Gå til innhold

Anmeldelse: PES 2012 (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

alltså hvorfor skulle man egentlig kjøpe pes 2012 ? når vi har fifa 12 som er 4-5 år foran pes spillene.

Makan til ignorant kommentar, jeg har både FIFA 12 og PES 2012.. og jeg kan si at jeg for øyeblikket ikke har vært så hektet på ett konsoll-spill ever.

 

FIFA 12 virker flott på overflaten, men graver man litt så er det meget lite å hente, om man spiller med Benzema eller Pato gjør svært liten forskjell, men i PES så er de individuelle forskjellene på lagene og spillerne vesentlig større. Og i lengden gir en mye morsommere opplevelse. Også har man så klart Master League Online som er en mode som gir hundrevis av timer med morro.

 

FIFA er laggete menyer, forutsigbare mål, liten dybde pakket inn i en fin innpakning. FIFA er basically det samme spillet år for år.

 

Hvis man kan overse manglende lisenser, japanske meny-systemer, litt dårligere animasjoner og kommentatorer, så er Pro Evolution Soccer fortsatt det beste fotball-spillet, rent gameplay messig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt begge spillene en del syns jeg PES er mest morsomt. Gameplayet er mye mer flytende og variasjonen er langt større enn på FIFA. I tillegg er AIen helt fantastisk. Her er det faktisk slik at Blackburn og Barca spiller fullstendig ulik fotball.

 

FIFA er kanskje bedre på flere ting (grafikk, lisenser, fysikk), men tror likevel jeg kommer til å spille mest PES i året som kommer.

Lenke til kommentar

Faren min er fotball fan og han kjøper alltid fifa. Men det har en svakhet hver gang han kommer lengre i spillet og blir manager eller noe sånt så fryser spillet. Dette har skjedd med 2 av de nyeste fifa spillene han har kjøpt ny kopier men samme skjer.

 

Og ikke faen om han ivertfall prøver og laste ned ny oppdatering :p

Men han er jo gammel og xbox live er kanskje ikke noe han vet om.

 

Uansett jeg prøver og få han til og spille PES men han bare ignorerer det. :p

 

Og en kompis av meg som eier alt av fotball spill sier at PES passer best for han .

Så FIFA er ikke DET eneste fotball spillet der ute.

 

Men jeg hører Manager er best for de største fotball nerder :p

Lenke til kommentar

Dette var en uvanlig grunn og dårlig anmeldelse. Det virker som om den som anmeldte det kun har spilt spillet en times tid, lekt litt med innstillingene, og så funnet fram den virtuelle pennen.Dårlige greier.

 

Hei, og takk for tilbakemelding! Jeg har prøvd å få frem de vesentlige aspektene med spillet, og ikke minst sett på hva som skiller denne utgaven fra tidligere versjoner. Men man kan nok alltid være mer grundig, og slike tilbakemeldinger tar jeg med meg videre for å gjøre en bedre jobb neste gang.

 

Når det er sagt, ble spillet testet i omtrent femten timer før den virtuelle pennen ble tatt frem, så det har ikke vært noe hastverksarbeid sånn sett :)

Lenke til kommentar
Dette var en uvanlig grunn og dårlig anmeldelse. Det virker som om den som anmeldte det kun har spilt spillet en times tid, lekt litt med innstillingene, og så funnet fram den virtuelle pennen.Dårlige greier.
Hei, og takk for tilbakemelding! Jeg har prøvd å få frem de vesentlige aspektene med spillet, og ikke minst sett på hva som skiller denne utgaven fra tidligere versjoner. Men man kan nok alltid være mer grundig, og slike tilbakemeldinger tar jeg med meg videre for å gjøre en bedre jobb neste gang. Når det er sagt, ble spillet testet i omtrent femten timer før den virtuelle pennen ble tatt frem, så det har ikke vært noe hastverksarbeid sånn sett :)

 

Det er bra du er åpen for tilbakemeldinger - det er dere jo stort sett alltid her på gamer.no.

 

Problemet med anmeldelsen, slik jeg ser det, er at den stort sett kun er et skrap i overflaten - alt som nevnes er ting man oppdager hvis man spiller en liten times tid, flikker litt rundt på settings-menyene og så finner fram tastaturet. Altså, det er ingenting i denne anmeldelsen som setter fingen på noe som helst spesielt, og ingenting som nevner noe som helst om ting som kan, evt. ikke kan skille spillet fra sin store motkandidat - fifa 12.

 

Dette er ikke en kritikk mot sluttkarakteren - men mer en kritikk mot reisen dit, som i mine øyne burde vært en liten norgestur, mens du har nøyd deg med en reise til 7/11 på hjørnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...