Gå til innhold

Panasonic lanserer 3D-kompakt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg ikke forstår er hvorfor man i 3D-objektiver ikke som hovedregel har gjennomsnittlig øyeavstand som hovedregel for hva avstanden mellom de to 3D-objektivene skal være.

Uten å ha gått dypt i teorien skulle jeg umiddelbart tro at "standard" øyeavstand burde gi den mest "naturlige" 3D-opplevelsen for stillbilder og video.

 

Det kan godt være det blir for anstrengende for øynene, eller det er andre faktorer jeg ikke er klar over - men hvorfor ikke øyeavstand? Det burde da være plass på kameraet til ha frontelementene litt mer fra hverandre. (Med mindre de deler sensor, da..)

Lenke til kommentar
To 25mm vidvikelobjektiver <..>

Dette er vist feil. I følge IR er objektivene 4,5-18 mm f/3,9-5,7.

 

One function shared by both companies' cameras is the ability to decouple the zoom function of each lens, simultaneously capturing a still image at wide angle with one lens, and zoomed in on the other lens. Fuji's cameras can also do things like shoot at different ISO sensitivities, or in different color modes with each lens, but Panasonic's goes a step further by offering the ability to shoot video on one lens, while capturing high-res stills on the other lens without interrupting the movie capture.

Tøft! :)

 

Synd displayet ikke kan vise 3D.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Men ønsker kundene 3D? Det tror jeg ikke.

Hvis man ser på salgstallene på 3D stillbildeobjektiver og kameraer, så bør jo det være en indikasjon om kundene ønsker slikt eller ikke.

Samt at 3D tv'er er full fart inn i de tusener hjem, enda en ting som ingen trenger men alle vil ha :)

Sist jeg sjekket, stupte salget av 3D-TVer... Dette til tross for at butikkene og produsentene desperat prøver å tvinge 3D-TVer på kundene. Altså virker det som noe ingen trenger eller vil ha.

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar

Det jeg ikke forstår er hvorfor man i 3D-objektiver ikke som hovedregel har gjennomsnittlig øyeavstand som hovedregel for hva avstanden mellom de to 3D-objektivene skal være.

Ja, disse så litt nære ut i forhold til å få riktig perspektiv - på mitt Fuji W3 er de to objektivene med "riktig" avstand, til gjengjenld gjør det at kameraet blir merkbart bredere enn vanlig størrelse på kompaktkameraer.

Lenke til kommentar

Men ønsker kundene 3D? Det tror jeg ikke.

Jeg gjør det i allefall, men ikke av denne typen. Hadde det kommet i speilrefleksklassen, og større avstand mellom bildene for ekstra dybde.

 

Per i dag derimot må man stort sett lage til neo selv med 2 kameraer og fjernutløser for at bildene skal bli tatt likt om du vil ha dette i høy kvalitet uten å betale en halv formue for det...

 

bruker selv å ta bilder på denne metoden, og bruker da kun "cross-eye" metode for å se det i 3d. ingen briller eller 3d skjerm enda i allefall... :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...