eller av installerte programmer, applikasjonsdata o.l., men det er veldig greit å ha noen GB til sistnevnte.

 

@_nix_: se p-trus sitt svar - du bommer totalt. ;)

Lenke til kommentar

Ikke glem at Android også nesten krever Dual-core cpu for å få en noenlunde "smooth" opplevelse. Veldig unfair sammenligning etter min mening. Har idag en HTC Desire og har testet en Radar. Gjett hvilken som føles kjappest..?

 

Svar: Radar.

 

For å sammenligne: =151089&ids[]=123538"]https://prisguiden.no/produkt/htc-desire-med-abonnement-123538#sammenligne=1&ids[]=151089&ids[]=123538

Så vil du også se at HTC Desire på papiret burde klart seg bedre eller hatt tilsvarende ytelse kontra Radar, noe den ikke har..

 

 

Men du har ingen problemer med å sammenligne en gammel Qualcomm QSD8250 med Adreno 200 GPU mot en MSM8255 med Adreno 205? Klokkefrekvens er ikke alt, du kan like godt sammenligne en Atom 1.6GHz mot en i5 1.6GHz med din logikk.

 

HTC Desire burde så absolutt ikke klart seg bedre enn Radar, den er jo langt dårligere med en mye eldre prosessor og dårligere skjermkort, hele påstanden din er svada.

 

Nå skal det sies at WP7 har støtte for hardware-akselerasjon av brukergrensesnittet, noe som får selve opplevelsen til å føles mer smooth, men det hjelper fint lite i f.eks spill og innlasting av nettsider hvor de stiller nogenlunde likt. Android har forøvrig hw-aks i 3.0 og oppover, så telefoner vil få det med ICS.

 

Det at MS henger såpass langt bak hardware-messig gjør at jeg i alle fall ikke fristes av en WP7. iOS er også hardware-akselerert men iPhone 4s er likevel den kraftigste mobilen på markedet i dag.

 

Veldig så kvasse vi skulle være idag da? :thumbdown: Haters gonna hate apparently.. Ta samme sammenligning med HTC Mozart eller Samsung Omnia 7 (med samme cpu som Desire) og jeg mener at opplevelsen er fortsatt bedre og glattere på de kontra Desire. Jeg mener fortsatt at min sammenligning er gyldig.

 

Komisk hvor mange WP-haters WP-relaterte saker tiltrekker seg.

Lenke til kommentar

Du kan mene at sammenlikningen din er så gyldig som du bare vil, men det er kun en som ikke oppfører seg objektivt (men derimot direkte umodent) så langt, og det er deg. Du sammenliknet to produkter med to SoCer som helt klart yter ulikt, og hvedet at de var den samme - og baserte hele resonnemnentet ditt på det. Det var ikke en gyldig sammenlikning, og det må du da virkelig tåle at folk påpeker.

 

Du kommer nok lenger ved å oppføre deg og argukmentere saklig i stedet for å syte om fanboys eller hatere når noen påpeker soleklare faktafeil ved påstandene dine. :)

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Du kan mene at sammenlikningen din er så gyldig som du bare vil, men det er kun en som ikke oppfører seg objektivt (men derimot direkte umodent) så klangt, og det er deg. Du sammenliknet to produkter med to SoCer som helt klart yter ulikt, og hvedet at de var den samme - og baserte hele resonnemnentet ditt på det. Det var ikke en gyldig sammenlikning, og det må du da virkelig tåle at folk påpeker.

 

Og når tid hevdet jeg at CPU var de samme sa du? Jeg henviste (og bare det, nothing more) til en ren papir-sammenligning mellom to forskjellige telefoner. Det er korrekt som du sier at de har ulik SoC. Men jeg påpekte også hva jeg mente.

 

...

 

Du kommer nok lenger ved å oppføre deg og argukmentere saklig i stedet for å syte om fanboys eller hatere når noen påpeker soleklare faktafeil ved påstandene dine. :)

 

Klart jeg ønsker en saklig diskusjon som alle andre. Men se forrige svar så har jeg aldri presentert faktafeil som du sier.

 

:-)

Lenke til kommentar

Du linker til en (elendig) spec-sammenlikning og sier at "Så vil du også se at HTC Desire på papiret burde klart seg bedre eller hatt tilsvarende ytelse kontra Radar, noe den ikke har.."

 

Du sier ikke at cpu er identisk, men ytelse på CPU og GPU er da selvfølgelig en del av ytelsen på åapiret.

 

Du sammenliknet epler og bananer, og det ble påpekt - det må du tåle. (Så kan du si hva du vil om hva du egentlig mente, men alle kan lese posten din og se hva du skrev.) I stedet fortsetter du å sutre, og det gir ingen noe mer lyst til å se din side av saken. (Bare et tips.)

 

red: Bare for å gjøre det helt klart: Du sa at to telefoner burde yte likt fordi de hadde like specs på pairet. Dette var (og er) feil, fordi specsene ikke er like i det hele tatt.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

 

Veldig så kvasse vi skulle være idag da? :thumbdown: Haters gonna hate apparently.. Ta samme sammenligning med HTC Mozart eller Samsung Omnia 7 (med samme cpu som Desire) og jeg mener at opplevelsen er fortsatt bedre og glattere på de kontra Desire. Jeg mener fortsatt at min sammenligning er gyldig.

 

Komisk hvor mange WP-haters WP-relaterte saker tiltrekker seg.

 

Kanskje litt kvasst, men jeg mener argumentene jeg fremla gjenspeiler et objektivt syn. Hersketeknikk av å kalle meg WP7-hater kan du spare deg for, kan du ikke argumentere saklig får du heller avstå fra å kommentere. Jeg argumenterte for at WP7 kan oppleves raskere i menyene grunnet HW-aks, men det alene hjelper lite når ytelsen til programmer vil være dårligere grunnet begrensninger i gammel hardware. At WP7 i heletatt må sammenlignes med 20 måneder (altså snart to år) gamle Desire er ikke noe godt tegn for førstnevnte. Dessuten vil som sagt Android få HW-aks fra neste generasjon av, og da kan du være sikker på at telefoner som Galaxy S2 kommer til å dra fra den nåværende WP7-generasjonen av telefoner. Det at microsoft også legger begrensninger på 800 480-oppløsning gjør at man ikke kan se hverken Retina- eller Super Amoled HD-skjermer på WP7 med det første.

 

Jeg viste også til at det ikke er noen grunn til å bruke dårligere hardware bare fordi grensesnittet flyter godt. iOS 5 kan oppleves like bra på iPhone 3Gs som på iPhone 4s, men sistnevnte er milevis foran 3Gs når det kommer til innlasting av nettsider, grafikk i spill, multitaske flere applikasjoner samtidig og andre ytelseskrevende operasjoner. Og de fleste vil at telefonen skal operere raskt over hele fjøla, ikke bare når man blar i menyene.

 

For all del, MS har gjort mye bra med WP7 og virkelig innovert i brukergrensesnittet, men det går etter min mening for tregt. De ser ut til å ta en Apple i oppgraderingsprosessen og det tror jeg ikke de har råd til fordi både iOS og Android er så funksjonsrikt og fordi hardwaren er langt kraftigere i tillegg til at de to alene dominerer smarttelefonmarkedet.

Lenke til kommentar

De er opptatt av at alle telefoner skal oppleves som raske og gode, noe man ikke kan si om alle android-telefonene.

 

Men jeg er litt oppgitt over alle de restriksjonene og manglene til winphone7, bl.a dual-core støttes ikke, før mango var det ikke støtte for ansiktskamera, minnekort støttes ikke, fastsatt skjermoppløsning. Hvordan skal produsentene skille seg ut og dermed satse mer på denne plattformen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...