Gå til innhold

Tilbakeblikk: Grand Theft Auto (PC, PS2, PS3, Xbox, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bringer tilbake mange gode minner. Var det ikke en gruppe Elvis folk som gikk "tog". Når du kjørte på den så kom en stemme som sa noe med Elvis. Husker jeg lo godt :p

 

Det er en av to ting jeg husker best. Den andre var et oppdrag der man samlet folk fra bussholdeplasser, og kjørte de til en fabrikk hvor de laget kjøtt på boks (resten kan man jo tenke seg selv :p).

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det er det en gjeng Hare Krishna-medlemmer som driver å chanter og styrer på :p Så får man opp "Gauranga!" når man klarer å kjøre over alle fort nok ^^ Gauranga betyr igjen (Kilde: Wiki): "It is derived from Sanskrit gaurāṅga (Devanagari गौराङ्ग) "having a white or yellowish body"

 

Det er en gjeng med Elvis-imitatorer på joggetur i spillet også, og når du dreper dem alle får du en stemme som sier "Elvis has left the building". Legendarisk.:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bringer tilbake mange gode minner. Var det ikke en gruppe Elvis folk som gikk "tog". Når du kjørte på den så kom en stemme som sa noe med Elvis. Husker jeg lo godt :p

 

Det er en av to ting jeg husker best. Den andre var et oppdrag der man samlet folk fra bussholdeplasser, og kjørte de til en fabrikk hvor de laget kjøtt på boks (resten kan man jo tenke seg selv :p).

 

Haha! Stemmer det! Hadde jeg helt glemt. Jeg gjorde det mye for og tjene penger fort :p haha!

Endret av Bare Ban
Lenke til kommentar

syns det var litt merkelig at du plutselig hoppet tilbake i tid på begynnelsen av side to. samt... anarkistisk? jeg finner ikke mye anti-hierarkisk tankegang, eller fokus på desentralisering av makt og økomoi i GTA, så er usikker på hva du vil frem til med den kommentaren...

 

ellers en fin artikkel. koslig gjensyn.

Lenke til kommentar

Ja denne er en klassiker.Husker godt GTA spilling hos en kompis på nittitallet.Vi gjorde oppdragene,men kjørte rundt og pådro oss politipes.Det var artig da og det er artig nå.

 

syns det var litt merkelig at du plutselig hoppet tilbake i tid på begynnelsen av side to.

Jeg valgte å dele artikkelen i to deler. Den første, på side en, er et rent tilbakeblikk på spillet og hvordan det fungerer. Den andre delen, på side to, handler om historien, utviklingen og serien.

 

Artig artikkel.Bare å fortsette med den slags.Er tydlig at det er mange eldre gamere her inne,som husker klassikere som denne.

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar
Bringer tilbake mange gode minner. Var det ikke en gruppe Elvis folk som gikk "tog". Når du kjørte på den så kom en stemme som sa noe med Elvis. Husker jeg lo godt :p
Det er en av to ting jeg husker best. Den andre var et oppdrag der man samlet folk fra bussholdeplasser, og kjørte de til en fabrikk hvor de laget kjøtt på boks (resten kan man jo tenke seg selv :p).

 

Hehe, pølsefabrikk ja, og så skulle du ut og selge pølser i hot dog van etterpå. :D Men det var faktisk GTA 2 da. :)

Lenke til kommentar

Antal timar eg har med GTA er ikkje få. Det byrja med ein demo kopiert på 8 diskettar. Etter kvart fekk me tak i ein crack som gjorde at du ikkje hadde 15 minuttar tidsgrense og fekk tilgang til ein tanks. Fant ut at brannbilen var den raskaste av alle i spelet. Om eg ikkje hugsar feil akselererte den framleis når eg hadde kjør heile den lengste strekningen i spelet. Dei fleste stoppa før den tid, inkludert Super Bike.

 

Til slutt fekk eg heile spelet, men San Andreas og Vice City har betydeleg mindre speletid enn Liberty City.

Lasta og ned store mengder bilar, ekstrabrett og liknande. Redigerte sjølv sprites og i eit program som vart lasta ned frå nettet. Kunne redigera egenskapane til bilane, hastighet osv.

 

Burger City og Snowball City var fantastiske. :love: Spesielt Burger City hadde ein del artige bilar. Burger Car hadde ingen toppfart og Death Car hadde ein ekstrem akselerasjon. Du var så vidt borti knappen før bilen sto i ein vegg. Litt for lenge så hadde bilen knust seg sjølv og eksplodert, derav "Death Car". Det var alltid ein artig utfordring i å prøva seg på å selga ein Death Car. Du måtte treffa kranen ute på kaien. I tillegg til faren for å kræsja seg til døde hadde ein sjølvsagt alternativet, å kjøra på sjøen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=6k1-1JuX4to

 

GTA er eit ikon og eitt av dei beste spela eg har opplevd. Sidan har eg spelt alt av GTA. GTA London fekk ein del speletid, GTA2 litt mindre og 3D-serien veldig mykje.

 

Takk for ein god og minnerik artikkel. Ein sånn artikkel kunne vore så mykje lengre, men det kan jo bli for mykje av det gode og.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...