Gå til innhold

Superglass kan gi deg bedre batteri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig. Overskriftene her har vel lenge vært ganske misledende. Som når de hadde noen tall fra Netcoms nettbutikk over hvilke mobiler som solgte mest i en periode på 2 måneder eller noe slikt og overskriften vinklet salgstallene til å virke som om de representerte noe vesentlig større enn et par måneder på 1 operatør og kun deres nettbutikk.

 

Men joda, er enig. Then again skriver folk mye svada i artikler uten å gjøre noe med det når de blir konfrontert med fakta på at de har skrevet misvisende og direkte feil (dinsides Nokia N9 test, feks). Så jeg har lite tiltro til mange av disse sidenes artikler.

Lenke til kommentar

Synes du det er dumt av meg å si i fra? Skal vi bare la det skure å gå? Eller fortjener journalistene å få høre det når de skriver direkte feil? Det er ikke tjenelig for hverken journalistene (troverdighet) eller leserne (misleding) at feil får stå umotsagt.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes du det er dumt av meg å si i fra? Skal vi bare la det skure å gå? Eller fortjener journalistene å få høre det når de skriver direkte feil? Det er ikke tjenelig for hverken journalistene (troverdighet) eller leserne (misleding) at feil får stå umotsagt.

Det er ikke dumt,men om telefonen bruker mindre strøm..vil den jo da øke batteritiden.

Eller?

Lenke til kommentar

Ja, men hva har blitt bedre? Glasset, resten av telefonen eller batteriet? Forbedringen ligger i glasset, ingen andre steder. Ja, det kan få følgefordeler for andre deler, dersom man gjør sånn og sånn.

 

Man kan ikke gå i butikken å kjøpe en plate med Lotus glass og tro at AA-batteriene som ligger i skapet på magisk vis blir bedre. Kjøper jeg en bil med 40 liters bensintank og bytter ut frontruta med en mer aerodynamisk frontrute så betyr det ikke at bensintanken blir bedre.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke forklare meg hvorfor batteritiden kan bli lengre, hvis forbruket reduseres. Noe det slett ikke trenger å gjøre om de bytter glass. Sannsynligvis vil nye modeller få akkurat samme LED med samme styrke bak glasset slik at lysstyrken på andre siden av brukersiden av glasset øker. Om du vil merke forskjellen er en annen sak.

 

Jeg står fortsatt fast på at batteriet ikke blir bedre, slik overskriften hevder. Batteriet blir hverken mindre, lettere, billigere, kraftigere, mer varig eller noen andre fordeler. Batteriet forblir akkurat det samme som før, med mindre de faktisk forbedrer batteriet i tillegg. Det skal man jo ikke se bort i fra, men å gi nytt glass æren for eventuelt bedre batteri blir helt feil.

 

Redigert: Flott Finn Jarle, tittelen på artikkelen er rettet :thumbup:

(tittelen på denne tråden er fortsatt den samme)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...