Gå til innhold

Brillefin nyhet for TV-spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillene må støtte dette her for at det skal fungere, ikke sant? Åssen er utvalget der?

 

Dette er en ny teknologi. Så det er få spill som støtter dette. Vet ikke om noen, men er sikkert noen spill som støtter dette. Mener jeg leste at sony hadde lagd en Playstation TV som også støttet dette. Der sa de at flere spill med denne funksjonene skulle komme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hva med Lyden? Blir det bare ett sammensurium? Lyden kan jo være veldig viktig i noen spill!

Det problemet har du jo med flere skjermer i samme rom også, hvor den vanligste løsningen vel er å bruke headset.

 

Vel så interessant som spill er vel muligheten til å kjøre ut ulike kanaler (eller innganger) i hvert sitt bilde (som nevnt tidligere i tråden). Jeg forstår ikke helt hvorfor de har så spillorientert markedsføring av dette.

 

Du får jo i prinsipp to skjermer ut av en skjerm, hvilket jo burde kunne brukes til ganske mye forskjellig.

Lenke til kommentar

Spillene må støtte dette her for at det skal fungere, ikke sant? Åssen er utvalget der?

 

Tror alle spill som støtter 3D funker fint, Sony introduserte en playstation tv som hadde samme funksjon som LG tven, og visst du forhåndsbestillte tven så fikk du med Resistance 3 eller Motorstorm Apocalypse. ;)

Lenke til kommentar

Dette har ikke noe med om spillet støtter det eller ei siden det er TVn som gjør all jobben. Så lenge det er splitscreen i multiplayer funker det.

 

Det som skjer er at på TVn har du funksjoner som tilsier hvordan 3-d\2d bildet er.

 

Det som er vanlig er feks SBS (side by side) som blir kjørt sammen til 3d filmer. (rippa saker feks)

 

Så det som skjer med spillene er at istedet for å ha vanlig splitscreen enten sbs eller top\bunn så fikser tvn dette for det og du opplever kun hele tvn som ditt bilde. Det er vel noe man burde forklart bedre i artikkelen kanskje.

 

Problemet er dog at du må ha like glass på brillene dine, og det har jeg ikke funnet enda. Ellers må du som det står i artikelen holde et øye lukket.

Lenke til kommentar

Til dere som nevner å se på fotball kamp samtidig som damene ser på hotel cæsar, men lyden er et problem så finnes det faktisk en type høytaler(Dog, en dyr høytaler tror jeg) som kun gir fra seg lyd til det stedet den peker.

 

Så noen teste denne høytaleren på et kjøpesenter hvor de sto oppe i andre etasje og siktet den på random folk nede og snakket til de via mikrofon, veldig artig teknologi som kunne blitt brukt i dette tilfelle tror jeg.

Lenke til kommentar

Dette har ikke noe med om spillet støtter det eller ei siden det er TVn som gjør all jobben. Så lenge det er splitscreen i multiplayer funker det.

 

Dette skjønner jeg ikke. Splitscreen deler ett bilde i to halve. Dette handler om å vise to hele bilder samtidig. Spillet må da nødvendigvis støtte denne funksjonen for at det skal fungere? Hvis ikke, kan du forklare meg hvordan?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...