Gå til innhold

Sony kjøper opp hele Sony Ericsson


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kommer til å gå rett vest, eller øst avhengig av hvordan man ser det :)

 

Sony har aldri klart å samarbeide på tvers av divisjonene sine før, så tror ikke noe på at de skal klare det nå heller.

 

Sony har: plateselskap med masse musikkrettigheter, filmdistribusjon selskap med masse filmrettigheter, spillselskap med masse spillrettigheter, de lager TV'er, fotoapparat, filmkameraer, spillkonsoller og datamaskiner.

 

Dette ser ut som en resept på suksess, de har både know-how på å lage fantastisk hardware, og de har rettigheter på alt innholdet for å gjøre det til et komplett og uslåelig produkt.

 

MEN!

Det som kommer til å skje er at hver av disse avdelingene kommer til å jobbe imot hverandre, og stikker kjepper i hjulene på hverandre. Nei vi kan ikke ha et så bra kamera i mobiltelefonen, for da tar vi vekk salg fra kameradivisjonen, og videokameraene. Nei vi kan ikke satse på digital distribusjon av filmer fordi det skader salget av blueray. Nei vi kan ikke lansere veldige bra spill på den, for det kannibaliserer PS portable. ....

 

Så lanserer de noe som kunne blitt bra, men det ble det ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Så lanserer de noe som kunne blitt bra, men det ble det ikke.

 

Du verden, er du synsk? De har jo ikke lansert en dritt, enda, men du ser tydeligvis inn i fremtiden?

Eller er det Sony Ericsson du referer til? Vel, denne tråden omhandler vel Sony, uten Ericsson. Og hva vet du om hvilken påvirkning Ericsson hadde på Sony? Ericsson var i utgangspunktet en konkurrent, som det neppe var så lett å gi for mange fordeler til, selv om de lagde ett produkt sammen med Sony.

Lenke til kommentar

Synd.Likte Ericsson bedre uten Sony foran så jeg hadde heller sett at Ericsson kjøpte seg ut og startet for seg selv igjen

 

Svenske Ericsson tok og rappa den norske oppfinnelsen gsm-nettet i fra de norske oppfinnerne etter en industri spionasje utført av Ericsson.

 

Dette førte til at de norske oppfinnerne gikk konkurs.

 

De norske oppfinnerne gikk til sak mot Ericsson,

Men PGA lite penger hadde ikke De norske oppfinnerne rå til advokat.

 

PS, Nordmenn som kjøper Ericsson er ikke noe annet enn landsforrædere.

 

Rettferdigheten seiret til slutt.

 

Hehe. Det visste jeg ikke.

Det høres ut som om de nordmennene skulle tatt et kurs om patenter hos Jobs ;)

 

Nå har det jo ikke vært mulig å kjøpe Ericssontelefoner siden 200X, så da håper jeg at jeg ikke er landsforreder lengre :)

Lenke til kommentar

Synd.Likte Ericsson bedre uten Sony foran så jeg hadde heller sett at Ericsson kjøpte seg ut og startet for seg selv igjen

 

Svenske Ericsson tok og rappa den norske oppfinnelsen gsm-nettet i fra de norske oppfinnerne etter en industri spionasje utført av Ericsson.

 

Dette førte til at de norske oppfinnerne gikk konkurs.

 

De norske oppfinnerne gikk til sak mot Ericsson,

Men PGA lite penger hadde ikke De norske oppfinnerne rå til advokat.

 

PS, Nordmenn som kjøper Ericsson er ikke noe annet enn landsforrædere.

 

Rettferdigheten seiret til slutt.

 

Tull og tøv. Kan du dokumentere disse idiotiske påstandene?

 

Hvis noen stjal patenten, som du hevder, så må Nokia hatt en finger med tyveriet, da første gsm samtale som ble gjennomført, ble gjort i Finland.

 

http://www.gsm.org/about-us/history.htm

Endret av newnick
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så lanserer de noe som kunne blitt bra, men det ble det ikke.

 

Du verden, er du synsk? De har jo ikke lansert en dritt, enda, men du ser tydeligvis inn i fremtiden?

Eller er det Sony Ericsson du referer til? Vel, denne tråden omhandler vel Sony, uten Ericsson. Og hva vet du om hvilken påvirkning Ericsson hadde på Sony? Ericsson var i utgangspunktet en konkurrent, som det neppe var så lett å gi for mange fordeler til, selv om de lagde ett produkt sammen med Sony.

 

Han har vel ikke noe annet å bidra med enn deg: mer eller mindre kvalifiserte gjetninger. Du tror de vil gjøre det bra, han tror de vil gjøre det dårlig. Eksemplene på idioti fra Sony har vært mange, og akkurat av den grunnen han nevner: det er et gigantselskap med tentakler som stadig slåss mot hverandre. Tror neppe Apple ville vært der de er i dag om ikke Sony hadde sabotert seg selv med å selge toskete ATRAC-dingser istedenfor en skikkelig mp3-Walkman som folk tigget etter på den tiden.

 

Nå var det vel forresten du, og ikke bzzlink, som mente å vite noe om hva Ericsson har tilført Sony.

Lenke til kommentar

 

Så lanserer de noe som kunne blitt bra, men det ble det ikke.

 

Du verden, er du synsk? De har jo ikke lansert en dritt, enda, men du ser tydeligvis inn i fremtiden?

Eller er det Sony Ericsson du referer til? Vel, denne tråden omhandler vel Sony, uten Ericsson. Og hva vet du om hvilken påvirkning Ericsson hadde på Sony? Ericsson var i utgangspunktet en konkurrent, som det neppe var så lett å gi for mange fordeler til, selv om de lagde ett produkt sammen med Sony.

 

Han har vel ikke noe annet å bidra med enn deg: mer eller mindre kvalifiserte gjetninger. Du tror de vil gjøre det bra, han tror de vil gjøre det dårlig. Eksemplene på idioti fra Sony har vært mange, og akkurat av den grunnen han nevner: det er et gigantselskap med tentakler som stadig slåss mot hverandre. Tror neppe Apple ville vært der de er i dag om ikke Sony hadde sabotert seg selv med å selge toskete ATRAC-dingser istedenfor en skikkelig mp3-Walkman som folk tigget etter på den tiden.

 

Nå var det vel forresten du, og ikke bzzlink, som mente å vite noe om hva Ericsson har tilført Sony.

 

Nå var vel mine tanker som betraktninger å regne. Bzzlink drar en konklusjon om at dette ikke ble bra. Ser du forskjellen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De Norske oppfinnerne åpnet oppskriften på gsm Nettet etter de gikk konkurs, for og hindre at Ericsson fikk monopol på gsm Nettet. :cool:

 

Etter det kom Nokia, Ericsson i forkjøpet. :thumbup:

 

Det er ikke Tull og Tøv. :tease:

 

Du har iallefall god fantasi. Les linken jeg postet, så ser du hva som er fakta.

Ericsson er forresten den største leverandøren til teknologien som benyttes i gsm nettet, så sannsynligheten for at du benytter deg av Ericsson teknologi hver gang du bruker din mobiltelefon, er rimelig stor. Så skal man følge din terminologi, så er du også en landsforeder, men som du ser ifølge linken jeg postet, har ikke Ericsson gjort noe av det du fantaserer om. Men du har iallefall god fantasi, det skal du ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du lest linken jeg postet? Jeg er fullstendig klar over at det var nordmenn som stod bak dagesn gsm nett, men som du kan lese, så var oppfinnelsen et samarbeid der ideer ble utvekslet over landegrensene i europa. Alle som var med på den teknologiske utviklingen hadde rettighetene, ingen spionerte på noen, da dette skulle være tilgjengelig for alle. Ericsson som har vært en gigant innen telekommunikasjon siden begynnelsen av 1900 tallet, var selvfølgelig raske med å ta teknologien i bruk. Men å si at gsm ble oppfunnet av nordmenn, er å dra det litt for langt. De hadde den beste løsningen, men var slettes ikke alene om gsm teknologien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du lest linken jeg postet? Jeg er fullstendig klar over at det var nordmenn som stod bak dagesn gsm nett, men som du kan lese, så var oppfinnelsen et samarbeid der ideer ble utvekslet over landegrensene i europa. Alle som var med på den teknologiske utviklingen hadde rettighetene, ingen spionerte på noen, da dette skulle være tilgjengelig for alle. Ericsson som har vært en gigant innen telekommunikasjon siden begynnelsen av 1900 tallet, var selvfølgelig raske med å ta teknologien i bruk. Men å si at gsm ble oppfunnet av nordmenn, er å dra det litt for langt. De hadde den beste løsningen, men var slettes ikke alene om gsm teknologien.

På videoen blir det sakt av vert land hadde vert sitt mobilnett.

Det norske vant de andre gsm netta var ubrukelige.

 

Altså de andre mobilnetta var bare et forsøk på gsm.

 

og det norske er Standard gsm. :cool:

 

Vi skal være stolte over det Norske GSM nettet. :w00t:

 

Det var et samarbeid, med et snev av konkurranse, og du har helt rett i at den norske løsningen var den beste. Men, løsningen var bygd på en felles teknologi, som flere hadde vært med å utvikle. Ingen stjal noe som helst fra noen, og din påstand om at Ericsson bedrev industrispionasje faller på sin egen urimelighet. Kan du dokumentere dette?

Og du sier at de andre var bare et forsøk på gsm. Nei, alle var gsm. Vet du egentlig hva bokstavene G S M står for i denne sammenhengen? Og hva stod de for da dagens G S M nett ble utviklet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri nektet for at dagens gsm standard så sin barndom blant annet i norge. Det jeg nekter for er dine påstander om at Ericsson drev industrispionasje mot disse nordmennen, og at du kaller alle med et ericssonprodukt for landssvikere? Du klarer ikke å dokumentere noe av det du sier angående spionasje. Alt er fri fantasi.

Endret av newnick
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For dumt og diskutere mer med folk som er langt ut på bærtur.

 

Det der var ikke noe link. Hvor er linken? Du kan jo ikke være den eneste i hele verden som besitter denne oppsiktsvekkende informasjonen, kan du? Link, takk.

du sier jeg aldri har posta en link før jeg posta en tidligere på dette forumet se her.

 

Tv programmet heter Norge slår gnister episode 3. 20 minuter og 42 sekunder ute i videoen.

link http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/120591/

 

Klippet varer bare 2/3 minutter.

 

Har du virkelig sett klippet selv? Det er jo akkurat dette jeg sier. Ingen har funnet opp GSM alene, men var en konkurranse/samarbeid mellom flere Europeiske land. Norge sin teknologi for å distribuere signalet var den beste, som du også indirekte har hentydet om, selv om jeg oppfattet det som om at du mener GSM ene og alene var en Norsk oppfinnelse. Men nok om det.

Hvor i innslaget hentydes det til konkurser og spionasje? Hvordan kunne Sverige spionere på noe de selv var med på å utvikle?

Din påstand om at Ericsson bedrev industrispionasje er sludder og vås fra a til å, og du klarer selvfølgelig ikke dokumentere dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er det mulig og bli så dom som du.

 

Selv sakt har jeg sett klippet sjøl, Ellers kunne jeg ikke vite hva klippet inneholdt.

 

Jeg skriver eksakt når Klippet kommer i videoen,

Hvordan kunne jeg vite når klippet kom vist jeg ikke har sett videoen?.

 

I stedet for personangrep kan du heller bruke energien til å poste en link der Ericsson's industrispionasje dokumenteres. Du kan også poste en link der du dokumenterer at et norsk selskap gikk konkurs pga denne påståtte spionasjen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...