Gå til innhold

Motorola vant på "walkover" mot Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det Motorola vil nå da? De er jo ikke noe bedre selv:

 

http://www.motorola.com/Consumers/US-EN/Consumer-Product-and-Services/MOTOACTV/MOTOACTV/MOTOACTV-US-EN

 

Ligner på en VISS Nano som selger av Apple. Jeg blir kvalm av alle disse søksmålene, fra både Apple og fra Samsung/Motorola you name it...

Jadda, den har en skjerm i fronten. Heeeeeeelt klart en tro kopi av iPod Nano. Men det blir glemt helt å se på resten av spilleren om det ligner?

 

Før resten ligner så er den desverre ingen kopi.

 

Jeg er sikker på at mange vil kalle denne for en iPod Nano kopi også :roll:

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg merker at jeg blir mer og mer lei hele patentsystemet og tilhørende advokater.

 

Jeg undres på hva disse selskapene egentlig har i årlige utgifter på slik meningsløs pengerullering frem-og-tilbake for bruk av noe-noen-noengang fant opp eller noe-som-ligner-nok på noe annet men ikke er så generelt at det er umulig å ta patent på det. Gjerne sånne nesten ikke finnes fra før ting, slik som runde hjørner å sånn. Eller sprike med finga litt (men ikke for lenge) å sånn.

 

Tullegjeng.

Lenke til kommentar

Bannlys softwarepatenter og spissformuler designpatentlovgivningen slik at den rammer ekte piratkopier av produkter, ikke bare produkter som ligner litt.

 

Gjør det ulovlig å stjele kode og ikoner, gjør det ulovlig å lage en falsk iPad. Det må finnes et vern for både design og software, rent utviklingsmessig. Å bare kopiere et design eller å kopiere en softwareløsning som en blåkopi bør ikke være lov.

 

Men patenter som "unlock device by running finger over screen" (fritt sitert) bør ikke tolereres. Det er vås.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg merker at jeg blir mer og mer lei hele patentsystemet og tilhørende advokater.

Jeg undres på hva disse selskapene egentlig har i årlige utgifter på slik meningsløs pengerullering frem-og-tilbake (..)

Amen, det ville vært greit om hele det sirkuset kunne roes så de ansatte fra denne sektoren kunne gjøre relle jobber, ikke slåss i det uendelige om "rettigheter til idéer". Det kan derimot virke som om det er gode penger å tjene på det, Google og andre giganter kjøper jo stadig nye patenter. Noe av det er kanskje preventivt for å unngå søksmål, men tipper det samtidig er gode investeringer for inntekt.

Lenke til kommentar

Jada, dt er godt mulig det er snakk om FRAND-patenter, og man kan godt men det er barnslig, men ikke barnsligere enn det opprinnelige søksmålet fra Apple, der Apple prøvde å få det til å fremstå som om Samsung var en "kinakloneprodusent", mens de blåser en lang mars i de mange faktiske kopiene som finnes. Hvorfor? Jo, fordi Samsungs nettbrett med Android er en trussel. Det skyldes definitivt ikke at de likner mer.

Lenke til kommentar

Motorola er google, jeg vil tro dette er et slag tilbake.

Apple har jo saksøkt diverse high end android produsenter og google har sagt de vil hjelpe til. Google kjøpte motorola og lanserer noen tynne telefoner, samt bruker da sine nyinnkjøpte patenter som sverd.

 

Sverd kan være tveegget, men jeg synes det er greit at apple får litt tilbake selv. (selv om jeg ikke liker at folk saksøker i øst og vest)

Lenke til kommentar

Hva er det Motorola vil nå da? De er jo ikke noe bedre selv:http://www.motorola.com/Consumers/US-EN/Consumer-Product-and-Services/MOTOACTV/MOTOACTV/MOTOACTV-US-ENLigner på en VISS Nano som selger av Apple. Jeg blir kvalm av alle disse søksmålene, fra både Apple og fra Samsung/Motorola you name it...

 

Herregud. HERREGUD!

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1320694566' post='18551446']
Mon tro om det er noen grunn for at Apple ikke møtte opp?
Det spekuleres kanskje i det har noe med etterforskningen EU har startet mot blant annet Samsung (også Mororola) for missbruk av FRAND patenter mot Apple.http://fosspatents.blogspot.com/2011/11/european-commission-investigates.html

 

Interesang lesing, fikk et nytt syn på saken;) takk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...