Gå til innhold

IE fortsetter å miste brukere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker fortsatt Internet Explorer 8 pga adresse linja hvor det fortsatt er mulighet å klikke på nyelige brukte adresser uten å måtte skrive dem inn på nytt. Synes at utviklere burde legge ved en mulighet for å aktivere dette på alle nye nettlesere. Har dog både Opera, Crome og Firefox på min maskin men jeg bruker IE mest.

Endret av Barkster
Lenke til kommentar

Bruker fortsatt Internet Explorer 8 pga adresse linja hvor det fortsatt er mulighet å klikke på nyelige brukte adresser uten å måtte skrive dem inn på nytt. Synes at utviklere burde legge ved en mulighet for å aktivere dette på alle nye nettlesere. Har dog både Opera, Crome og Firefox på min maskin men jeg bruker IE mest.

 

Dette er ihvertfall i FF, som jeg bruker mest. du kan enten velge direkte fra drop-down boksen de mest brukte adressene, eller taste inn de 2-3 første bokstavene og la den smart-gjette basert på det.

 

Dette er vel forøvrig noe de aller fleste nettlesere har nå er det ikke? Kanskje jeg misforsto hva du sa?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Barkster, ta en testrunde i Firefox og:

- Høyreklikk på piltastene for å se sist besøkte nettsider i den aktuelle fanen.

- Velg Historikk hurtigmenyen for å se alle nylig besøkte nettsider, inkludert i nylig lukkede faner.

- Velg Historikk - Vis all historikk for få detaljert oversikt over nettsidenavn, URL og dato/tidspunkt for siste besøk, inkludert mange sorteringsmuligheter.

- Velg Vis - Sidestolpe - Historikk, om du foretrekker det på den måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettleseren under magisk grense i popularitet for første gang siden 1998.

 

<a href="http://www.hardware.no/artikler/ie_fortsetter_aa_miste_brukere/103451" title="IE fortsetter å miste brukere">IE fortsetter å miste brukere</a>

 

 

IE duger fint til følgende:

1.Laste ned FF hvis du liker det best.

2.Laste ned Chrome hvis du liker det best.

3.Laste ned opera hvis du liker det best.

 

Ellers så ser ikke jeg vitsen med å bruke det til noe annet. :mrgreen:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Nettleseren under magisk grense i popularitet for første gang siden 1998.<a href="http://www.hardware.no/artikler/ie_fortsetter_aa_miste_brukere/103451" title="IE fortsetter å miste brukere">IE fortsetter å miste brukere</a>
IE duger fint til følgende:1.Laste ned FF hvis du liker det best.2.Laste ned Chrome hvis du liker det best.3.Laste ned opera hvis du liker det best.Ellers så ser ikke jeg vitsen med å bruke det til noe annet. :mrgreen:

 

Den siste utgaven har jeg hørt at er ganske så bra- jeg ser virkelig ingen grunn til hatet rettet mot IE lenger.

 

IMO

 

IMO er nøkkelordet der, personlige preferanser betyr alt når det kommer til nettlesere! ;)

Lenke til kommentar

Den siste utgaven har jeg hørt at er ganske så bra- jeg ser virkelig ingen grunn til hatet rettet mot IE lenger.

 

Internet Explorer 5/6/7... er ansvarlig for å ødelegge standarden som skal brukes på internett.

Ved å bruke sin tidligere markedsandel som bulldoser, så måtte alle følge Microsoft og patche websider og nettlesere.

 

De dagene er heldigvis over, men som straff så kommer ikke jeg til å gå tilbake til IE.

Microsoft har vist at de ikke er tilliten verdig. Gir man de stor nok markedsandel, så fucker de opp for alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Opera ligger så langt etter, uten tvil den beste nettleseren IMO.Edit: ikke så langt etter totalt sett, men trur de ligger ganske langt bak på PCs (Da de har/hadde VELDIG mange på mobil).

Nja, kan godt forstå at almuen ikke foretrekker Opera.

Det er en kraftig nettleser som tilbyr mye finesser og lure triks. Og har historisk sett også alltid ligget i front hva ang. nyvinninger (mouse gestures, faner, speed dial, sync av innstillinger for å nevnte noe..).

 

Men – og det er et stort MEN - Opera har aldri vært ment til å erstatte andre nettlesere 100%.

Det har alltid, og kommer nok alltid til å være (iallefall på desktop), en nettleser for spesielt interesserte.

 

Sammenlign med Chrome for eksempel: De har et mye mer tiltalene UI, få og forståelige finesser. Enkel i bruk – og samtidig smidig og kraftig. Hvis noen mindre data-kyndige spør meg om nettlesere (noe de aldri gjør; folk bruker jo bare den "blå e'en") så anbefaler jeg Chrome grunnet brukervennlighet og et rent godt design.

 

Vi Opera-elskere får nok bare godta at vi kun består av 2-5% av befolkningen..

Nøkkelordet her må jo være kvalitet > kvantitet ;-) (iallefall er det en liten trøst?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette kan vel ikke ansees som noe annet enn sunt for markedet. 50% er også svært høye markedsandeler, og synes til og med 50% kan være i det meste laget for et market som dette. Håper de kommer under 50%, og at ingen av nettleserne kommer over den grensen igjen.

 

Enig. Konkurranse er sunt. Det verste som kan skje Internett er en situasjon som i 2002-2003, da én nettleser i praksis hadde monopol, og etablerte en de facto-standard på siden av w3c. Ettervirkningene etter IE6-æraen ser vi fortsatt i bedriftsmarkedet og offentlig sektor.

 

Ideelt sett burde Firefox være størst, rett og slett fordi både Google og Microsoft er veldig store selskap med svært mye makt på hver sin kant, mens Mozilla i stor grad er uavhengig av "blokkene".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Begynner å bli noen år siden IE var å foretrekke her i gården. Jeg bytter litt på mellom Firefox og Chrome,men foretrekker nok Chrome når det kommer til stykket. Det eneste som er litt irriterende (bagatell kanskje), er at Chrome ikke har en separat søkelinje som Firefox har ved siden av adresselinjen.

Lenke til kommentar

Det er en kraftig nettleser som tilbyr mye finesser og lure triks. Og har historisk sett også alltid ligget i front hva ang. nyvinninger (mouse gestures, faner, speed dial, sync av innstillinger for å nevnte noe..).

-snip-

Sammenlign med Chrome for eksempel: De har et mye mer tiltalene UI, få og forståelige finesser.

 

Her har vi noen som har skjønt det! Opera er et fantastisk alternativ som aldri skal undervurderes. Selv er jeg enig i at Chrome er å anbefale bl.a. pga brukervennliget og design. (Usynlige oppdateringer, for å nevne noe konkret)

 

Jeg sørger for å rose enhver operabruker jeg møter og anbefaler dem å fortsette å holde på nettelservalget sitt!

Lenke til kommentar
Dette kan vel ikke ansees som noe annet enn sunt for markedet. 50% er også svært høye markedsandeler, og synes til og med 50% kan være i det meste laget for et market som dette. Håper de kommer under 50%, og at ingen av nettleserne kommer over den grensen igjen.
Enig. Konkurranse er sunt. Det verste som kan skje Internett er en situasjon som i 2002-2003, da én nettleser i praksis hadde monopol, og etablerte en de facto-standard på siden av w3c. Ettervirkningene etter IE6-æraen ser vi fortsatt i bedriftsmarkedet og offentlig sektor.Ideelt sett burde Firefox være størst, rett og slett fordi både Google og Microsoft er veldig store selskap med svært mye makt på hver sin kant, mens Mozilla i stor grad er uavhengig av "blokkene".

 

Kunne ikke sagt meg mere enig.

 

Og ikke minst, Mozilla prøver hele tiden å oppfylle implementasjonskravene til siste webteknologi, webstandarer og tilgjengelighetsstandarder.

 

Chrome-teamet har utelatt i flere år å oppfylle kravene til tilgjengelighet. Den passer rett og slett ikke for svaksynte og blinde F.eks den er ubrukelig med skjermlesere. Årsaken de har oppgitt er at Chrome vil gå mye saktere hvis de skal ta høyde for dem. Nesten som å si at Chrome er verdens raskeste buss, men de nekter overvektige mennesker å komme ombord.

Det artigste må være "Google Search" spør om jeg vil bruke bing, svarer ja, og den likevel viser google.com :)

 

IE ligger enda så langt bak når det gjelder webstandarer at de har jeg gitt opp for lenge siden. Har inntrykk av at IE-teamet ikke ser på konkurrenter med redsel, og tar det i sitt eget tempo. Skadelig for dem, men man vet aldri hva de driver med, siden IE ikke er open source.

 

I alt dette må jeg flire av de som snakker om raskest nettleser. Håper virkelig de tenker på mobil eller eldgamle maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...