Gå til innhold

Kommentar: – Facebook er selgeren, du er produktet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har meldt meg ut av Facebook. Føler meg litt handikappet uten tilgang til gamle kjente, men det er prisen man må betale for å melde seg ut av verdens største overvåkingstjeneste.

 

har du noe å sjule? lol

Klassisk dustesvar.

Selvom man ikke har noe å skjule, så kanskje man bare ikke vil dele alt med annsonsører og andre som synes at din informasjon er verdifull?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, blant annet så er det flere saker som tilsier at Facebook kan og kanskje også faktisk gjennomfører tracking av din browsing av nettsider som ikke engang har Facebook-applet, uavhengig om du er logget inn eller ei. Eksempelkilde (gadd ikke lese over, da jeg ikke fant akkurat den artikkelen jeg leste første gangen).

 

Løsningen for meg er at jeg bruker kun Facebook i Incognito-session til Chromium. Dvs. at alt av cookies slettes når jeg avslutter sessionen, og dermed blir det faktisk "what happens at facebook stays at facebook" for min del i alle fall.

Bruker også disconnect.me og facebook disconnect extensions slik at jeg slipper fb-comments og slikt som også kan tracke.

 

Jeg har meldt meg ut av Facebook. Føler meg litt handikappet uten tilgang til gamle kjente, men det er prisen man må betale for å melde seg ut av verdens største overvåkingstjeneste.

 

har du noe å sjule? lol

Ignorant og naiv holdning..

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal vel ikke nekte for at jeg bruker facebook med jevne mellomrom, men er ikke å legge under en stol at det er skremmende hvor mye informasjon de har lagret om deg.

 

Selv har jeg delvist løst dette ved å ha ganske strenge privacy settings, men det er jo som dere nevner nok at én venn driter seg ut, så er katastrofen et faktum...

Lenke til kommentar

Har en facebook konto som brukes kun til utdanning...

Informasjonen som denne har om meg? Intet, navnet er ikke noe du vil søke opp og forvente noe resultat, info på profilen er blank.

Med andre ord, den brukes ikke til noe annet, og straks den er ferdigbrukt til sitt formål, så skrotes den.

 

Er Facebook uerstattelig? Nei, ville klart meg fint uten ellers i hverdagen, antar at neste år om du spør meg på denne tiden neste år, så har jeg ingen facebook konto og vil klare meg fint uten.

Google+ derimot vil jeg sannsynligvis ha en drøss meg kontoer ifra, men hvor ingen brukes. (Bruker Google Jabber kontoer basert på GMail til Wippien mellom maskinene mine og da får man Google+ på "kjøpet")

Lenke til kommentar

Jeg har meldt meg ut av Facebook. Føler meg litt handikappet uten tilgang til gamle kjente, men det er prisen man må betale for å melde seg ut av verdens største overvåkingstjeneste.

 

Støtter den, selv om jeg selv har klart å motstå gruppepresset om å melde seg inn i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...