Gå til innhold

Stortingspolitiker vil ikke lovregulere dataspill (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette med spilla har skylda begynner å bli utdatert og det er urettferdig at spill blir sett ned på slik. Film kan ha like mye skylda mener da jeg...

Og å skylde på film er like urettferdig.

Musikk, bøker, film og nå spill har alltid blitt kritisert, generasjon for generasjon. Beatles ble jo kritisert av foreldre generasjonen for svingende!

Lenke til kommentar

Trist at det blir så profilert når èn politiker står frem med dette utsagnet. Det burde være en selvfølge. For all del, bra at det kommer frem, men det burde virkelig ikke være nødvendig. Spill er et medie på lik linje som filmer og brettspill. Det som selger, aka MW2, selger fordi det er det kundemassen vil ha. Å sensurere eller ta bort deler av spillet sin artistiske fremstilling er en for min del helt ubegripelig tanke i samfunnet vi lever i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bibelen, da særlig det gamle testamentet, har vel en del historier som helliggjør drap på særdeles fantasifulle måter. Mener å huske syrehistorier om en mann som delte et hav og druknet et folk. Han snakket med en brennende busk, og ble sinna på dem som laget kunst og hadde det artig. I tillegg til alt dette, så hugget han inn noen "lover" på en steintavle som mange forvirrede mennesker den dag i dag går rundt og tror på.

 

Bibelen må forbys!

Folk går rundt og tror de skal ende opp i et udefinert sted kalt "himmelen", som ikke må forveksles med himmelen. I denne "himmelen" skal man få sitte med en fantasileders bord og spise med fantasilederens sønn.

 

Det finnes langt mer habil forskning som viser at fantasy-boken Bibelen påvirker mennesker, enn forskning som viser at voldelige dataspill fører til økt voldsbruk i samfunnet.

Endret av Sovehest
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dette med spilla har skylda begynner å bli utdatert og det er urettferdig at spill blir sett ned på slik. Film kan ha like mye skylda mener da jeg...

 

Filmene gikk gjennom samme tull på 80 tallet! Da mente dem at filmene ødela sinnet til barn. Er en dokumentar om dette som heter "Video Nasties". Finnes noe av det på Youtube. Samme med musikk, slik som f.eks. Kiss. Dem gikk også gjennom dette pga foreldre mente dem tilba satan

Lenke til kommentar

Dette med spilla har skylda begynner å bli utdatert og det er urettferdig at spill blir sett ned på slik. Film kan ha like mye skylda mener da jeg...

Og å skylde på film er like urettferdig.

Musikk, bøker, film og nå spill har alltid blitt kritisert, generasjon for generasjon. Beatles ble jo kritisert av foreldre generasjonen for svingende!

 

Sist jeg sjekket likte foreldrene mine Beatles, men da gjerne litt mer moderne musikk når den kom ut. Min musikk har de sagt lite om, foruten at fattern erter meg hver gang han hører en cover låt.

 

Har derimot måtte forklare lillebror at spill ikke var virkelig, han så på meg som en var en idiot. Jeg følte meg som en idiot og måtte forklare foreldrene at han ikke var en idiot.

 

Tror media gjør sitt for å gjøre foreldre unødvendig redde når det gjelder dette, samt at ikke alle tar seg tiden de burde til hva barna driver med. Ikke for å direkte drive kontroll, men for å skjerme de for ting de ikke forstår enda og putte ting inn i kontekst for de. For ikke å nevne ha det gøy med barna!

 

Godt å se at høyre er imot, håper resten er det og. Politikere kommer ofte med noen smarte utsagn, rett før de kommer med noe helt håpløst...

Lenke til kommentar

Husk hva Dåvøy gjorde med med GTA!! (trailer ikveld). Expert prøvde seg med GTA4, men igen brydde seg, og vi vet også at Expert selge voldeligere spill enn GTA-serien.

 

På en måte er dette god reklame for spillene, for de fleste vet at det er tøv. Samtidig har vi PEGI som bør følges. Og den kan brukes mer og bli tydeligere.

Lenke til kommentar
Dette med spilla har skylda begynner å bli utdatert og det er urettferdig at spill blir sett ned på slik. Film kan ha like mye skylda mener da jeg...
Filmene gikk gjennom samme tull på 80 tallet! Da mente dem at filmene ødela sinnet til barn. Er en dokumentar om dette som heter "Video Nasties". Finnes noe av det på Youtube. Samme med musikk, slik som f.eks. Kiss. Dem gikk også gjennom dette pga foreldre mente dem tilba satan

 

Samme mannen da som nå.

 

Er bra dette her, er nok ikke bare han på stortinget som mener dette. Må vel kanskje inn i de dypeste fløyene i KRF for å finne noen som er enig med idioten Olsen.

Lenke til kommentar

Bibelen, da særlig det gamle testamentet, har vel en del historier som helliggjør drap på særdeles fantasifulle måter. Mener å huske syrehistorier om en mann som delte et hav og druknet et folk. Han snakket med en brennende busk, og ble sinna på dem som laget kunst og hadde det artig. I tillegg til alt dette, så hugget han inn noen "lover" på en steintavle som mange forvirrede mennesker den dag i dag går rundt og tror på.

 

Bibelen må forbys!

Folk går rundt og tror de skal ende opp i et udefinert sted kalt "himmelen", som ikke må forveksles med himmelen. I denne "himmelen" skal man få sitte med en fantasileders bord og spise med fantasilederens sønn.

 

Det finnes langt mer habil forskning som viser at fantasy-boken Bibelen påvirker mennesker, enn forskning som viser at voldelige dataspill fører til økt voldsbruk i samfunnet.

 

Henger meg på denne. Folk har da drept hverande siden tidenes morgen. Var det dataspill, filmer etc som fikk vikinger til å dra på tokt? Er det dataspill som får primitive stammer i jungelen til å meie hverandre ned med steinøks? Det er da mye bedre å ta noen runder med CoD eller Battlefield enn å få utløp i virkelige hendelser. Spill gjør ikke folk syke i hodet, hadde det vært tilfelle hadde jeg vært massemorder for lenge siden. På tide å finne noe annet å skylde på :nei: Skyld heller på religion...finnes nok av fanatikere.

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...